wocerem783

wocerem783

 ۱ نفر را دنبال می کند

گوشی هوشمند در مقابل تبلت: کدام یک را بگیریم؟

 

 

عصر ما یکی از پیشرفت های سریع و بی سابقه فناوری بوده است. از دهه 1960 تا کنون، قدرت پردازش کامپیوتر یک تریلیون بار افزایش یافته است - یک اتفاق تاریخی منحصر به فرد با هر معیاری. هرگز نسل بشر چنین جهش شدیدی را در قابلیت‌های فناوری در اختیار ما تجربه نکرده بود: تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های امروزی چندین میلیون برابر قوی‌تر از رایانه‌ای هستند که اولین فضانوردان را در سال 1969 به ماه فرستاد!

 

در این مقاله، مقایسه تلفن هوشمند و تبلت را انجام خواهیم داد، زیرا انتخاب بین این نیروگاه های کوچک نشان دهنده یک معضل خرید بسیار رایج در بین کاربران امروزی است.

 

در حالی که این دو دستگاه اغلب از جنبه‌های مختلف مشابه هستند، مانند سیستم‌عاملی که استفاده می‌کنند و رابط کلی، تفاوت‌های مهمی نیز وجود دارد - یعنی اندازه و قابلیت‌های تماس/ پیام کوتاه. بیایید ببینیم که هر یک از این دستگاه ها چه چیزی را روی میز آورده اند.

 

گوشی هوشمند چیست؟

گوشی های هوشمند دستگاه های قابل حملی هستند که قابلیت های محاسباتی و تلفن همراه را با هم ترکیب می کنند. به‌طور دقیق‌تر، تلفن‌های هوشمند توانایی برقراری تماس و ارسال پیام‌های SMS را که در تلفن‌های ویژگی قدیمی‌تر یافت می‌شد حفظ کردند و در عین حال قابلیت‌هایی را که به‌طور سنتی در رایانه‌های رومیزی یافت می‌شد اضافه کردند. اینها شامل یک سیستم عامل با امکانات کامل، دسترسی به یک کتابخانه گسترده برنامه، و توانایی مصرف و بازتولید محتوای چندرسانه ای مانند موسیقی، ویدئو و بازی های ویدئویی است.

 

ویژگی‌های مدرن تلفن هوشمند به آن اجازه می‌دهد تا به عنوان یک رایانه مینیاتوری عمل کند و سخت‌افزار آنها نه تنها برتر از ابر رایانه‌های قدیمی است، بلکه می‌تواند به راحتی از رایانه‌های شخصی یک دهه پیش نیز بهتر عمل کند.

 

اسمارت‌فون‌های جدید با پردازنده‌های قدرتمند همراه با چیپست‌های Apple A14 Bionic و Qualcomm Snapdragon 800، سطوحی از قدرت محاسباتی که قبلاً دیده نشده بود را به رایانه‌های جیبی ما می‌آورند. همراه با مقدار هنگفتی از رم که جدیدترین دستگاه ها با آن عرضه می کنند (8 گیگابایت +، که برابر با رایانه های شخصی مدرن رده پایین است) و فضای ذخیره سازی قابل توجه، اکنون گوشی های هوشمند می توانند بازی هایی با گرافیک پیشرفته اجرا کنند یا ویدیوهای با کیفیت بالا را پخش کنند.

 

از مزایای تلفن های هوشمند نیز می توان به امکان دسترسی به اینترنت از طریق شبکه های تلفن همراه و وای فای اشاره کرد. دوربین های گوشی های هوشمند نیز در طول زمان نسبتاً سریع توسعه یافته اند، زیرا آنها عنصر بسیار مهمی از رابطه همزیستی بین گوشی های هوشمند و رسانه های اجتماعی هستند.

 

آخرین اما نه کم اهمیت، ما اندازه داریم. نکته اصلی فروش گوشی های هوشمند قطعا اندازه کوچک آنهاست که به معنای قابل حمل بودن بی نظیر است. به لطف پیشرفت‌ها در نرم‌افزار و سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند، آن‌ها به کاربران اجازه می‌دهند بازی کنند، به موسیقی گوش دهند ، ویدیوها را تماشا کنند، برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را پخش کنند و هم از طریق شبکه‌های تلفن همراه و هم از طریق اینترنت ارتباط برقرار کنند.

 

وقتی صحبت از قابلیت استفاده کلی به میان می‌آید، گوشی‌های هوشمند، به طور کلی، از صفحه نمایش لمسی استفاده می‌کنند و با سیستم‌عامل‌های Android یا iOS عرضه می‌شوند. برخی از سازندگان با سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند خود مانند تلفن‌های ویندوزی بدبخت، سیستم سیمبین سابق نوکیا یا هارمونی او اس هوآوی استفاده می‌کردند، اما اینها در بیشتر موارد دور از ذهن هستند.

 

ویژگی های کلیدی گوشی هوشمند:

  • سخت افزار جامد

  • کوچک و قابل حمل

  • آماده اینترنت

  • ویژگی های چند رسانه ای

  • دوربین قدرتمند

  • تماس و پیامک

  • دسترسی به یک اکوسیستم برنامه بزرگ

 

تبلت چیست؟

اکنون به سراغ دومین رقیب در تطابق گوشی هوشمند و تبلت می رویم. تبلت ها حد وسط بین لپ تاپ ها و تلفن های هوشمند را نشان می دهند اما بهتر است به عنوان رایانه های دستی توصیف شوند. آنها ترکیبی از ویژگی های لپ تاپ و تلفن همراه را نشان می دهند، اما آنچه در پایان دریافت میکنید یک محصول منحصر به فرد است.

 

بیایید با تفاوت تبلت اصلی در مقابل تلفن هوشمند - اندازه شروع کنیم. لپ تاپ ها به طور طبیعی در مقایسه با رایانه های شخصی رومیزی قابل حمل هستند، اما شما فقط می توانید آنها را در یک کوله پشتی یا کیف مخصوص حمل کنید. تبلت ها هنوز کوچکتر هستند، بنابراین حمل و نقل زیر بغل یا در کیسه های کوچکتر بسیار آسان تر است. با این حال، آنها به طور قابل توجهی حجیم تر از تلفن های هوشمند هستند و قابلیت حمل آنها را در مقایسه با آن محدود می کند.

 

با این حال، ساخت بزرگتر آنها همچنین به آنها اجازه می دهد تا از سخت افزار قوی تری نسبت به گوشی های هوشمند استفاده کنند. این، به طور طبیعی، قابلیت‌هایی را برای استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته‌تر مانند نرم‌افزارهایی که برای ویرایش عکس یا موسیقی در نظر گرفته شده است، باز می‌کند، به بازی‌های سخت‌تر دسترسی پیدا می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا به طور کلی کارها را سریع‌تر انجام دهید. تبلت ها به دلیل داشتن نسبت های ایده آل و کاغذ مانند و سخت افزار قدرتمندی که می توانند ابزارهای پیشرفته ویرایش عکس را اجرا کنند، در میان افرادی که دوست دارند به صورت دیجیتالی طراحی کنند، محبوبیت خاصی دارند.

 

اندازه بزرگتر نیز به صفحه نمایش بزرگتر ترجمه می شود. تبلت ها همچنین از صفحه نمایش لمسی استفاده می کنند، اگرچه به کاربران اجازه می دهند صفحه کلید و ماوس را از طریق بلوتوث (و گاهی اوقات USB) متصل کنند. همچنین تبلت‌هایی وجود دارند که با صفحه‌کلیدهای متصل خود به کاربرانی ارسال می‌شوند که صفحه‌های لمسی را برای کاری که می‌خواهند با دستگاه انجام دهند نامناسب می‌دانند.

 

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه تبلت می‌توان به قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی تقریباً به تمام برنامه‌هایی که گوشی‌های هوشمند می‌توانند و غیره را نام برد. با این حال، برخلاف گوشی های هوشمند، تبلت ها به ندرت به شبکه های تلفن همراه دسترسی دارند. این بدان معنی است که شما فقط از طریق Wi-Fi می توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و نمی توانید تماس بگیرید، جدا از تماس هایی که از طریق Skype، WhatsApp و نرم افزارهای مشابه انجام می شود.

 

حتی اگر به نوعی تماس معمولی را روی تبلت تنظیم کنید، واقعاً نمی توانید تبلت را در گوش خود قرار دهید. از طرف دیگر، به لطف اندازه صفحه نمایش بزرگتر و دوربین بهتر، آنها برای تماس های Skype و Zoom که متاسفانه به دلیل همه گیری COVID-19 بسیار رایج شده اند، بسیار بهتر هستند.

 

سخت‌افزاری وجود دارد که می‌تواند به شما امکان استفاده از شبکه‌های اینترنت تلفن همراه را در تبلت بدهد، اما اغلب از آن استفاده نمی‌شود. با این حال، تبلت ها نسبت به گوشی های هوشمند عمر باتری بیشتری دارند. این، همراه با صفحه نمایش بزرگتر، آنها را برای کار مناسب تر می کند.

 

تبلت ها اغلب از سیستم عامل های تلفن همراه مانند اندروید و iOS استفاده می کنند، اما تبلت هایی با ویندوز و لینوکس نیز نصب شده اند.

 

اکنون که ویژگی‌های اساسی، معایب و مزایای تبلت‌ها را توضیح دادیم، ویژگی‌های کلیدی آن‌ها را فهرست می‌کنیم و به بحث در مورد اینکه چه زمانی باید گوشی هوشمند یا تبلت بخرید، می‌پردازیم.

 

ویژگی های کلیدی تبلت:

  • حد وسط بین لپ تاپ و گوشی های هوشمند

  • حجیم اما قابل حمل

  • سخت افزار قوی

  • صفحه نمایش بزرگ

  • باتری بادوام

  • آماده اینترنت اما فقط از طریق Wi-Fi

  • می توان با ترکیب صفحه کلید/موس استفاده کرد

  • مناسب برای کار

 

مقایسه تبلت در مقابل تلفن هوشمند: چگونه انتخاب خود را انجام دهید

همانطور که می توانید فرض کنید، تصمیم شما باید تا حد زیادی به آنچه قصد استفاده از دستگاه را دارید و همچنین بودجه شما بستگی دارد. هیچ یک از این دو دستگاه در سطح جهانی بهتر یا بدتر نیستند، و با در نظر گرفتن کاربردهای متفاوتی ساخته و به بازار عرضه می شوند.

 

قوی ترین ویژگی گوشی های هوشمند قطعا اندازه است. هیچ دستگاه دیگری در چنین بسته کوچکی قدرت محاسباتی زیادی ندارد. با توجه به انتخاب گسترده ای از مدل های مختلف گوشی های هوشمند در بازار، کاربران انعطاف پذیری زیادی در مورد نوع دستگاهی که می خواهند تهیه کنند دارند.

 

یکی دیگر از دلایلی که گوشی‌ها در مسابقه تلفن هوشمند و تبلت به خوبی عمل می‌کنند این است که به اکثر برنامه‌های مشابهی که تبلت‌ها انجام می‌دهند دسترسی دارند، بنابراین در تئوری، می‌توانید همان نوع فعالیت‌هایی مانند پخش جریانی یا بازی را فقط در یک دستگاه بسیار فشرده‌تر انجام دهید. همچنین گوشی های هوشمند به شما امکان برقراری تماس و ارسال پیامک را می دهند. این به شما امکان می دهد حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید، ارتباط برقرار کنید، چیزی که اکثر تبلت ها فاقد آن هستند. همچنین، تلفن‌های هوشمند می‌توانند به شبکه‌های تلفن همراه و Wi-Fi متصل شوند، به این معنی که شما اغلب به اینترنت متصل خواهید شد.

 

اگرچه مزایای تبلت به همان اندازه زیاد است. اگر به دنبال انجام کار در حال حرکت هستید و لپ تاپ برای شما بسیار سنگین یا گران است، تبلت ها راه حل ایده آلی هستند. 

 

آن‌ها قدرت سخت‌افزاری کافی دارند تا به شما اجازه ایجاد ارائه‌ها، شرکت در جلسات آنلاین، نوشتن ایمیل و انجام کارهای کاری مشابه را که برای تلفن‌های هوشمند مناسب نیست، می‌دهند. همانطور که گفتیم، حتی می‌توانید ویرایش تصویر یا تولید موسیقی را انجام دهید، اما انتظار نداشته باشید که تبلت‌ها با دستگاه‌های رایانه شخصی مدرن که به صراحت با این وظایف در ذهن ساخته شده‌اند، برابری کنند.

 

عمر طولانی باتری تبلت یک موهبت برای روزهای کاری طولانی در رفت و آمد است، در حالی که صفحه نمایش بزرگتر آن کار، خواندن یا تماشای رسانه را به میزان قابل توجهی آسان می کند. از سوی دیگر، به نظر نمی رسد گوشی های هوشمند هرگز عمر باتری کافی نداشته باشند، که منجر به محبوبیت گوشی های هوشمند با باتری های قابل تعویض شده است. تبلت ها نیز نسبت به گوشی های هوشمند رده بالا ارزان تر هستند که یکی دیگر از عناصر مهم هر تصمیم خرید است.

 

صحبت از تصمیم‌گیری‌ها، این است که کدام دستگاه به ترجیحات، نیازها و بودجه شخصی شما بستگی دارد. با این حال، لزومی ندارد که یک یا یا یک انتخاب باشد. بسیاری از مردم با خرید هر دو بر معضل تبلت و تلفن غلبه می کنند، زیرا این دستگاه ها نقش های مختلفی را در زندگی روزمره شما ایفا می کنند. با این حال، اگر در بند پول نقد هستید، آنچه را که تا به حال گفته‌ایم در نظر بگیرید.

 

بیایید مزایا و معایب هر دستگاه را خلاصه کنیم:

 

نکات مثبت گوشی های هوشمند:

  • فشرده - جمع و جور

  • حمل آسان

  • قابلیت تماس و پیامک

  • قدرت خوبی نسبت به اندازه اش

  • انتخاب غنی در بازار

  • بسیار منعطف

 

مزایای تبلت:

  • سخت افزار قوی

  • بودجه پسند

  • جایگزین خوب لپ تاپ

  • عمر باتری عالی

  • عالی برای جلسات ویدیویی

  • برای انواع خاصی از کارها مناسب است

 

معایب گوشی های هوشمند:

  • بالقوه گران است

  • عمر باتری می تواند مشکل ساز باشد

  • نمی‌توانم نرم‌افزار سخت‌تر را مدیریت کنم

 

معایب تبلت:

  • حجیم

  • بدون شبکه تلفن همراه

  • اکثر آنها دارای سیستم عامل و برنامه های مشابه با گوشی های هوشمند هستند

 

wocerem783
wocerem783

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋