yeganeh

yeganeh

مرکز درمان تهران کلینیک تخصصی درمان بیماری عای مقعدی با لیزر در تهران darmantehran.com

کیست مویی در کمین شماست اگر زیاد می نشیند!

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال، نوعی بیماری شایع مقعدی است که پزشکان می گویند می‌تواند با زیاد نشستن، به خصوص حین رانندگی در ارتباط باشد. این بیماری هم در میان مردان را هم در بین زنان مشاهده می‌شود، ولی آمارها نشان داده، مردان بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.

کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال، نوعی بیماری عفونی و مقعدی است که به ایجاد گودال یا حفره زیر پوست اطراف مقعد گفته می شود. این بیماری باعث می‌شود، عفونت مواد زائد یا مو زیر پوست تجمع کند و مشکلات مختلفی را برای بیمار ایجاد کند.

چرا به کیست مویی مبتلا می شویم؟
پزشکانی که هنوز نتوانستند به طور دقیق علت اینکه چرا برخی افراد به کیست مویی دچار می‌شوند، را پیدا کنند، اما احتمال می دهند، این بیماری با رشد مو در خلاف جهت طبیعی در ارتباط باشد. برگشت مو به داخل پوست سبب تجمع عفونت و التهاب شده و بیماری کیست را ایجاد می کند.

همچنین تحقیقات نشان داد عوامل زیر خطر ابتلا به کیست مویی را افزایش می دهند:

کم تحرکی و زیاد نشستن در طول روز
جنسیت مرد
داشتن موهای ضخیم و پرپشت
استفاده مداوم از لباس های تنگ و چسبان با الیاف غیر طبیعی
علائم کیست مویی
علائم کیست مویی بسته به وضعیت بدنی هر فرد متفاوت است، اینکه کیست مویی عفونت داشته باشد یا نداشته باشد، تاثیر مستقیم بر علائم آن خواهد داشت. از جمله مهمترین علائم و نشانه های کیست مویی می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

در شدید
مشاهده ناحیه برجستگی و فرورفتگی سطح پوست
آبسه یا تجمع عفونت
التهاب و قرمزی
ترشحات عفونی از زخم
بوی بد این ناحیه
بالا رفتن دمای بدن
چه زمانی برای درمان کیست مویی مراجعه کنیم و به چه دکتری!
به محض شروع اولین علائم باید برای بررسی علت بیماری و تشخیص قطعی با پزشک مشورت کنید. تا قبل از مراجعه به پزشک متخصص از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کنید.

اگر به موقع برای درمان کیست مویی مراجعه نکنید، عفونت زخم، میزان التهاب و گستردگی آن افزایش می‌یابد و درمان پیچیده تر شده و طول بهبودی هم به صورت چشمگیری افزایش می یابد.

برای درمان کیست مویی باید این موضع جراحی شود و جراحی ناحیه هم نیاز به تبحر و تجربه خاصی دارد. دکتری که می تواند به شما در درمان کیست مویی کمک کند، متخصص جراحی عمومی است‌.

جراح عمومی یکی از تخصص های جراحی است، که بر عمل جراحی بخش های مختلف بدن تمرکز دارد. بهتر است پزشکی را انتخاب کنید که قبلا تجربه جراحی کیست مویی را داشته باشد.

ادامه مطلب کیست مویی چیست را مطالعه کنید.

yeganeh
yeganeh مرکز درمان تهران کلینیک تخصصی درمان بیماری عای مقعدی با لیزر در تهران darmantehran.com

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋