work

work

تی آر ایکس چیست؟

تی آر ایکس ورزشی است که می توان از آن برای تمرین در هر مکانی استفاده کرد و به شما اجازه می دهد تا تمرینات تمام بدن را انجام دهید. این ها تنها برخی از مزایایی است که این ورزش را به گزینه ای عالی برای تمرینات قدرتی و استقامتی تبدیل می کند. شما قادر خواهید بود که این تمرین را برای بهبود وضعیت جسمانی خود انجام دهید. اما در ابتدا حتماً باید یک مربی ماه حرکات متنوع این حرفه ورزشی را به شما آموزش دهد.

ورزش تی آر ایکس

TRX  را بهتر بشناسید

بعضی از حرفه های ورزشی تنها با استفاده از ابزارآلات و تجهیزات خاصی قابل انجام هستند. برای این ورزش نیز نیاز است که شما حتما از تجهیزات به خصوصی استفاده کنید که در باشگاه بدنسازی با آن ها آشنا خواهید شد. نوار یا بند تعلیق یکی از مهم ترین تجهیزات مورد استفاده در این ورزش به شمار می رود.

این لوازم جانبی که با نام TRX نیز شناخته می شود در اواخر قرن بیستم توسط افسر نخبه نیروی دریایی ایالات متحده رندی هتریک ساخته شد. ایده توسعه این ابزار تولید تجهیزات کاربردی و سبک وزنی بود که فضای کمی را اشغال می ‌کرد. سربازانی را که در کشتی ‌ها یا زیردریایی ‌ها در دریاهای آزاد حضور داشتند، قادر به حفظ شرایط فیزیکی تنها با استفاده از وزن بدن خود با استفاده از این ورزش بودند.

نحوه تمرینات تی آر ایکس

تمرینات تی آر ایکس به طور کلی با تسمه به خصوص و مستحکمی انجام می شوند. در یک انتها آن، یک قلاب یا لنگر وجود دارد که به شما امکان می دهد لوازم جانبی را به هر سازه ثابت (میله ورزش، تنه درخت، درب خانه خود) وصل کنید. در دو انتهای دیگر دستگیره هایی با دسته های لاستیکی وجود دارد که برای قرار دادن پاها یا نگه داشتن لوازم جانبی با دست در حین تمرین استفاده می شوند.

تسمه تعلیق از وزن خود کاربر به عنوان بار استفاده می کند در واقع هر چه بدن شما شیب بیشتری داشته باشد و موازی با زمین باشد، بار بیشتری برای انجام یک تمرین خواهید داشت. این وسیله جانبی به شما اجازه می دهد تا تمریناتی را در باشگاه پارت نوین برای تمام گروه های عضلانی بدن انجام دهید.

مزیت های TRX

انجام تمرینات تی آر ایکس مزایای متعددی را به همراه دارد که به بعضی از آن ها اشاره خواهیم کرد ‌

  • چندین ماهیچه را به طور همزمان کار می کند و هسته را تقویت می کند حتی زمانی که از بند تعلیق برای انجام تمرینی خاص استفاده می کنید.
  • بهبود وضعیت بدن و آگاهی بدن
  •  این تمرینات عضلات پا، سینه، دو سر و غیره را درگیر می کنند.
  • هماهنگی حرکتی و کارایی حرکت را توسعه می دهد.
  • کالری می سوزاند و به تعریف ماهیچه کمک می کند.

در آخر

یکی از مزایای تمرینات تی آر ایکس با بند تعلیق این است که به راحتی می توانید بار حرکات را افزایش دهید. با این ورزش بسته به مدت زمان تمرین، حرکات انجام شده و شدت فعالیت بدنی، می توان در 45 دقیقه ورزش حدود 600 کالری بسوزاند. با توجه به یک رژیم غذایی مناسب برای کاهش چربی بدن، تمرینات این ورزش به افزایش قدرت، استقامت و تعریف عضلانی کمک می کند. شما می توانید حرکات مختلف این ورزش را در باشگاه بدنسازی پارت نوین زیر نظر مربیان ماهر آموزش ببینید.

work
work

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋