work wood

work wood

توسط ۱ نفر دنبال می شود

بهترین مدل درب آکوستیک ضد صدا

درب ضد صدا، قیمت درب ضد صدا دستشويي، درب ضد صدا برای دستشویی، قیمت درب آکوستیک دستشویی، قیمت درب ضد صدا سرویس بهداشتی همگی از جمله محصولاتی است که می توانید در راسان درب تهیه بفرمایید. به منظور سفارش ساخت درب آکوستیک در مدل های و ابعاد مختلف با ما تماس بگیرید.

منبع: درب آکوستیک راسان درب

درب آکوستیک چیست؟

اتاق های مدیریت و سایر اتاق ها ادارات و شرکت ها و همین طور خانه ها باید جایی باشد که بتوانیم آرامش را در آن پیدا کنیم تا با تمرکز بالا به کارها رسیدگی و یا استراحت نماییم. درب ها یکی از مهمترین عامل ها برای خروج و ورود صدا از اتاق و یا سالن هاست. درب های مورد استفاده در ساختمان ها باید اولین اقدام برای آکوستیک کردن اتاق یا سالن های همایش باشد.
این مهم است که هیچ صدایی از اتاق شما خارج نشود و مهمتر از آن این است که هیچ صدایی هم وارد اتاق نشود. برای مدیران بسیار مهم است که در اتاق خود بدون هیچ سرو صدایی تمرکز کنند و هیچ صدایی حواس آن ها را پرت نکند.
اگر قصد هزینه کردن برای خرید یک درب عایق صدا جدید را ندارید، می توان درب فعلی خود را به یک درب آکوستیک ارزان تبدیل کنید.

هزينه آكوستيك كردن درب به مراتب از خرید آن به صرفه تر است اما باید بدانید نمی توان کیفیت درب های آکوستیک موجود در بازار را از این محصولات انتظار داشت. درب های آکوستیک چرمی را می توانید در رنگ های مختلف سفارش دهید. 

رنگ بندی درب آکوستیک

رنگ درب چرم کوب

استفاده از چرم رنگی در ساخت درب ضد صدا

قیمت درب ضد صدا آکوستیک

هزینه ساخت درب آکوستیک چرم کوب بسته به نوع و تعداد درب های شما دارند. همچنین یراق آلات مورد استفاده و درصد آکوستیک نمودن درب نیز در قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.
برای مثال می توان به دستگیره درب نیز اشاره کرد. دستگیره درب یکی از مواردی است که در هزینه درب آکوستیک شما تاثیر بسیاری دارد، با انتخاب و یا خرید دستگیره درب های خاص و لوکس هزینه شما می تواند افزایش یابد. از انواع درب آکوستیک پرفروش می توان به این موارد اشاره نمود:

  • درب آکوستیک استودیو
  • درب ضد صدا برای اتاق خواب
  • درب آکوستیک سرویس بهداشتی

قیمت درب ضد صدا دستشويي

همان طور که برای درب اتاقی میتوان از درب های آکوستیک استفاده کرد، برای سایر مدلهای درب داخلی ساختمان مانند درب های سرویس بهداشتی و دستشویی هم میتوان از درب آکوستیک استفاده و یا درب های معمولی را به درب ضد صدا تبدیل نمود. البته در صورت تبدیل درب معمولی به درب ضد صدا کیفیت درب اصلی آکوستیک را نخوهد داشت.

درب ضد صدا و عایق صدا برای آپارتمان

برخی از افراد برای از بین بردن سر و صدای داخل منزل و آپارتمان خود و یا دفتر کار به راهکارهایی از جمله عایق صوتی نمودن دیوار مشترک روی می آورند. اما باید توجه نمایید عایق صوتی نمودن درب یکی از موثر ترین عواملی است که می تواند صدا موجود را تا حد زیادی کاهش دهد. در واقع درب ها باید جزو اولین مواردی باسند که برای بحث عایق صوتی مورد توجه قرار می گیرند. البته برای درب های مانند درب توالت علاوه بر ضد صدا بودن باید به ضد آب بودن درب هم توجه شود. روش‌ آکوستیک کردن ساختمان و استفاده از عایق‌های ضد صدا، یکی از شاخه‌های علم آکوستیک می‌باشد. هدف اصلی برای این امر از بین بردن صداهای زائد و ایزوله‌ سازی صوتی می‌باشد. 
بکارگیری عایق مناسب و درز بندی درب یکی از مراحل مهم آکوستیکی کردن ساختمان می‌باشد. لمسه کوبی هم تاثیر بسیاری زیادی در زیبایی درب در دکوراسیون داخلی دارد.
از مزایای لمسه کاری بر روی دربها می توان به عایق صدا  اشاره نمود که تاثیری هرچند کوچک در کنترل ورود و خروج صدا دارد.

تبدیل درب معمولی به درب ضد صدا

سرو صدای زیاد در بسیاری از مواقع موجب ناراحتی و از بین رفتن تمرکز افراد می شود. عده زیادی تمایل دارند تا از ورود صدا به اتاق و یا منزل خود جلوگیری نمایند. یکی از روش های مناسب برای جلوگیری از ورود صدا به داخل ساختمان استفاده از درب ضد صدا است. درب ضد صدا همانطور که از نام آن مشخص است در برابر سر و صدا به عنوان عایق عمل می کند.
خرید درب ضد صدا برای اتاق ممکن است مقرون به صرفه نباشد زیرا معمولا قیمت درب ضد صدا نسبتا بالا است و می توان درب های معمولی را آکوستیک نمود. اما کیفیت درب ضد صدا که در بازار به فروش می رسد از درب های معمولی که به درب ضد صدا و آکوستیک تبدیل شده اند به مراتب بیشتر است. چرم کوبی یکی از مهم روش های برای ایجاد عایق صوتی در درب می باشد.

درب آکوستیک

در مورد لمسه کوبی درب بیشتر بدانید.

لمسه کوبی درب

برای لمسه دوزی بر روی درب معمولا از اشکال هندسی استفاده می شود و در صورت کیفیت بالای لمسه کوبی، این درب ها می توانند تا چندین سال قابل استفاده باشند. 
امکان شستشوی درب لمسه کاری شده در صورت استفاده از روکش چرم برای درب آکوستیک وجود دارد.
البته این مورد به طراحی و نوع دوخت چرم نیز بستگی دارد. برای لمسه کوبی آکوستیک درب، معمولا از سوزن های گل میخ و دکمه استفاده می شود. این موارد را خود مشتری می تواند خریداری و در اختیار ما قرار دهد و یا این امر را نیز به ما بسپارند.
لمسه کاری بر روی درب کاری زمان بر است و به همین دلیل تاثیر زیادی بر روی درب خواهد داشت. برای لمسه کاری و لمسه کوبی نیاز به استفاده از پارچه ویا چرم های باکیفیت است. اشکال هندسی بر روی چرم یا پارچه کشیده می شود و خطها از طرف خیاط در مرحله بعد کشیده می شود.
یک لایه ابر سه سانتی به عنوان زیر کار در لایه میانی درب آکوستیک استفاده می شود که بتواند برای لمسه دوزی و خود درب فرم های مناسب را بدهد.

عایق های استفاده شده در درب آکوستیک

برای ایجاد عایق صوتی در درب ها باید از عایق ها استفاده نمود. انواع مختلفی از عایق برای آکوستیک نمودن درب وجود دارد. که می توان به این موارد اشاره نمود:

عایق پشم سنگ (Stone Wool):

پشم سنگ عایق حرارتی و صوتی و از بین انواع عایق‌ های مورد استفاده در درب ها امن‌ ترین است. این عایق با محیط زیست کاملاً سازگار بوده و برای مهیّا کردن آرامش بیشتر در ساختمان‌ها و ادارات و جلوگیری از آلودگی صوتی در سالن‌های کنفرانس، استودیوهای ضبط صدا، هتل‌ها، سالن‌های سینما، آموزشگاه‌ها و... استفاده می‌شود.

عایق صوتی سرب (Lead Sheet):

مهم‌ ترین ویژگی یک عایق صوتی مناسب، زیاد بودن وزن ویژه، نرمی طبیعی، ظرفیت بالای کاهش سر و صدا و غیر قابل نفوذ بودن است. زیادی وزن از این نظر حائز اهمیت است که باعث کاهش شدت ارتعاشات صوتی می‌شود. نرمی ورق سرب باعث کاهش ارتعاشاتی می‌شود که در سایر مصالح آکوستیکی عادی است. ورق سرب را می‌توان در بسیاری از تیغه‌های نازک مانند درب مصرف کرد تا بدون افزایش حجم، عبور صدا را کاهش دهد. لذا با تعبیه ورق سرب، ساختار درب مانع عبور فرکانس‌های کم می‌شود که برای سالن‌های سینما و کنسرت و استودیوهای ضبط صدا بسیار مناسب می‌ باشد.

آیا درب ضد سرقت عایق صدا می باشد؟

درب ضد سرقت عایق صدا نیز می توان باشد. به این علت که در هنگام ساخت درب ضد سرقت در دوطرف درب 2 صفحه فولادی قرار می گیرد و مابین آن دو صفحه فولادی، شبکه های فلزی قرار می گیرد که در بین آنها هوا وجود دارد .
این هوای محبوس در داخل درب های ضد سرقت می تواند به عنوان یک عایق مناسب صدا عمل کند.

این مورد فقط در درب های ضد سرقت استاندارد رعایت می شود. در درب ضد سرقت چینی به جای استفاده از این شبکه های فولادی معمولا از شبکه های مقوایی استفاده می شود که این یکی از دلایل وزن پایین درب های ضد سرقت چینی است. همچنین در صورت درخواست مشتری داخل درب ضد سرقت پشم شیشه یا پشم سنگ نیز به کار برده می شود.‍‍‍ همچنین برای مکان هایی مثل استدیو و سالن اجتماعات میتوان از روکش چرمی برای زیبایی و عایق بیشتر صدا نیز استفاده کرد.

مقاومت بالا در برابر حریق:

حداقل به میزان 120 دقیقه، با استفاده از عایق پشم‌سنگ با چگالی بالا به عنوان عایق حرارتی، همچنین نوارهای درزگیر ضد‌ حریق(درب ضد حریق) منبسط شونده و نیز به کارگیری قفل و یراق آلات مقاوم در برابر حریق، این قابلیت فراهم شده است.

عدم نفوذپذیری امنیتی در درب آکوستیک:

با بهره‌ گیری از ساختار فلزی مستحکم، تقویت‌های مخصوص جهت لولا، قفل، و یراق‌آلات، همچنین توجه به مسایل امنیتی در طراحی درب با نصب پیم‌های امنیتی، این قابلیت فراهم شده است.
سهولت در خروج اضطراری: با بهره‌گیری از یراق‌آلات مخصوص خروج اضطراری و آستانه‌های کوتاه و پروفیل‌ های رمپی برای هموار کردن مسیر خروج، این قابلیت فراهم شده است.

work wood
work wood

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋