workss.123457

workss.123457

سرو موتور چیست

سرو موتور  یک موتور الکتریکی ساده‌است که به کمک سرومکانیسم کنترل می‌شود. اگر موتور به عنوان یک وسیله کنترل‌شده ، همراه با سرومکانیسم ، موتور DC باشد ، معمولاً به عنوان DC Servo Motor شناخته‌می‌شود. اگر موتور با ولتاژ AC کنترل و کار‌کند ، به عنوان AC Servo Motor شناخته‌می‌شود.
سروو موتورها بخشی از یک سیستم حلقه بسته هستند و از چندین بخش شامل مدار کنترل، موتور سروو، شفت، پتانسیومتر، چرخ دنده های محرک، تقویت کننده و یک رمزگذار یا حل کننده تشکیل شده اند.

سروو موتور یک دستگاه الکتریکی مستقل است که قسمت‌های دستگاه را با راندمان بالا و با دقت بالا می‌چرخاند.شفت خروجی این موتور را می توان به زاویه، موقعیت و سرعت خاصی که یک موتور معمولی ندارد حرکت داد.سروو موتور از یک موتور معمولی استفاده می کند و آن را با یک سنسور برای بازخورد موقعیتی جفت می کند.کنترلر مهمترین بخش  سرو موتور  است که به طور خاص برای این منظور طراحی و استفاده می شودسروو موتور یک مکانیسم حلقه بسته است که دارای بازخورد موقعیتی به منظور کنترل سرعت و موقعیت چرخشی یا خطی است.

موتور با یک سیگنال الکتریکی آنالوگ یا دیجیتال کنترل می شود که میزان حرکت را تعیین می کند که موقعیت فرمان نهایی شفت را نشان می دهد.

 

FieldPort SFP20 USB modem for the configuration of IO-Link devices

نوعی از رمزگذار به عنوان حسگر ارائه بازخورد سرعت و موقعیت عمل می کند. این مدار درست در داخل محفظه موتور که معمولاً مجهز به سیستم دنده است، ساخته میشود.

انواع سروو موتور ( Servo Motor )

 

سه ملاحظه اصلی برای ارزیابی موتورهای سروو وجود دارد. اول بر اساس نوع فعلی آنها – AC یا DC، و ثانیاً بر اساس نوع Commutation مورد استفاده، اینکه آیا موتور از برس استفاده می کند و سومین نوع توجه مربوط به میدان چرخان موتورها است، روتور، چه چرخش همزمان باشد یا ناهمزمان.بیایید اولین بررسی سروو را مورد بحث قرار دهیم. در نظر گرفتن AC یا DC اساسی ترین طبقه بندی  سرو موتور بر اساس نوع جریانی است که استفاده می کند.اگر از نقطه نظر عملکرد به آن نگاه کنیم، تفاوت اصلی بین موتورهای AC و DC در توانایی ارثی برای کنترل سرعت است.
 


کاربردهای سروو موتور

 



در بسیاری از سیستم ها و محصولات صنعتی و تجاری مانند رباتیک که در آن از یک سروو موتور در هر “مفاصل” یک ربات برای انجام زاویه حرکت دقیق آن استفاده می شود، استفاده می شود.

فوکوس خودکار دوربین از یک موتور سروو تعبیه شده در دوربین استفاده می کند که موقعیت لنز را دقیقاً تصحیح می کند تا تصاویر خارج از فوکوس را واضح کند.

و با سیستم های تعیین موقعیت آنتن که در آن از موتورهای سروو برای موقعیت یابی محورهای آزیموت و ارتفاع آنتن ها و تلسکوپ مانند آنچه توسط رصدخانه ملی رادیویی نجوم استفاده می شود استفاده می شود.

 امیدوارم آنچه را که برای پیشرفت در ایجاد پروژه کنترل حرکت خود لازم است، آموخته باشید.

امیدواریم که برای شما جالب بوده باشد و برای دیدن وبلاگ های آموزشی بیشتر ما بازگردید.


انواع سروو موتور

سرووموتورها را معمولا بسته به نوع کاربردشان در صنعت و نحوه کارکرد آن  از مهمترین تفاوت عملکرد بین موتورهای dc و ac، توانایی ذاتی آن در کنترل سرعت می‌باشد.

بنابراین سه نکته اصلی برای ارزیابی انواع سروموتورها وجود دارد: اول نوع جریان ac یا dc، دوم نوع تبدیل یا Commutation ها، مثلا سروو از جاروبک استفاده می‌کند یا خیر. سوم پارامترهایو dcدر موتور dc، سرعت بطور مستقیم با ولتاژ تغذیه با بار ثابت رابطه مستقیم دارد. اما در موتور ac، سرعت با فرکانس ولتاژ اعمالی و تعداد قطب‌های مغناطیسی تعیین می‌شود.
با آنکه هر دو موتور ac و موتور dc در سیستم سروو موتور استفاده می‌شود، ولی موتورهای ac تحمل جریان بالاتری را دارند. بنابراین در ساخت ربات‌ها، تولیدکنندگان خط، و سایر کاربردهای صنعتی که نیازمند تکرار و دقت بالا می‌باشد، کاربرد دارد.

 

workss.123457
workss.123457

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋