wocerem783

wocerem783

 ۱ نفر را دنبال می کند

تفاوت بین لپ تاپ، نوت بوک، نت بوک، اولترابوک و تبلت؟

ما عمیقاً وارد عصر رایانه های قابل حمل شده ایم و در حال حاضر آنها تقریباً جایگزین رایانه های رومیزی معمولی در زندگی روزمره ما شده اند. نیاز به رایانه های قابل حمل زمانی احساس می شد که مردم می خواستند به رایانه های خود در خارج از خانه دسترسی داشته باشند. در نهایت، انسان ها بیشتر به محاسبات « در حال حرکت » نیاز داشتند. کامپیوترهای قابل حمل زیادی در طول زمان معرفی شده اند که قادر به کار مستقل در مکان یا محیط اطراف هستند. این دستگاه‌ها معمولاً با باتری‌های داخلی عرضه می‌شدند تا بدون توجه به حرکت، کار کنند.


رایانه‌های قابل حمل به لپ‌تاپ نیز معروف هستند، زیرا می‌توان به راحتی آن ها را حرکت داد و کار کرد و به راحتی حمل کرد. لپ تاپ ها را می توان به طور کلی به دو دسته نوت بوک و نت بوک طبقه بندی کرد .

 
نوت بوک - NoteBook

 نوت بوک یک کامپیوتر قابل حمل است که قدرت پردازشی مشابه کامپیوتر رومیزی دارد. وزن آن حدود 5 کیلوگرم است و دارای باتری هایی است که می توانند به مدت 4 تا 5 ساعت بدون منبع تغذیه خارجی کار کنند (با فرض اینکه باتری کاملاً شارژ شده باشد). اندازه صفحه نمایش آنها بیش از 15 اینچ است و از نمایشگرهایی با وضوح بالا پشتیبانی می کنند. با در نظر گرفتن فاکتور قابل حمل بودن ، ماوس را با پد لمسی جایگزین می‌کند. برخی از تاچ پدها همچنین از حرکات چند لمسی (برای زوم، چرخش، اسکرول و غیره) پشتیبانی می کنند.

نوت بوک ها اکثر ویژگی هایی را که یک دسکتاپ معمولی ارائه می دهد را امکان پذیر می کند. معمولاً دارای چندین پورت USB داخلی است و شامل یک درایو CD (شامل DVD و قابلیت خواندن/نوشتن دیسک Blu-Ray) است. برخی از لپ تاپ ها دارای یک اسلات VGA برای اتصال یک نمایشگر خارجی یا حتی یک پروژکتور هستند. امروزه نوت‌بوک‌ها قادر به پردازش گرافیک بالا نیز هستند و برای بازی مناسب هستند . نوت بوک ها نیز اکنون به راحتی قابل شخصی سازی هستند زیرا لوازم جانبی داخلی به راحتی در بازار موجود است. نوت بوک ها همچنین ویژگی هایی مانند بلوتوث و وای فای را ارائه می دهندپشتیبانی. از آنجایی که تمام ویژگی های دسکتاپ در یک نوت بوک با ضریب فرم اضافی قابل حمل ارائه می شود، نوت بوک ها عموما در محدوده بالاتری نسبت به دسکتاپ ها قیمت دارند.


نت بوک-NetBook


نت‌بوک‌ها برای ارائه قابلیت‌های محاسباتی اولیه در یک دستگاه کوچک‌تر، سبک‌تر و قابل حمل‌تر طراحی شده‌اند. نت‌بوک‌ها معمولاً حدود 1 تا 2 کیلوگرم وزن دارند و صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تری دارند که از 7 اینچ تا 12 اینچ مورب متفاوت است. از آنجایی که نت‌بوک‌ها از نظر اندازه کوچک‌تر هستند، هیچ درایو CD داخلی ندارند . آنها همچنین قدرت پردازش محدودی دارند و برای رندر کردن گرافیک های سطح بالا مناسب نیستند. آنها معمولا از وضوح صفحه نمایش پایین پشتیبانی می کنند و فقط برای کارهای اداری عمومی مناسب هستند. نت‌بوک‌ها ارزان هستند زیرا قابلیت‌های محدودی دارند. نت‌بوک‌ها همچنین برای مرور اینترنت استفاده می‌شوند، اگرچه در مقایسه با مرور بر روی یک نوت‌بوک، تجربه کمتری دارد. همچنین بخوانید چگونه لپ تاپ خود را بسته به نیاز خود انتخاب کنید .


اولترابوک- UltraBook


به تازگی سری جدید لپ تاپ های معروف به اولترابوک عرضه شده است. این اصطلاح اولین بار توسط اینتل تعریف شد . بعداً سایر سازندگان نیز اقدام به تولید دستگاه های مشابه با همین نام کردند. اولترابوک یک دستگاه نازک ، سبک و قابل حمل با قدرت پردازش یک نوت بوک است. آنها طراحی شده اند تا مزایای هر دو نوت بوک و نت بوک را با قیمت بالاتر ارائه دهند. اولترابوک ها دارای درایوهای حالت جامد ( SSD ) برای عملیات سریعتر دیسک، ماندگاری بیشتر و عملکرد بهتر هستند.

 

تبلت -Tablet

نوع دیگری از کامپیوترهای قابل حمل تبلت PC می باشد. تبلت‌های رایانه‌ای در دو نوع هستند: شکل تاشو مانند لپ‌تاپ‌های تاشو معمولی، و ضریب شکل تخته‌ای مانند iPad ، ePad و غیره. رایانه‌های لوحی که دارای ضریب تاشو هستند معمولاً دارای صفحه‌های چرخشی هستند که می‌توان آن را به طور کامل حول یک محور مرکزی چرخاند. . این تبلت ها دارای صفحه کلید فیزیکی با اندازه کامل هستند و معمولاً از سیستم عامل های دسکتاپ مانند ویندوز (به عنوان مثال سری تبلت های HP tx ) پشتیبانی می کنند. رایانه های شخصی قرص با فرمت تخته سنگ (که گاهی اوقات به عنوان " پد " نامیده می شود) معمولاً صفحه کلید فیزیکی ندارند و بیشتر به یک رابط کاملاً لمسی متکی هستند ( صفحه کلید مجازی). این پدها معمولاً روی سیستم‌عامل‌های موبایل (مانند iOS ، Android ) اجرا می‌شوند و شامل تجهیزات جانبی داخلی مانند GPS ، G-Sensor و غیره می‌شوند.


علاوه بر ویژگی‌های موجود در نوت‌بوک‌های عمومی، رایانه‌های لوحی دارای ویژگی اضافی پردازش ورودی‌های لمسی هستند. صفحه نمایش ها نسبت به لمس حساس هستند و کاربران می توانند با دستان خالی یا قلمی به شکل تعامل داشته باشند. بسیاری از صفحه نمایش های لمسی مدرن نیز قادر به پردازش حرکات چند لمسی هستند. رایانه های لوحی نحوه تعامل کاربران با رایانه را بهبود می بخشد. تبلت‌های رایانه‌های شخصی معمولاً با پردازنده‌های قدرتمندی ارائه می‌شوند تا به کاربران اجازه دهند تجربه‌ای تعاملی روان و بدون دردسر داشته باشند.

 

wocerem783
wocerem783

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋