wineyep715

wineyep715

بزرگ کردن باسن

اکثر خانمهایی که به دنبال رسیدن به اندام ایده‌آل هستند و در عین حال باسن کوچکی دارند به دنبال روشهایی برای بزرگ کردن باسن و باریک کردن کمر هستند. اما بسیاری از آنها اطلاعاتی در مورد نسبت دور کمر به باسن WHR (Waist Hip Ratio) ندارند و نمی‌دانند بهترین روش برای افزایش سایز باسن چیست، بهترین نسبت WHR چقدر است و چطور می‌توان به شکل طبیعی آنرا بهتر کرد.

 

همه این موارد و سؤالات مشابه در ذهن بانوان ورزشکار و مربیان باشگاههای ورزشی وجود دارند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم جامع‌ترین راهنمای افزایش سایز باسن و بهبود نسبت WHR را منتشر کنیم. در این مطلب یاد می‌گیرید که چه مواردی قابل تغییر هستند و قادر خواهید بود با انجام روشهای اصولی آنها را بهتر کنید. ضمناً سریعترین و بهترین روشهای افزایش سایز باسن و باریک کردن دور کمر نسبت به باسن را آموزش خواهیم داد تا شما در مسیر اصولی رسیدن به یک اندام زیبا قرار بگیرید.

روش اصولی افزایش سایز باسن چیست؟

منظور ما از باسن بزرگ چیست؟ سایز باسن بر چه اساس و استانداردی تعیین می‌شود؟

منظور ما از بزرگتر بودن سایز باسن، اندازه طولی آن نیست. از طرفی هم منظور ما پهنای بیشتر یا بزرگتر بودن لگن شما نسبت به سایر خانمها نیست.

وقتی صحبت از سایز بزرگ باسن می‌شود، منظور ما بزرگ و پهن بودن سایز لگن نسبت به سایز دور کمر است. تناسب سایزی که بین دور کمر و باسن وجود دارد و در کنار شانه‌های خوش فرم، باعث ایجاد فرم بدنی ساعت شنی می‌شود.

براساس این استاندارد، زنانی که نسبت دور کمر به باسن آنها کمتر یا مساوی با 0/7 داشته باشند، لگن پهنی دارند. برای اینکه WHR خودتان را حساب کنید، کافیست اندازه دور کمر را در باریک‌ترین نقطه اندازه بگیرید و بر اندازه دور لگن خودتان در پهن‌ترین قسمت، تقسیم کنید.

به عنوان مثال اگر سایز دور کمر شما 66 و سایز دور لگن 78 سانتیمتر باشد، با تقسیم محیط دور کمر به محیط دور لگن، عدد 0/8 به دست می‌آید که همان WHR یا نسبت دور کمر به دور باسن شماست. اما به یاد داشته باشید که خودتان را زیاد درگیر اعداد و ارقام نکنید!

همچنین بخوانید: چگونه به یک مدل فیتنس زنان تبدیل شویم؟

به طور کلی اینطور به نظر می‌رسد افراد لاغری که دور کمر باریک و سایز باسن بزرگتری نسبت به آن دارند، سالم و قوی هستند و فرم بدنی مناسبی دارند. برای رسیدن به این فرم بدنی نیاز به انجام کار خاصی نیست. فقط باید باید قدرت بدنی خودتان را بیشتر کنید و میزان چربی بدنتان را در حد محدوده سالم نگه دارید.

در مقایسه‌ای که بین مردان و زنان انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که ترجیح زنان به داشتن ران و باسن حجیم‌تر است. به همین دلیل اگر هدف اصلی شما از ورزش کردن، افزایش سایز لگن و ماهیچه‌های باسن باشد، ظاهر کلی بدنتان را تغییر خواهد داد اما تأکید می‌کنیم که نیاز نیست کار خاصی انجام دهید و تنها روی تمریناتی تمرکز کنید که عضلات ران و باسن را درگیر می‌کنند.

چرا اکثر خانمها به دنبال افزایش سایز باسن خود هستند؟

اکثر خانمها با هدف افزایش سایز باسن ورزش می‌کنند! با بررسیهای مختلف متوجه شدیم که حدود 3/2 خانمها چنین هدفی دارند. اما اینکه چرا اکثریت آنها چنین هدفی برای خودشان انتخاب کرده‌اند دلایل خاص خودش را دارد.

یکی از دلایل این است که داشتن بدنی خوش فرم برای زنان از روی عضلات باسن حجیم و خوش فرم تشخیص داده می‌شود (درست مثل داشتن شانه‌های پهن برای مردان). هر چقدر این قسمت بدن توده عضلانی بیشتری داشته باشد، نشان دهنده بدن عضلانی و ورزشی خانمهاست. از طرفی زنانی که سایز دور کمر آنها کم است یعنی اضافه وزن ندارند.

رابطه باریک بودن دور کمر و جذابیت ظاهری خانمها

بسیاری از خانمها، باسن بزرگ و کمر باریک را برای خودشان بیشتر می‌پسندند. آنها به طور ناخودآگاه جذب سیگنالهای مختلفی شده‌اند که نشانه سلامتی و ورزشکار بودن این مدل بدنی است.

طبیعتاً خانمهایی که چنین فرم بدنی داشته باشند جذابتر به نظر می‌رسند. تحقیقات مختلف هم روی این مسأله تأکید دارند که هر چقدر زنان جذابیت ظاهری بیشتری داشته باشند (به واسطه فرم بدنی مناسب)، سلامت بدنی بیشتری هم خواهند داشت. البته اکثر زنانی که با هدف رسیدن به اندام متناسب ورزش می‌کنند بیشتر به خاطر عقاید، باورها و انگیزه درونی آنهاست و اطلاعی ندارند که این نوع هدفگذاری، سیگنالهای سلامتی مختلفی هم دارد.

این یافته‌ها تا حد زیادی بین تمامی خانمها مشترک هستند. طبق گفته Devendra Singh محقق و پروفسور پیشین بخش روانشناسی دانشگاه تگزاس آمریکا، نظراتی که در مورد نسبت WHR و ارتباط آن با سلامتی بدن و جذابیت ظاهری وجود دارند، بین زنان در بازه‌های سنی مختلف از 18 تا 85 سال و حتی بین قومیتها و نژادهای گوناگون یکسان هستند. حتی در طی دوره‌های مختلف تاریخی هم چنین دیدگاهی وجود داشته است.

در این تحقیقات، دانشمندان حتی مجسمه‌های ساخته شده در هند، آفریقا، مصر و یونان باستان را بررسی کرده‌ و متوجه شده‌اند که نسبت سایز دور کمر به باسن در زنان آن دوره کمتر بوده است.

برخی از تحقیقات هم مسابقات ملکه زیبایی را بررسی کرده‌اند که باز هم نتایج مشابهی را نشان می‌دهند. در تمامی این موارد میزان WHR باید در محدوده سالم قرار داشته باشد تا در کنار امتیازات دیگر، ملکه زیبایی انتخاب شود.

از تمامی این یافته‌های علمی و بررسیهای انجام شده متوجه می‌شویم که هر چقدر نسبت WHR در زنان بهتر باشد، جذابیت ظاهری بیشتری هم خواهند داشت، در نتیجه مردان هم تمایل و حس بهتری نسبت به آنها پیدا خواهند کرد.

البته این نوع طرز فکر فقط در مورد زنان نیست. طق نظرسنجیهای انجام شده به این نتیجه رسیده‌اند که زنان، مردانی را که هیکل ورزشی دارند بیشتر می‌پسندند. به عنوان مثال خانمها، مردانی که سرشانه‌های قوی و میان تنه عضلانی دارند را بیشتر مورد توجه قرار می‌دهند.

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که زنان برای اینکه جذابتر بنظر برسند، شکم خود را به داخل می‌برند تا چاقی این ناحیه مشخص نباشد. از این اطلاعات متوجه می‌شویم که زنان به طور غریزی از این موضوع اطلاع دارند که هر چقدر نسبت سایز دور کمر به دور باسن آنها بهتر باشد، ظاهر جذابتری هم خواهند داشت.

به طور خلاصه، هر چقدر نسبت دور کمر به سایز باسن کمتر باشد، نشانه قویتر و سالمتر بودن بدن و در نتیجه تناسب اندام بیشتر است. از طرفی چنین خصوصیاتی باعث جذابیت ظاهری افراد می‌شود. به همین دلیل اکثر خانمها با هدف داشتن باسن بزرگتر و عضلانی ورزش می‌کنند.

چه ارتباطی بین WHR و سلامت خانمها وجود دارد؟

میزان WHR در زنان نشان دهنده میزان متناسب بودن بدن آنهاست، از طرفی ژنتیک بدنشان را نشان می‌دهد و به ما می‌گوید که آنها اکثر وقت خود را به ورزش کردن می‌گذرانند یا فعالیت خاصی ندارند. حتی طبق برخی تحقیقات ارتباط بین WHR با میزان سلامت بدن برای بارداری و انرژی جوانی نیز تأیید شده است.

از این گذشته، با افزایش سن فعالیت فیزیکی خانمها کمتر می‌شود، فرم عضلانی باسن آنها به هم می‌ریزد و سایز دور کمر آنها بیشتر می‌شود. این وضعیت قابل کنترل بوده و بازگشت پذیر است، با این حال رابطه مستقیمی بین این دو برقرار می‌باشد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) گزارشی ویژه در خصوص نسبت سایز دور کمر به سایز باسن (WHR) منتشر کرده است. طبق نظر محققین سازمان WHO، نسبت بالاتر از 1 برای WHR می‌تواند نشانه‌ای برای وقوع بیماریهای قلبی و عروقی، ابتلای زنان به دیابت و حتی استعداد آنها برای مبتلا شدن به برخی سرطانها باشد.

جالب اینجاست که محققین سازمان جهانی بهداشت، تفاوتهای نژادی گروه‌های تحت مطالعه خودشان را هم بررسی کرده‌اند. هدف این کار تأثیر نژاد خانمها روی نسبت WHR بود. طبق این تحقیقات مشخص شد زنانی که نژاد آسیایی دارند، بدنشان به طور طبیعی چربیها را اطراف اندام حیاتی دور کمرشان (چربی احشایی یا چربی دور شکم) ذخیره می‌کنند.
در نتیجه این زنان در مقایسه با زنان با نژاد اروپایی، آفریقایی و خاورمیانه‌ای، سایز دور کمر کوچکتر (دارای سلامت بهتری هستند) و چربیهای مضر شکمی کمتری دارند. پس خانمهایی که نژاد آسیایی دارند باید هدف خود را روی کم کردن سایز دور کمر بگذارند تا مقدار آن نسبت به عدد میانگین کمتر باشد.

از روشهای سالم برای بزرگ کردن باسن استفاده کنید!

تقریباً آرزوی هر زنی این است که دور کمر باریک و باسن خوش فرمی داشته باشد تا جذابیت ظاهری پیدا کند. برخی خانمها با روشهای ناسالم مثل پروتز باسن سعی می‌کنند به چنین فرمی دست پیدا کنند. توصیه اکید ما این است که هیچ موقع به سراغ چنین روشهایی نروید چون پروتز باسن راه‌حل قطعی و پایداری نیست و خطرات سلامتی آن ارزش این ریسک را ندارد.

طبق نظرسنجی که همین اواخر انجام شد بیش از 50 درصد زنان، قبل از انتشار هر گونه پست در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، عکسهای خود را ویرایش می‌کنند.

در رابطه با فرم بدن زنان، یکی از ده‌ها عامل مؤثر، همین نسبت WHR است. اگر به شکل طبیعی و با انجام تمرینات مختص پایین تنه، سایز باسن خودتان را افزایش دهید، عضلات چهارسر ران و نزدیک کننده (Adductor) به همراه عضلات عرضی شکمی هم بزرگتر شده و قدرت بیشتری پیدا خواهند کرد.

اگر با حرکات ورزشی مثل ددلیفت و هیپ تراست، عضلات باسن خود را بزرگتر کنید، به همراه آن عضلات همسترینگ هم رشد قابل توجهی پیدا خواهند کرد. البته علاوه بر روشهای گفته شده، فاکتورهای مختلفی روی بزرگتر شدن عضلات ناحیه باسن تأثیر دارند.

همین مورد در رابطه با باریکتر کردن دور کمر هم صدق می‌کند. بین کسانی که بخاطر کمبود وزن، دور کمر باریکی دارند با کسانی که با ورزش و فعالیت دور کمر خودشان را باریک کرده‌اند، تفاوت زیادی وجود دارد. به همین دلیل به خوبی می‌دانیم که بدن سالم، ورزشی و جذاب چطور به نظر می‌رسد و چه فرمی دارد. بنابراین باید با ورزش و فعالیتهای مناسب، فرم ظاهری بدنتان را بهتر کنید.

پس با روشهای طبیعی و اصولی سعی کنید دور کمرتان را باریکتر و عضلات باسن خودتان را بزرگتر کنید. منظور از روشهای طبیعی و اصولی یعنی تمرکز داشتن روی افزایش قدرت و تناسب اندام بدن، داشتن رژیمهای غذایی که روی عضله سازی تأثیر دارند و بهبود سبک زندگی و تنظیم ساعات خواب بدن.

بهترین نسبت دور کمر به باسن (WHR) چقدر است؟

بهترین نسبت WHR برای خانمها 0/7 می‌باشد. طبق مطالعات علمی انجام شده، زنانی که نسبت WHR آنها حدود 0/7 است جذابتر به نظر می‌رسند و شاخصهای سلامتی بهتری دارند. ضمناً مطالعه‌ای هم که در سال 2010 انجام شد نشان می‌دهد که نسبت WHR معادل با 0/7 بهترین میزان برای فعالسازی مرکز پاداش در مغز مردان می‌باشد.

البته در نگاه کلی‌تر قضاوت کردن و تعیین عددی مشخص برای نسبت WHR چندان ساده هم نیست. به بیان دیگر چون فاکتورهای مختلفی روی میزان سلامتی و جذابیت ظاهری زنان تأثیر می‌گذارد نمی‌توان صد در صد گفت زنانی که عدد WHR آنها 0/7 است وضعیت بهتری دارند.

اما برخی موارد هم هستند که معادلات را پیچیده می‌کنند به عنوان مثال استخوان‌بندی همه خانمها شبیه به هم نیست. برخی زنان استخوان‌بندی درشت و برخی هم استخوان‌بندی ریزی دارند. برخی زنان به خاطر استخوان بندی و چربی ذخیره شده بدنشان، در طی دوران بلوغ، فرم بدنی ساعت شنی پیدا می‌کنند.

زنانی که فرم بدنی ساعت شنی دارند هیکل متناسبی دارند که یکی از فرمهای بدنی کمیاب به حساب می‌آید. اکثر خانمهایی که هیکل آنها به شکل ساعت شنی است، از طریق ورزش و تغذیه به این فرم دست پیدا کرده‌اند.

به عبارت دیگر شاید در کل فرد سالمی به نظر برسید و میزان توده عضلانی و چربی بدنتان هم کاملاً طبیعی باشد، اما به خاطر نوع استخوان‌بندی، به سختی بتوانید به عدد 0/7 ایده‌آل در WHR برسید.

تناسب اندام بانوان در سایت ایکس پرو

 

wineyep715
wineyep715

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋