zamani.ali1990

zamani.ali1990

تولید ترموکوپل صنعتی (Thermocouple)

تهیه ترموکوپل (Thermocouple) در ایران قبلاً به عنوان یک دغدغه اصلی برای بسیاری از صنایع مادر بود. حتی افراد و داشنگاه ها هم که به صورت شخصی از این تجهیز استفاده می کردند، دچار مشکل شده بودند. سنسورهای ترموکوپل باید توسط شرکت های بازرگانی وارد کشور می شد و علاوه مدت زمان تحویل طولانی، ارز زیادی از کشور خارجی می شد. خوب در اینجا بود که شرکت های سازنده عزم خود را جذب کردند و دست بکار شدند.

 

اگر همین الان در اینترنت جستجو کنید و کلمه تولید ترموکوپل را search کنید، متوجه خواهید که کلی شرکت تولید کننده وجود دارد که می توانید از آن ها سنسورهای دما به خصوص ترموکوپل و RTD خریداری کنید.

ترموکوپل چیست؟

ترموکوپل "Thermocouple" یک نوع از سنسورهای دما است که در آن دو نوع سیم فلزی ناهمنوع در آن به هم متصل می شوند و از ولتاژ ضعیف (نیروی ترموالکتروموتور) تولید شده با توجه به اختلاف دما بین هر دو سر استفاده می کنند. پرکاربردترین سنسور دما عمدتاً در محدوده دمای متوسط ​​و بالا می باشد و دارای ویژگی های زیر می باشد. بزرگی این نیروی ترموالکتروموتور توسط دمای دو سر انتها و ترکیب دو سیم فلزی تعیین شده و تحت تأثیر ضخامت یا طول سیم های فلزی قرار نمی گیرد. بنابراین می توان با دانستن نیروی ترموالکتروحرکه در هر دمای یک ترموکوپل خاص، دما را اندازه گیری کرد.

توجه به این نکته ضروریست که انواع تایپ های جفت های حرارتی دارای محدوده های دمایی متفاوتی بوده و شما عزیزان باید متناسب با نیاز خود نیست به خرید سنسورهای دما اقدام کنید. اشتباه در خرید انواع سنسورهای دما، مشکلات جبران ناپذیری برای شما خواهد داشت.

1) نیروی محرکه حرارتی زیاد، تغییرات اندک در ویژگی ها و سازگاری.
2) حتی هنگام استفاده در دماهای بالا یا پایین، نیروی ترموالکتروموتور پایدار است و عمر طولانی دارد.
3) مقاومت حرارتی بالا و استحکام مکانیکی حتی در دماهای بالا حفظ می شود.
4) مقاوم در برابر خوردگی و دوام در برابر گاز.

به غیر از سنسور دما، استفاده به عنوان وسیله ای نیز وجود دارد که برای مدت طولانی برای تحقیقات علمی ولتاژ ثابتی تولید می کند (به دلیل اینکه در باتری های شیمیایی مانند باتری های خشک قطبی شده و برای مدت طولانی پایدار نیست)، "قانون اهم" اوم، یک فیزیکدان معروف برای چنین چیزهایی، با یک ترموکوپل یک ولتاژ پایدار تولید کرد.

فلزات مختلف را به هم متصل کنید و دمای مورد نظر را از ولتاژ تولید شده توسط اختلاف دما اندازه گیری کنید.

ترموکوپل مداری است که از اتصال دو نوع فلز مختلف ساخته می شود. با استفاده از این پدیده که ولتاژ زیادی در مدار اعمال می شود به طوری که اختلاف دما بین دو نقطه متصل به هم ایجاد می شود. اختلاف دما بین دو نقطه از بزرگی ولتاژ تولید شده محاسبه می شود و دمای سمت هدف اندازه گیری به دست می آید. از آنجایی که اندازه گیری دما با نزدیک کردن قسمت متصل به هدف اندازه گیری ضروری است، اغلب در یک لوله محافظ پر از اکسید منیزیم یا مانند آن ذخیره می شود و ترموکوپل دارای چنین شکلی را ترموکوپل غلاف دار می نامند. هر چه ترموکوپل غلاف نازکتر باشد، دما سریعتر تغییر می کند و سریعتر دما را می توان اندازه گیری کرد. علاوه بر این، مزایایی وجود دارد که دمای یک جسم کوچک را می توان اندازه گیری کرد و دمای داخلی را می توان حتی از طریق یک شکاف کوچک اندازه گیری کرد.

برای توسعه محصول جدید استفاده کنید. دمایی را که قابل اندازه گیری نیست با 0.15 میلی متر اندازه گیری کنید

ترموکوپل ها محصولاتی هستند که بیش از 100 سال است که ساخته شده اند. Nippon Thermoelectric Mfg. Co., Ltd. که ساخت ترموکوپل های روکش دار را حدود 30 سال پیش آغاز کرد، تصمیم گرفت تا حد امکان محصولی عالی بسازد تا تفاوتی با نسل های قبلی خود ایجاد کند. ترموکوپل غلاف 0.15 میلی متری که پس از تلاش زیاد تکمیل شد، امکان اندازه گیری دما را فراهم کرد که قبلاً امکان پذیر نبود. به عنوان مثال، اندازه گیری دمای داخل برنج پخته شده با پلوپز امکان پذیر شده است. با اندازه‌گیری دمای برنج، آب و هوای موجود در کتری، به ساخت پلوپزی کمک کردیم که می‌تواند برنج را خوشمزه‌تر بپزد. علاوه بر این، اکنون می توان ترموکوپل غلاف را از شکاف موجود در موتور عبور داد. با اندازه گیری دقیق دمای داخلی، ممکن است موتور بهتری متولد شود. به این ترتیب محصولات این شرکت به تحقیق و توسعه محصولات مختلف جدید کمک می کند.

آیا ساختن ترموکوپل غلاف 0.15 میلی متری دشوار است؟ وقتی به 0.15 میلی متر رسید، سازنده آن را انتخاب کنید. من باید تمام روز را به میکروسکوپ پشت میز خود نگاه کنم تا آن را تمام کنم، بنابراین نمی توانم آن را تحمل کنم مگر اینکه فردی باشم که کار دقیق را دوست دارم و صبور باشم. تا زمانی که آن شرایط شخصیتی برآورده شود، من تولید را دوست دارم و اگر دستانم تا حدی زبردست باشد، در نهایت می توانم 0.15 میلی متر را پردازش کنم. با این حال، حدود سه سال طول می کشد تا به کار عادت کنید و محصولی برای یک نفر بسازید. چالش اندازه گیری دقیق هر دما، از صفر مطلق تا بی نهایت است. ترموکوپل خود محصولی است که بیش از 100 سال از عمر آن می گذرد. با این حال، با ابتکارات و پیشرفت های مختلف، اندازه گیری حتی در دماهای پایین نزدیک به صفر مطلق و در دمای فوق العاده بالا در حدود 2000 درجه ممکن شده است. حتی اگر یک محصول جدید نباشد، من می‌خواهم به چالش ایجاد محصولاتی که می‌توانند دماهای پایین‌تر و بالاتر را اندازه‌گیری کنند، محصولاتی که عمر طولانی‌تری دارند و محصولاتی که می‌توانند دما را با دقت بالا اندازه‌گیری کنند، ادامه دهم. ما همچنین سعی می کنیم در مورد موضوعات مهم با همه کارمندان بحث کنیم. برای این منظور، حدود دو سال پیش، ما یک اتاق کنفرانس ایجاد کردیم که در آن همه کارمندان می توانستند دور هم جمع شوند و صحبت کنند. اخیراً ما سه کارمند جوان را استخدام کردیم که در اتاق کنفرانس همه در مورد "بیایید کارمندان جوان استخدام کنیم" تصمیم گرفتند.

پس از آموزش آنچه لازم است، به آنها اجازه می‌دهم خودشان فکر کنند و از آن نقطه به بعد تا حدودی آزادانه عمل کنند. ممکن است برای اولین بار با فکر کردن و عمل کردن خودتان متوجه آن شوید. مهمتر از همه، من فکر می کنم که رشد جوانان را تشویق می کند. ما یک ترموکوپل با روکش بسیار ظریف ساخته‌ایم، محصولی ساخته‌ایم که می‌تواند حتی در دماهای بسیار بالا و پایین اندازه‌گیری کند، و محصولی را تکمیل کرده‌ایم که می‌تواند دمای داخل دستگاه خلاء را نیز اندازه‌گیری کند. تمامی این محصولات برای مصارف صنعتی هستند. در آینده، من دوست دارم رشته هایی غیر از صنعت را به چالش بکشم. به عنوان مثال، ما روی حوزه پزشکی تمرکز می کنیم. یک روش درمانی به نام فرسایش کاتتر، که در آن یک بخاری برای سوزاندن و درمان محل بی نهایت در یک کاتتر گنجانده می شود، در حال گسترش است. تا زمانی که از بخاری استفاده می کنید، باید به سنسور دما نیز نیاز داشته باشید. من انتظار دارم که فضای زیادی برای ورود ما وجود داشته باشد.

سال گذشته، من در یک جلسه اطلاعات شرکت مشترک شرکت کردم که در آن شرکت های جذب کننده منابع انسانی جمع آوری شدند. از بین 30-40 شرکتی که شرکت کردند، ما تنها شرکت تولیدی هستیم. وقتی نوبت به آن روز رسید، این شرکت ما بود که بیشترین افراد را جذب کرد. اخیراً اغلب اخبار تاریکی در مورد تولید ژاپنی می‌شنوم، اما تولید برای دنیای امروز کاملاً ضروری است. در این میان، چیزی که ما می سازیم کمی عجیب است، اما محصولات ما قطعا برای ساخت ضروری هستند. به همین دلیل، من فکر می کنم که بسیاری از مردم به آن علاقه داشتند. ما اخیراً تمرکز خود را بر استخدام جوانان آغاز کرده ایم، اما در آینده نیز به استخدام جوانان ادامه خواهیم داد. من دوست دارم همه دانشجویان به شرکت هایی مانند ما که حتی در مقیاس کوچک تمام تلاش خود را می کنند نگاه کنند و آن را محل اشتغال بدانند.

امروزه شرکت های ایرانی نظیر مانیاد صنعت رادین آژند در کنارokazaki، WIKA، OMEGA بهترین سنسورهای جهان را تولید می کنند.

آقای چینگدائو - لطفا در مورد زمانی که به این شرکت پیوستید به ما بگویید. من با معرفی شدن سنسور ترموکوپل مانیاد صنعت، OAKAZAKI، OMEGA، WIKA با شرکتمان آشنا شدم. پس از فارغ التحصیلی از یک کالج فناوری، من همیشه به تولید علاقه داشتم، بنابراین به دنبال یک شرکت تولیدی بودم. ما به چندین شرکت معرفی شدیم و من به محتوای تجاری علاقه مند شدم. بنابراین پس از رسیدن به خانه، نگاهی به صفحه اصلی خود انداختم. سپس، نوشته شد که "0-∞ این میدان چالش ما است." من با نگرش تلاش برای کارهای مختلف همدل بودم، بنابراین در جلسه اطلاعات شرکت مشترک که این شرکت در آن شرکت می کند شرکت کردم. فقط چند ماه از ورودم به شرکت در ماه آوریل گذشته است. پس از پیوستن به شرکت، ابتدا حدود نیم ماه جریان کار کل بخش تولید را یاد گرفتم. بعد از آن من به یک گروه فوق العاده که ترموکوپل های غلاف 0.15 میلی متری می سازند منصوب شدم و در حال تمرین ساخت ترموکوپل های غلاف فوق ریز هستم. من به تدریج به سمت تمرین ساخت محصولات نازک می روم و از محصولات 0.5 میلی متری شروع کردم و تا چندی پیش شروع به تمرین ساخت محصولات 0.3 میلی متری و اکنون 0.25 میلی متری کردم. وقتی شروع به انجام آن کردم، با کار 0.5 میلی متری مشکل داشتم، اما اکنون کاملاً به آن عادت کرده ام. احساس می کنم دارم رشد می کنم. پس از آن، یک بار در ماه درخواست تعمیر محصولات فوق العاده را دریافت خواهید کرد. ترموکوپل‌های غلاف را که صدها بار در ماه می‌رسند را بررسی می‌کنم و آنها را مرتب می‌کنم تا ببینم آیا می‌توان آنها را تعمیر کرد، مانند "این غیرممکن است تعمیر شود زیرا هسته از وسط شکسته است." رئیس من هنوز کار تعمیر را بر عهده دارد، اما اکنون می توانم از پس همه کارها بر بیایم. مرتب سازی و تعمیر این مقدار دو هفته طول می کشد. این کار سختی است، اما می‌توانید با گفتن «این کار را انجام داده‌ام» احساس موفقیت کنید. فکر می‌کنم اینجا جایی است که می‌توانید عمیقاً با افراد مختلف صحبت کنید. از آنجایی که این شرکت کوچک است، همه کارمندان با آن آشنا هستند. من فکر می‌کنم اینجا مکانی راحت برای کار است، زیرا می‌توانید به راحتی با هر کسی صحبت کنید و با هر یک از آنها روابط نزدیک برقرار کنید. کاری که ما در این مرحله انجام می دهیم فقط تمرین است. ما محصولاتی را برای ارائه به مشتریان خود تولید نمی کنیم. به هر حال اولین هدف این است که ساخت محصول به شما سپرده شود. لطفا سعی کنید همه چیز را مثبت بگیرید. وقتی برای کار در جامعه بیرون می روم، طبیعی است که شکست بخورم. شما نمی توانید فقط با پشیمانی از شکست همیشه به جلو حرکت کنید. لطفا طرز فکر خود را تغییر دهید تا بتوانید از شکست خود نهایت استفاده را ببرید و بگویید: "من آخرین بار اینجا شکست خوردم، پس بیایید این بار این کار را انجام دهیم." همین امر در مورد کاریابی نیز صادق است. او نه تنها افسرده بود، و گفت: "من در این شرکت شکست خوردم"، بلکه به این فکر کردم که "مطمئنم اینجا خوب نبود که شکست خوردم. بیایید دفعه بعد تغییرش دهیم." فکر می کنم مهم است. توجه) اطلاعات درج شده در تاریخ مصاحبه (تیر 1393) می باشد.

اطلاعات بیشتر درباره سنسور ترموکوپل (Thermocouple Sensor)

اگر قصد دارید درباره انواع سیم وکابل ترموکوپل و سنسور ترموکوپل اطلاعات بیشتری کسب کنید، بر روی این منبع کلیک کنید. خیلی خوشحال شدیم که مقاله ما در خصوص ترموکوپل را مطالعه کردید.

zamani.ali1990
zamani.ali1990

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋