yeganeltf

yeganeltf

معرفی وحشتناک ترین فیلم های سینمایی

می‌دانم تابستان گذشته چه کردی (I Know What You Did Last Summer)

پاکسازی یک فرنچایز جالب است؛ زیرا آنچه آن را به یک سری فیلم تابستانی تبدیل می‌کند، تاریخ اکران آن‌ها است. هر عنوان جدید از مجموعه "پاکسازی" (Purge) اکثراً در فصل تابستان منتشر می‌شود و طرفداران این سری فیلم‌ها با تابستان مترادف می‌شوند. اولین فیلم با نام "پاکسازی" (The Purge) در تاریخ 7 ژوئن 2013 اکران شد و به مخاطبان معرفی شد. سپس، سه فیلم دیگر به ترتیب "پاکسازی: آنارشی" (The Purge: Anarchy) در 18 ژوئیه 2014، "پاکسازی: سال انتخابات" (The Purge: Election Year) در 1 ژوئیه 2016 و "پاکسازی: شب بی‌پایان" (The Purge: The Forever Purge) در 2 ژوئیه 2021 منتشر شدند.

 

فیلم‌های "پاکسازی" در آینده‌ای متفاوت از زمان حال بشریت تمرکز می‌کنند. در این دنیا، یک روز از سال به مدت 12 ساعت، تمامی جنایت‌ها قانونی می‌شوند و به جامعه اجازه می‌دهد تا بدترین جنبه‌های خشونت آمیز خود را آزاد کند. اگرچه این سری فیلم‌ها در ظاهر به عنوان اسلشر ساده تلقی می‌شوند، اما دارای طنز و تفاسیر سیاسی بسیاری هستند. خبر خوب برای طرفداران این فرانچایز این است که فیلم ششم از مجموعه "پاکسازی" در حال حاضر در حال تولید است.

 

کمپ خواب (Sleepaway Camp)

 

 

فیلم "کمپ خواب" (Sleepaway Camp)، یک فیلم کلاسیک اسلشر دست کم گرفته شده است که در سال 1983 منتشر شد. این فیلم با امتیاز 6.2 از 10 در IMDb و 81 از 100 در راتن تومیتوز مورد ارزیابی قرار گرفته است.

 

این فیلم از عنصر معمول "قاتل روانی در کمپ تابستانی روستایی" بهره می‌برد و به نوعی مشابه فرنچایز محبوب "جمعه سیزدهم" است، با این تفاوت که بودجه آن کمی بیشتر است. تماشای این فیلم برای تمامی مخاطبان حس دهه 80 را به ارمغان می‌آورد و در واقع یک تجربه نوستالژیک جذاب است.

 

از آنجایی که ابتدا با فیلم‌های اسلشر کلاسیک پیشگامانه دهه 1980 مقایسه شد، "کمپ خواب" توانسته است با ایجاد یک بستر تا حدودی فلسفی، به همه حواشی منفی پایان دهد و به خاطر پایان پیچیده و هیجان‌انگیزش، تحسین جمعی را جلب کند. همچنین، این فیلم بخشی از یک فرنچایز پنج قسمتی است که طرفداران زیادی دارد. بنابراین، اگر تاکنون این سری فیلم‌ها را ندیده‌اید، یک دنیا و مجموعه‌ای بی‌نظیر برای کشف داستان‌های جذاب و ترسناک تابستانی در انتظار شماست.

 

کلبه‌ای در جنگل (The Cabin in the Woods)

 

فیلم ترسناک "کلبه در جنگل" (The Cabin in the Woods)، محصول سال 2011، داستان گروهی از دوستان دانشگاهی را روایت می‌کند که برای تعطیلاتی در یک کلبه جنگلی دورافتاده قرار می‌گیرند. در این مکان ترسناک، آن‌ها یکی یکی توسط زامبی‌ها و هیولاهای وحشتناکی که از جنگل بروز می‌کنند، مورد حمله قرار می‌گیرند. اما چیزی که فیلم "کلبه در جنگل" را منحصر به فرد می‌کند، وجود عناصر بسیار بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد برای ترسیدن است.

 

واقعیت این است که اتفاقات ترسناک کلبه در واقع توسط یک گروه دانشمند کنترل می‌شود و آن‌ها همه چیز را از یک مکان دور تماشا می‌کنند. این آزمایشات اجتماعی، به سطح وحشت فیلم اضافه می‌کند و آن را به یکی از فیلم‌های ترسناک مهمی تبدیل می‌کند که نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید. شما کاملاً مجذوب آن خواهید شد و با شوق منتظر صحنه بعدی خواهید ماند.

 

فرنچایز جمعه سیزدهم (Friday the 13th)

فیلم "جمعه سیزدهم" یک فیلم کلاسیک و مناسب برای شب‌هایی است که شما قصد دارید با دوستانتان جمع شوید و پس از تماشای یک فیلم ترسناک تابستانه، خود را در هیجان ببینید. این فرنچایز در سال 1980 به نمایش درآمد و به عنوان یک فیلم اسلشر جذاب، توانست مخاطبان فیلم‌های ترسناک را با قاتل وحشی که ماسک هاکی می‌پوشید، آشنا کند. جیسون وورهیز بود که در طول این سری فیلم‌ها، افراد زیادی را به وحشت انداخت و ترساند. نسخه اصلی این فیلم دارای ترکیبی عالی از خشونت، تعلیق و حتی ترس‌های ناگهانی است که اسلشری مانند این فیلم باید داشته باشد.

 

این فرنچایز نیز در بین فیلم‌های ترسناک بسیار محبوبیت دارد و با داشتن تعداد زیادی دنباله، طی تابستان، مجموعه‌ای جذاب را برای شما فراهم می‌آورد. با 12 فیلم در این فرنچایز، شاید باید اذعان کنیم که "جمعه سیزدهم" بهترین فرنچایز دنباله‌دار در این ژانر است و بدون شک، از تماشای آن لذت خواهید برد. خط داستانی اصلی آن بسیار منحصر به فرد است و برای این ژانر ساخته شده است. همچنین، این مجموعه دارای اسپین آف‌هایی است که قلب دوستداران ژانر اسلشر را به هم می‌زند.

 

منبع : https://filmomag.ir/

 

yeganeltf
yeganeltf

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋