maryam banoo

maryam banoo

معرفی بهترین آزمایشگاه مخصوص کودکان در شیراز

از آنجایی که آزمایش گرفتن از کودکان بسیار دشوار است و حساسیت‌های مخصوص به خودش را دارد، لازم است که آزمایشگاه‌ها هم امکانات خاصی را برای این مورد حاضر کنند. یک آزمایشگاه خوب باید فضایی مخصوص کودکان طراحی کند و همچنین از نیروهای متخصص و باتجربه برای نمونه‌گیری از کودکان استخدام کند.
در شیراز کمتر جایی را می‌توان پیدا کرد که چنین امکاناتی را برای کودکان  و نوزادان در نظر گرفته باشد. آزمایشگاه پاتولوژي دکتر صالحی از جمله معدود گزینه‌هایی است که به طور ویژه، خدمات مخصوص کودکان و نوزادان ارائه می‌دهد. در این مطلب می‌خواهیم با خدمات این مجموعه برای کودکان آشنا شویم؛ با ما همراه باشید.

چرا وجود آزمایشگاه مخصوص کودکان مهم است؟

 

چنان که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، آزمایش‌گرفتن از کودکان ظرافت و حساسیت بسیار بیشتری دارد. کودکان معمولا ترس زیادی نسبت به نمونه‌گیری دارند و خصوصا برای آزمایش خون، این ترس حتی بسیار بیشتر نیز هست. کودک ممکن است در برابر خون‌گیری مقاومت کرده و حتی در زمان انجام کار، دست و پا بزند!

همین باعث می‌شود که خون‌گیری از کودک بسیار دشوار باشد و در صورت عدم توانایی افراد، پیامدهای خطرناکی را به همراه داشته باشد. برای اینکه بتوان ترس کودک را از آزمایشگاه کاهش داد و کاری کرد که او بدون مقاومت برای نمونه‌گیری حاضر شود، لازم است که یک آزمایشگاه مخصوص کودکان طراحی کنیم.

در آزمایشگاه مخصوص کودکان، اول از همه محیط باید با شرایط سنی کودک و یا نوزاد سازگار باشد. بعد از آن نیز پرسنل باید مهارت بالایی در ارتباط با کودک و همچنین نمونه‌گیری از او داشته باشند. آزمایشگاه دکتر صالحی شیراز با در نظر گرفتن تمام این موارد، کاری کرده است که حضور در آزمایشگاه به تجربه‌ای خوشایند برای کودک تبدیل شود.

 

 

ویژگی‌های آزمایشگاه مخصوص کودکان چیست؟ 

همان‌طور که به آن اشاره کردیم، آزمایشگاه مخصوص کودکان باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتوان آن را گزینه‌ای مناسب برای کودکان و نوزادان قلمداد کرد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آزمایشگاه مخصوص کودکان، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

باید محیطی جداگانه برای کودک داشته باشد  

اولین و مهم‌ترین چیزی که یک آزمایشگاه مخصوص کودکان باید آن را فراهم کند، وجود یک اتاق یا محیط مخصوص کودکان است. اتاق مخصوص نمونه‌گیری از کودک باید مطابق با علم روان‌شناسی رنگ‌ها طراحی شده باشد؛ باید رنگ‌های آرامش‌بخش و همین‌طور شاد داشته باشد تا کودک بتواند در آن احساس امنیت کند. همچنین لازم است که در این اتاق از المان‌های مورد علاقه کودکان نیز به حد نیاز استفاده شده باشد.
 

اولین و مهم‌ترین چیزی که یک آزمایشگاه مخصوص کودکان باید آن را فراهم کند، وجود یک اتاق یا محیط مخصوص کودکان است. اتاق مخصوص نمونه‌گیری از کودک باید مطابق با علم روان‌شناسی رنگ‌ها طراحی شده باشد؛ باید رنگ‌های آرامش‌بخش و همین‌طور شاد داشته باشد تا کودک بتواند در آن احساس امنیت کند. همچنین لازم است که در این اتاق از المان‌های مورد علاقه کودکان نیز به حد نیاز استفاده شده باشد.

باید وسایل راحتی و سرگرمی کودک فراهم شده باشد
در همان محیطی که بخش قبلی را به آن اختصاص دادیم، باید تمامی لوازم و تجهیزات لازم برای کودکان نیز وجود داشته باشد. در این محیط باید صندلی‌های مخصوص کودکان داشته باشیم، همین‌طور باید برای شیردهی، تعویض پوشک و استراحت مادران نیز تجهیزات لازم را فراهم کرده باشیم. همچنین در این محیط باید از اسباب‌بازی‌ها و اشیای مورد علاقه کودکان نیز به میزان کافی داشته باشیم تا کودک به کمک آن‌ها سرگرم شود.

 

باید تجهیزات آزمایشگاهی مخصوص کودکان وجود داشته باشد
با پیشرفت تکنولوژی و از طرفی بالا رفتن اهمیت وجود آزمایشگاه مخصوص کودکان، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده لوازم آزمایشگاهی نیز به این موضوع توجه نشان داده‌اند. این شرکت‌ها مواردی از جمله چسب‌زخم مخصوص کودک، سرنگ‌های مخصوص کودک، صندلی‌های نمونه‌گیری مخصوص کودک و غیره تولید کرده‌اند. آزمایشگاه مخصوص کودکان بهتر است که از چنین تجهیزاتی استفاده کند.

پرسنل باید مهارت و صبر کافی را داشته باشند
در نهایت، مهارت پرسنل را نیز باید از دیگر ویژگی‌های لازم برای آزمایشگاه‌های مخصوص کودکان برشماریم. هراندازه که پرسنل آزمایشگاه صبر و مهارت بیشتری در قبال کودکان داشته باشند، تجربه نمونه‌گیری نیز برای کودکان بهتر خواهد شد. پرسنل باید بدانند که چطور لازم است با کودکان رفتار کنند، باید ملایمت و صمیمیت را همیشه در نظر داشته باشند و سعی کنند با صحبت‌های آرامش‌بخش و کودکانه، ذهن کودک را برای نمونه‌گیری آماده کنند.

آزمایشگاه دکتر صالحی، بهترین آزمایشگاه برای کودکان
اگر در شیراز به دنبال آزمایشگاهی هستید که بتوانید تمام موارد مذکور در بخش قبلی را در آن تجربه کنید، آزمایشگاه پاتولوژي دکتر صالحی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. این مجموعه با علم بر این موضوع که آزمایشگاه مخصوص کودکان چه ويژگی‌هایی باید داشته باشد، برای طراحی محیطی مخصوص کودکان اقدام کرده است.

این مرکز را می‌توان بهترین در نوع خود دانست؛ زیرا که به‌خوبی تمامی نیازهای مخصوص کودکان را به بهترین شکل عملی و اجرا کرده است. کودکان دلبند شما می‌توانند تجربه‌ای به یاد ماندنی از آزمایش و نمونه‌گیری در این آزمایشگاه داشته باشند.

اگر کودک شما همیشه از آزمایش‌گرفتن فراری است و نسبت به این موضوع حساس شده است، حضور در مجموعه آزمایشگاهی دکتر صالحی بدون شک می‌تواند خاطرات بد گذشته او را پاک کند. همچنین بد نیست این موضوع مهم را نیز بدانید که هراندازه کودک شما در زمان نمونه‌گیری آرامش‌خاطر بیشتری داشته باشد، کیفیت نمونه خون گرفته شده از کودک نیز بیشتر خواهد بود.

از جمله خدمات آزمایشگاه دکتر صالحی برای کودکان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

 

محیطی جذاب و زیبا که با کمک روانشناس‌های کودک و همین‌طور معماران حرفه‌ای طراحی شده است.
وجود تمامی امکانات رفاهی مناسب کودکان از جمله کتاب قصه، موسیقی کودکانه، کارتون‌های سرگرم‌کننده، اسباب‌بازی‌های متنوع و غیره.
وسعت محیط مخصوص کودکان به میزان کافی که امکان حضور والدین کودک و پرسنل را به طور همزمان فراهم می‌کند.
بهره‌گیری از پرسنل حرفه‌ای که در حوزه کودک و نمونه‌برداری از سنین پایین، تجربه و تبحر لازم را دارند.


کلام آخر 

 

در این مطلب نگاهی به ویژگی‌های آزمایشگاه‌های مخصوص کودکان داشتیم. دیدیم که یک آزمایشگاه مخصوص کودک چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد و از همه مهم‌تر، چه نیازی به وجود یک آزمایشگاه مخصوص کودکان در سطح شهر وجود دارد. همین‌طور نگاهی به خدمات آزماشگاه دکتر صالحی برای نمونه‌برداری از کودکان نیز داشتیم.

آزمایشگاه دکتر صالحی از جمله معدود آزمایشگاه‌های شهر شیراز است که در آن می‌توانید محیطی مخصوص کودکان را پیدا کنید. شما در این مرکز می‌توانید تجربه‌ای خوب و به یاد ماندنی برای کودک خود از نمونه‌گیری رقم بزنید و ترس او را در این زمینه از بین ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ نوبت، از راه‌های ارتباطی زیر اقدام فرمایید:

 

وب‌سایت: www.drsalehilab.com
شماره تماس: 32352223 و 32309486
آدرس مرکز: شیراز، بلوار زند، حدفاصل خیابان فلسطین و هفت تیر، روبروی هتل پارس، کوچه 47


 

maryam banoo
maryam banoo

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋