m.moein yazdi

m.moein yazdi

الولک مقصد خنک تابستانی

روستای الولک کجاست

 روستای الولک که در زبان محلی الگ گفته می شود، نام روستایی است در شهرستان قزوین. براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۱۹ نفر بوده است. الولک بزرگترین روستای کوهپایه قزوین بوده و همچنین دارای آثار تاریخی همچون سلطان قیس یا سلطان اویس می باشد. مردم روستای الولک به زبان تاتی سخن می گویند.

الولک در قسمت پایین کوهِ مقبره سلطان قیس یا سلطان اویس مربوط به دوره سلجوقیان واقع شده. بنای این مقبره سنگی و به صورت هشت ضلعی و دارای گنبدی سنگی است.

الولک بزرگترین روستای کوهپایه در قزوین است و دارای آثار تاریخی و طبیعی زیادی است. برخی از آثار تاریخی و طبیعی الولک شامل موارد زیر است:

  • مقبره سلطان ویس (سلطان قیس)
  • قلعه الولک
  • حمام قدیمی الولک
  • چشمه آب معدنی الولک
  • جنگل های الولک
  • رودخانه الولک

چشمه آب معدنی الولک: این چشمه در روستای الولک واقع شده است و آب آن دارای خواص درمانی است. آب چشمه الولک برای درمان بیماری های پوستی، گوارشی و روماتیسمی استفاده از می‌شود. اطراف این چشمه هوا بسیار خنک است. به همین دلیل، یکی از دلایلی که الولک یک مقصد گردشگری به حساب می‌آید همین چشمه آب معدنی است.

جنگل‌های الولک:روستای الولک در میان جنگل های سرسبز قرار گرفته است. این جنگل ها زیستگاه انواع مختلفی از درختان، گیاهان و جانوران است. این جناگل، یک آب و هوای بسیار خوبی را به الولک داده‌اند.

آبشار الولک: در نزدیکی الولک یک آبشار با نام آبشار باغ کهنه باغستان وجود دارد که به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی الولک نیز شناخته میشود. شما میتوانید برای وقت گذرانی در یک منطقه خنک، اینجا را به عنوان مقصد خنک تابستانی انتخاب کنید.

خب! سوالی که ممکنه براتون پیش بیاد اینه که بعد از سفر کردن به این منطقه، کجا باید اقامت داشته باشم؟

جواب خیلی سادس!! اقامتگاه بوم گردی اله بوم 

شاید تعجب کرده باشین، ولی بیاید در مورد اینحا بیشتر بدونیم.

اقامتگاه بوم گردی اله بوم

 

اقامتگاه بوم گردی اله بوم قزوین با معماری و فضایی بومی و روستایی در روستای الولک در۱۳ کیلومتری شمال قزوین و در منطقه ای کوهستانی و در دامنه کوه کافر میدان واقع شده است. پیرامون روستا را باغ‌های سنتی با محصولاتی مانند بادام و گردو و گیلاس و آلبالو فرا گرفته است.

این اقامتگاه بوم گردی دارای چهار واحد است. برخی اتاق های این مجموعه دارای تخت و برخی فاقد تخت می باشند. همچنین برای نفرات اضافه در هر اتاق، سرویس کف خواب فراهم شده است. دو اتاق از اتاق های این اقامتگاه، فاقد سرویس بهداشتی اختصاصی داخل اتاق هستند و سرویس بهداشتی مشترک و مخصوص این دو اتاق در بیرون از اتاق قرار دارد. سرویس بهداشتی سایر اتاق ها اختصاصی و داخل اتاق می باشد و سرویس بهداشتی تمامی واحدها شامل حمام و توالت فرنگی است. سیستم گرمایش اتاق شوفاژ است و به دلیل آب و هوای ییلاقی منطقه نیازی به سیستم سرمایش ندارند، اما در صورت درخواست مهمان، پنکه در اختیار ایشان قرار می گیرد.

علاوه بر این امکانات، اقامتگاه بوم گردی اله بوم در قسمت زیرزمین خود دارای اتاق سینما (زاغه) و اتاق بازی با انواع بازی های فکری و تخته ای می باشد. این اتاق ها به صورت سانسی در اختیار مهمانان قرار می گیرد.

امیدواریم که با مطالب بالا تونسته باشم شما رو به بهترین شکل راهنمایی کنم تا بتونید به یک بوم گردی لذت بخش برید. 

m.moein yazdi
m.moein yazdi

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋