در سال 1971، کوکاکولا آگهی معروف بالای تپه خود را ارائه کرد که در پایان مجموعه Mad Men دیده شد و توانست هویت
برند نوشابهای با طعم کولا را به عنوان “طعم واقعی” تثبیت کند.
سالها گذشته است و کوکاکولا هنوز برندی قوی است. در سال ۲۰۲۲، کوکاکولا امریکا بیست و هشتمین شرکت بزرگ جهان از نظر
ارزش گذاری و رهبر بازار در شاخه نوشابه های گازدار است .
در سال ۲۰۲۱، تخمین زده شد که ارزش برند کوکا نزدیک به ۸۲ میلیارد دلار باشد، که بیش از دو برابر ارزش سال ۲۰۰۶ بود!.
کوکاکولا، موفقیت بسیار زیادی از زمان بوجود آمدن در سال ۱۸۸۶ داشته است . در واقع، لوگوی کوکاکولا یکی از مشهورترین
لوگوهای جهان است که طبق گزارشات ۹۴ درصد از جمعیت جهان آن را می شناسند.
تجزیه و تحلیل برند کوکاکولا و بخش های بازار هدف کوکاکولا می تواند به توضیح دلایل این امر کمک کند. بیایید در این مقاله
وارسی نگاهی به این موضوع بیندازیم مخاطبان کوکاکولا چه کسانی هستند، کوکاکولا چگونه بازار خود را تقسیم بندی می کند و
چرا مشتریان کوکاکولا اینقدر تجربه برند را دوست دارند.
کوکاکولا یک برند جهانی است که برای مخاطبان در سراسر جهان جذاب است. مصرف کننده هدف کوکاکولا هم از هر دو جنس
مرد و هم زن هستند که تقریباً کل طیف اجتماعی-اقتصادی، از متوسط تا پردرآمد را پوشش می دهد.
جمعیتشناسی معمول مصرفکننده کوکاکولا از نظر سنی بسیار گسترده است، از جوان تا میانسال، که میتواند با هویت برند
کوکاکولا به خوبی تعریف شده و مرتبط باشد که پیامبخش فضایی از جوانی، سرگرمی، ماجراجویی و اصالت است.
بازار هدف کوکاکولا در جمعیتهای قدیمیتر به ویژه با محصول کوکای رژیمی تمرکز دارد که گزینهای بدون قند برای بیماران
دیابتی و مصرفکنندگان علاقمند به سلامتی است.
بازار هدف وسیع برند کوکاکولا در طیف وسیعی از اندازهها و سبکهای بستهبندی که برای خانوادهها، جشنها و مصرف بطریها
و قوطیهای کوچکتر وجود دارند متبلور است.
مرور عمیقتر در بازار هدف کوکاکولا، با تمرکز بر تقسیمبندی جمعیتی، جغرافیایی، رفتاری و روانشناختی، میتواند درک کافی برای
مصرفکنندگان کوکاکولا برای برندهایی که مخاطبان مشابهی را هدف قرار میدهند، ارائه دهد. در ادامه این مقاله سایت وارسی به
بررسی هر بخش بازار کوکاکولا پرداخته می شود. ادامه این تحلیل را درسایت وارسی بخوانید.
پاسخ ها