wocerem783

wocerem783

 ۱ نفر را دنبال می کند

راهنمای خرید تبلت طراحی؛ نکات مهم برای خرید تبلت گرافیکی

 

راهنمای خرید تبلت: ۷ نکته که باید بدانید

خرید تبلت یک پدیده نسبتاً جدید است. هنگامی که اولین آیپد در سال 2010 راه اندازی شد، بازار کاملا جدیدی را برای مشتریانی ایجاد کرد که به دنبال چیزی بزرگتر از گوشی خود، اما کوچکتر از لپ تاپ خود برای تماشای فیلم و بازی در حال حرکت بودند.

در حالی که iPad هنوز یکی از بهترین تبلت هایی است که می توانید بخرید، اکنون تعداد زیادی دستگاه دیگر از آمازون، سامسونگ و دیگران وجود دارد. نه تنها این، بلکه تبلت‌ها از صرفاً مصرفی به دستگاه‌هایی تبدیل شده‌اند که به ما امکان انجام کار را می‌دهند - البته به مدل‌هایی که مخصوص بچه‌ها ساخته شده‌اند. اکنون که انتخاب های بیشتری نسبت به همیشه دارید، مهم است که سؤالات درست بپرسید.

و در حالی که به دلیل کمبود مداوم تراشه، غرغرهای زنجیره تامین جهانی و سایر پیامدهای همه‌گیری کووید-19، کمبود عرضه را تحمل می‌کنیم، خرید هوشمندانه و جستجوی بهترین قیمت‌هایی که می‌توانید پیدا کنید، مهم‌تر از همیشه است. برای اطلاع از آخرین یافته‌ها، راهنماهای به‌روزرسانی شده ما را برای بهترین معاملات جمعه سیاه و بهترین معاملات iPad بررسی کنید.

راهنمای خرید تبلت نکات سریع

به Wi-Fi پایبند باشید - مگر اینکه واقعاً به آن نیاز داشته باشید، دلیلی برای تهیه تبلت با اتصال سلولی وجود ندارد. Wi-Fi در همه جا وجود دارد و صورتحساب های داده ماهانه به سرعت جمع می شوند.


عمر باتری کلید است. یک تبلت خوب باید حداقل 10 ساعت عمر باتری داشته باشد. ما عمر باتری هر تبلتی را که بررسی می کنیم آزمایش می کنیم
در فضای ذخیره سازی صرفه جویی نکنید - بین برنامه ها، فیلم ها و عکس ها، فضای ذخیره سازی رایانه لوحی شما به سرعت پر می شود. تا جایی که می توانید فضای ذخیره سازی داشته باشید.


صفحه کلید جداشدنی تبلت شما را به یک مینی لپ تاپ تبدیل می کند. یک صفحه کلید یا قلم واقعاً می تواند تبلت شما را به یک دستگاه بهره وری تبدیل کند و برای انواع تبلت ها در دسترس هستند.


آمازون تبلت های بچه گانه خوبی می سازد. بین برنامه‌ها، کنترل‌های والدین و قاب‌های محافظ، تبلت‌های Fire آمازون بهترین برای کودکان هستند. با این حال، نمی تواند به همه برنامه های موجود در فروشگاه Google Play دسترسی داشته باشد.


سامسونگ تبلت های اندرویدی عالی می سازد. اگر به یک تبلت کارآمد نیاز دارید، اما نمی‌خواهید برای یک آی‌پد استفاده کنید، تبلت‌های اندرویدی به همان اندازه خوب هستند - و سامسونگ برخی از بهترین‌ها را می‌سازد.


آیپدها به شما اجازه نمی دهند چندین حساب کاربری راه اندازی کنید. اگر فقط برای خود تبلت می‌خرید، احتمالاً خوب است! اما اگر تبلتی برای خانواده می‌خرید، عدم وجود حساب‌های قابل تعویض در iPad می‌تواند اشتراک‌گذاری با بچه‌ها یا خانواده را خسته‌کننده کند. تبلت‌های اندروید و آمازون بهتر به شما اجازه می‌دهند چندین حساب را راه‌اندازی کرده و بین آن‌ها جابجا شوید و کنترل‌های والدین خوبی دارند.

 


راهنمای خرید تبلت: وای فای در مقابل تلفن همراه

تبلت‌ها واقعاً به‌عنوان وسیله‌ای برای لذت بردن از رسانه‌ها و ارجاع به چیزهایی مانند دستور العمل‌ها، برنامه‌های سفر، و صفحات ویکی‌پدیای هر فرد مشهوری که اتفاقاً شما و دوستانتان در مورد آن چت می‌کنید، می‌درخشند. حقه این است که وقتی تبلت شما به اینترنت متصل نیست، بسیاری از این درخشش از بین می رود، به همین دلیل است که بسیاری از تبلت ها با اتصال سلولی اختیاری فروخته می شوند.

اگر قصد خرید تبلت از شرکتی مانند اپل یا سامسونگ را دارید، احتمالاً می‌توانید برای مدلی با خدمات تلفن همراه ارائه شده توسط مخابراتی مانند AT&T، T-Mobile یا Verizon، هزینه اضافی بپردازید. این تبلت‌ها دارای رادیوهای سلولی داخلی هستند - معمولاً در حال حاضر 4G، فکر می‌کنند اپل و سامسونگ هر دو شروع به فروش تبلت‌هایی با اتصال 5G کرده‌اند - که به آنها اجازه می‌دهد از طریق شبکه‌های تلفن همراه به اینترنت متصل شوند. البته، این فقط در مناطقی کار می‌کند که می‌توانند خدمات تلفن همراه دریافت کنند، بنابراین اگر در این مسیر رفتید، سعی کنید حاملی را انتخاب کنید که سریع‌ترین راه را داشته باشد.

 

شبکه بی سیم در منطقه شما

البته، علاوه بر پرداخت هزینه اضافی برای خود تبلت، باید برای هر طرح داده ای که می خواهید با دستگاه جدید خود استفاده کنید، به شرکت مخابراتی نیز پرداخت کنید. صورت‌حساب‌های ماهانه می‌تواند هزینه‌ای واقعی برای کیف پول شما باشد، بنابراین مهم است که هنگام خرید تبلت جدید به طور جدی در نظر بگیرید که آیا به اتصال 4G/5G نیاز دارید یا خیر. می‌تواند برای جستجوی سریع مسیرها، انجام بازی‌ها یا برقراری تماس‌های ویدیویی در حال حرکت مفید باشد، اما اگر از قبل گوشی هوشمندی حمل می‌کنید که می‌تواند کارهای مشابه را انجام دهد، به سختی ضروری است. یک تبلت فقط با اتصال Wi-Fi همچنان می‌تواند با فیلم‌ها، بازی‌ها و کتاب‌ها از قبل بارگذاری شود، و تا زمانی که برنامه‌هایی که برای دسترسی به آنها استفاده می‌کنید نیازی به اتصال اینترنتی فعال نداشته باشند، می‌توانید از همه آن محتوا در حال حرکت لذت ببرید.

 

راهنمای خرید تبلت: انتخاب سیستم عامل

انتخاب سیستم عامل یکی دیگر از بزرگترین تصمیماتی است که باید هنگام خرید تبلت بگیرید. در آن زمان شما محدود به انتخاب بین iPadOS اپل و اندروید گوگل بودید، اما اکنون تعداد زیادی تبلت و دستگاه های تبلت مانند در بازار وجود دارند که انواع سیستم عامل ها را اجرا می کنند. هر کدام نقاط قوت و ضعفی دارند که ارزش دانستن دارند.

iPadOS اپل

به عنوان مثال، iPadOS اپل اساساً نسخه‌ای از iOS است که برای آی‌پدها اقتباس شده است، و مانند iOS یک رابط طراحی شده است که به شما امکان دسترسی به تعداد زیادی از بازی‌ها و برنامه‌های عالی را از طریق اپ استور اپل و همچنین یکپارچگی عمیق با سایر برنامه‌ها می‌دهد. محصولات اپل شما.

اندروید

سیستم‌عامل اندروید گوگل تقریباً از نظر حجم محبوب‌تر است، زیرا اکثریت قریب به اتفاق تبلت‌های غیر اپل در بازار را تشکیل می‌دهد. برای مثال، وقتی یک تبلت سامسونگ می‌خرید، احتمالاً با یک نسخه کاملاً تمیز (یعنی بدون نرم‌افزار اضافی از پیش نصب شده) اندروید عرضه می‌شود. پیمایش اندروید در شکل خالص خود به اندازه iPadOS اپل آسان است و فروشگاه Google Play آن دسترسی به مجموعه گسترده ای از برنامه ها و بازی ها را برای تبلت جدید شما ارائه می دهد.

سیستم عامل کروم

گوگل همچنین مسئول سیستم عامل کروم است، سیستم عاملی که روی کروم بوک ها اجرا می شود. مرور وب محور اصلی سیستم عامل کروم است، اگرچه می‌تواند فایل‌ها را دانلود کند و برنامه‌های Chrome و همچنین برنامه‌های اندروید را از فروشگاه Google Play اجرا کند. در حالی که اکثر کروم بوک ها لپ تاپ هستند، چند تبلت کروم عالی در بازار وجود دارد، از جمله Lenovo Chromebook Duet. این تبلت‌ها ارزان‌تر و کم‌قدرت‌تر از سایر تبلت‌ها هستند و صفحه‌نمایش‌هایی با کیفیت پایین‌تر دارند، اما اگر فقط به چیزی برای مرور وب نیاز دارید، یک تبلت کروم ممکن است مناسب باشد.

سیستم عامل آمازون فایر

تبلت‌های Fire آمازون نیز بسیار ارزان هستند و بر روی سیستم عامل Fire OS اجرا می‌شوند، نسخه‌ای از اندروید که آمازون آن را سفارشی کرده است تا محتوا و برنامه‌های خود را به بهترین نحو به نمایش بگذارد. Fire OS یک نسخه ساده و محدودتر اندروید است، و مهم‌ترین ایراد آن این است که به طور پیش‌فرض فقط به شما امکان می‌دهد برنامه‌ها را از اپ استور آمازون نصب کنید، که انتخاب بسیار محدودتری از برنامه‌های اندرویدی نسبت به فروشگاه Google Play دارد.

این بدان معناست که نمی‌توانید برنامه‌های Google مانند YouTube یا Gmail را دریافت کنید. با این حال، اگر در درجه اول برای خواندن کتاب و پخش ویدیو به تبلت نیاز دارید و عمیقاً روی اکوسیستم محتوای آمازون سرمایه گذاری کرده اید، یک تبلت Fire OS باید به شما کمک کند.

ویندوز

در نهایت باید به ویندوز اشاره کرد، زیرا هر روز شاهد ورود تبلت های ویندوزی خوش ساخت بیشتری به بازار هستیم. مایکروسافت سخت کار می کند تا ویندوز را لمسی تر کند، به همین دلیل است که ویندوز 10 اکنون حالت تبلت دارد و ویندوز 11 از ابتدا به گونه ای طراحی شده است که با لمس راحت تر قابل پیمایش باشد.

در حالی که هنوز نمی تواند با قابلیت ناوبری یا اکوسیستم برنامه های iPadOS یا Android مطابقت داشته باشد، ویندوز یک مزیت بزرگ دارد که سایر سیستم عامل های تبلت نمی توانند با آن مطابقت کنند: این یک سیستم عامل کامل دسکتاپ است، به این معنی که می تواند تقریباً هر فایلی را باز کند، تقریباً هر برنامه ای را اجرا کند. و اگر صفحه‌کلید را وصل کنید، اساساً یک لپ‌تاپ ویندوزی کم‌مصرف در اختیار دارید. بنابراین اگر برای کار به یک تبلت همه کاره نیاز دارید که می‌تواند به عنوان یک لپ‌تاپ هم دوام بیاورد، یک تبلت ویندوزی با صفحه کلید جداشدنی مانند Microsoft Surface Pro 8 بخرید.

 

راهنمای خرید تبلت: عمر باتری

یکی دیگر از موارد کلیدی که باید در هنگام خرید تبلت مورد توجه قرار گیرد این است که با باتری کامل چقدر دوام می آورد. اگر زیاد از آنها استفاده نکنید، اکثر تبلت‌ها شارژ خود را برای روزها یا هفته‌ها حفظ می‌کنند، اما در صورت استفاده مداوم، تبلتی می‌خواهید که حداقل 8 تا 10 ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورد.

ترفند این است که فعالیت های مختلف باتری تبلت را با سرعت های مختلف تخلیه می کند. برای مثال، انجام بازی‌های گرافیکی فشرده، باتری را بسیار سریع‌تر از ورق زدن عکس‌ها تخلیه می‌کند.

خوشبختانه ما در راهنمای Tom's Guide یک رژیم تست تبلت داریم که شامل آزمایش مدت زمانی است که دستگاه می تواند به طور مداوم وب گردی در سطح روشنایی تعیین شده دوام بیاورد، که به ما ارزیابی خوبی از مدت زمانی که دستگاه می تواند وظایف روزانه را انجام دهد ارائه می دهد. شارژ کامل

اکثر تبلت‌های ممتازی که از آمازون، اپل، مایکروسافت، سامسونگ و لنوو بررسی می‌کنیم، در تست باتری ما با یک بار شارژ حداقل ده ساعت کار می‌کنند، این همان چیزی است که باید از تبلت خود انتظار داشته باشید.

اگر عمر باتری را در اولویت قرار داده اید، تبلت آیپد پرو 11 اینچی 2021 اپل نزدیک به 14 ساعت با یک بار شارژ دوام آورد و آن را به یکی از طولانی ترین تبلت هایی تبدیل کرد که ما تاکنون آزمایش کرده ایم. اگر اندروید را ترجیح می دهید، Samsung Galaxy Tab S7 FE در تست باتری ما بیش از 13 ساعت دوام آورد.

اما تبلت‌های Fire HD 10 آمازون که ما آزمایش کرده‌ایم (چهار نفری شامل Amazon Fire HD 10/10 Plus و Amazon Fire HD 10 Kids/Kids Pro) حتی عمر طولانی‌تری دارند و در رژیم کاهش باتری ما بیش از 14 ساعت دوام می‌آورند.


راهنمای خرید تبلت: ذخیره سازی

اکثر تبلت ها به عنوان دستگاه های سرگرمی چند منظوره به فروش می رسند که به شما امکان می دهند تعداد زیادی برنامه را دانلود کنید، بازی کنید، فیلم تماشا کنید و عکس ها را تماشا کنید. همه آن رسانه ها به سرعت شما را می خورند


فضای p، و هنگامی که رایانه لوحی شما پر شد، باید با فرآیند دردناک تصمیم گیری در مورد حذف مواردی که نیاز به فضا برای چیزهای جدید دارید، کنار بیایید. بنابراین، هنگامی که تصمیم می‌گیرید کدام تبلت را بخرید، مطمئن شوید که تبلتی با حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و اگر نمی‌توانید در این مسیر ارتقاء دهید، احتمالاً بیشتر است.

اگر تبلتی که قصد خرید آن را دارید به شما امکان می دهد فضای ذخیره سازی آن را از طریق microSD یا چیزی مشابه افزایش دهید، عالی است! فقط مطمئن شوید که در مورد هزینه آن تحقیق کنید تا زمانی که زمانش رسید آماده باشید. در حال حاضر می توانید یک کارت microSD 500 گیگابایتی با کیفیت بالا را با قیمت حدود 50 دلار یا ارزانتر در صورت فروش خوب تهیه کنید.

با این حال، وقتی صحبت از آیپدها می‌شود، فضای ذخیره‌سازی داخلی تمام فضای ذخیره‌سازی است که تا به حال دریافت می‌کنید. ظرفیت ذخیره سازی 32 گیگابایتی آیپد پایه به طرز توهین آمیزی کم است، شاید به منظور تشویق مشتریان به پرداخت 100 دلار بیشتر برای ارتقا به 128 گیگابایت. همه مدل‌های دیگر آی‌پد با حداقل 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی شروع می‌شوند، که حداقل چیزی است که باید هنگام خرید تبلت بپذیرید.

 


راهنمای خرید تبلت: چند نفر از این تبلت استفاده خواهند کرد؟

هنگام خرید تبلت، مهم است که به تعداد افرادی که انتظار دارید از آن استفاده کنند فکر کنید، زیرا این امر می تواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد که کدام تبلت برای نیازهای شما بهترین است.

ابتدا، آیا این تبلت را برای خود می‌خواهید یا در بین افراد مختلف، مثلاً در یک خانواده یا خانواده مشترک، به اشتراک گذاشته می‌شود؟ اگر این فقط برای شماست، با خیال راحت هر تبلتی را انتخاب کنید که بیشتر شما را هیجان زده می کند. اما اگر قرار است بین چند نفر به اشتراک گذاشته شود، باید بدانید که آیپدهای اپل تنها اجازه ورود به یک حساب کاربری را در هر زمان می دهند. در حالی که می‌توانید TouchID را تنظیم کنید تا به چندین نفر اجازه دهید قفل iPad را با اثر انگشت خود باز کنند، همه آنها باید برنامه‌ها و صفحه اصلی یکسانی را به اشتراک بگذارند.

اگر تبلتی می‌خواهید که به شما امکان می‌دهد چندین حساب کاربری را راه‌اندازی و مدیریت کنید، از Android استفاده کنید — مجموعه‌ای قوی از ابزارهای مدیریت حساب را ارائه می‌دهد که به شما امکان می‌دهد یک حساب اصلی، حساب‌های ثانویه و یک حساب مهمان راه‌اندازی کنید و همچنین محدودیت ایجاد کنید. یک نمایه مشخص می‌تواند چه برنامه‌هایی را روی دستگاه نصب کند.

توانایی اندروید برای ایجاد حساب‌های محدود در صورت داشتن فرزند مفید است، که یکی دیگر از نکات مهم را مطرح می‌کند: آیا انتظار دارید کودکان از این تبلت استفاده کنند؟ اگر چنین است، ویژگی‌های قوی‌تر مدیریت حساب رایانه لوحی اندروید، کنترل کارهایی که بچه‌ها می‌توانند روی رایانه لوحی انجام دهند را برای شما آسان‌تر می‌کند. اگر چیزی حتی دوست‌داشتنی‌تر برای کودکان می‌خواهید، یک تبلت مخصوص کودکان مانند Amazon Fire Kids یا Amazon Fire Kids Pro را در نظر بگیرید. این تبلت‌ها که برای کودکان شش تا دوازده ساله طراحی شده است، در اندازه‌های مختلف با ویژگی‌های مناسب برای کودکان مانند اشتراک یک ساله در Kids، یک فروشگاه دیجیتالی که به کودکان اجازه می‌دهد برای دانلود برنامه‌ها از والدین درخواست تایید کنند، و کیف رنگارنگ مقاوم در برابر افتادن با یک پایه توکار.

 

راهنمای خرید تبلت: آیا میخواهید از تبلت به عنوان لپ تاپ استفاده کنید؟

آخرین چیزی که هنگام خرید تبلت باید در نظر بگیرید این است که چه لوازم جانبی (در صورت وجود) را می خواهید با دستگاه جدید خود خریداری کنید. در حالی که تبلت ها در ابتدا به عنوان دستگاه های سفارشی برای مصرف رسانه فروخته می شدند، از آن زمان به ابزارهای ایجاد قابل احترامی نیز تبدیل شده اند.

به طور خاص، دو خرید لوازم جانبی بزرگ برای تبلت جدید شما ارزش در نظر گرفتن دارد، زیرا می توانند قابلیت های آن را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. ابتدا، آیا می‌خواهید زمانی را صرف ابله کردن، یادداشت کردن یادداشت‌ها و در غیر این صورت نوشتن یا طراحی روی رایانه لوحی خود کنید؟ اگر چنین است، به یک قلم با کیفیت نیاز دارید. اگر در حال خرید یک آی پد هستید، بهترین گزینه برای شما یک مداد مغناطیسی اپل است. با این حال، اگر قیمت درخواستی 120 دلاری آن بیش از حد قابل تحمل است، جایگزین‌های عالی مداد اپل نیز از شرکت‌هایی مانند Adonit و Logitech وجود دارد که ارزش بررسی را دارند.

اگر یک تبلت اندرویدی می‌خرید، به همه آن جایگزین‌های Apple Pencil و موارد دیگر دسترسی دارید. اما اگر می‌دانید که می‌خواهید یک قلم در جلو داشته باشید، سعی کنید یک تبلت اندرویدی با بازبینی مناسب پیدا کنید که دارای یک قلم عالی باشد، مانند Samsung Galaxy Tab S6 یا Huawei MediaPad M5 Lite.

دوم، آیا می‌خواهید تبلت شما در مدت کوتاهی به عنوان یک لپ‌تاپ عمل کند؟ اگر قصد دارید زیاد روی آن بنویسید، عاقلانه است که روی یک تبلت خوب با صفحه کلید قابل جدا شدن خوب سرمایه گذاری کنید. اگر در حال خرید آی‌پد هستید، اپل تعدادی صفحه‌کلید جداشدنی می‌فروشد (در تب جدید باز می‌شود)، اگرچه باید به دقت بررسی کنید که هر چیزی که می‌خرید با تبلت شما سازگار است. خوشبختانه اپل می‌خواهد لوازم جانبی را به شما بفروشد، بنابراین یک گزینه مفید برای افزودن صفحه کلید و قلم سازگار به خرید iPad شما در طول فرایند پرداخت وجود خواهد داشت.

اگر یک تبلت اندرویدی می‌خرید، گزینه‌های جانبی شخص ثالث زیادی وجود دارد که منتظر مطالعه شما هستند. طبق تجربه ما، سامسونگ برای بسیاری از تبلت های گلکسی خود، از جمله گلکسی تب اس 7، صفحه کلیدهای قابل جدا شدن مناسبی تولید می کند. و البته، اگر به تبلت سرفیس مایکروسافت علاقه دارید، ایده بدی نیست که روی یک پوشش نوع سرفیس مایکروسافت سرمایه گذاری کنید، زیرا بسیاری از جذابیت های تبلت های ویندوزی استفاده از آن به عنوان یک لپ تاپ ویندوزی است.

wocerem783
wocerem783

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋