wikidarman

wikidarman

بهترین دکتر ارتودنسی در تهران کیست؟

متخصص ارتودنسی با تشخیص صحیح و انتخاب دقیق روش ارتودنسی، باعث پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندانی فکی می‌شود. این نوع درمان به تصحیح و رفع ناهنجاری‌های دندانی فکی کمک می‌کند. 
برای انتخاب بهترین نوع درمان، بهترین دکتر ارتودنسی در تهران، باید دانش کافی و توانایی علمی لازم را داشته باشد که این کاملا وابسته به میزان تحصیلات او دارد. پس زمانی که به دنبال بهترین دکتر ارتودنسی در تهران هستید، در نظر داشته باشید که توانایی دندانپزشک عمومی در درمان ارتودنسی با ارتودنتیست یا دندانپزشک عمومی یکسان نیست. 


متخصص ارتودنسی چه تفاوتی با دندانپزشک عمومی دارد؟


افراد بسیاری از اصطلاح دندانپزشک و ارتودنتیست به طور متناوب استفاده می‌کنند، اما این درست نیست، مطمئناً این دو حرفه شباهت‌هایی دارند، شباهت اصلی بین هر دو این است که روی مراقبت از دهان و دندان تمرکز دارند اما با روش‌های متفاوت.
دندانپزشک عمومی پس از پذیرفته شدن در آزمونی سخت که میان تعداد زیادی دندانپزشک برگزار می‌گردد، وارد دوره تخصصی ارتودنسی می‌شود. در این دوره به فراگیری دانش و مهارت‌های لازم برای تشخیص‌ها و درمان‌های تخصصی ارتودنسی می‌پردازد و انواع مهارت‌های ارتودنسی، در گروه درمان‌های ثابت و متحرک را به صورت تخصصی کار می‌کند.

پس از گذراندن یک دوره ۳ الی ۴ ساله، دانشنامه تخصصی ارتودنسی را دریافت می‌کند. بنابراین درمان‌های تخصصی ارتودنسی که بیشتر آنها در بخش درمان‌های ثابت است را باید دکتر ارتودنسی انجام دهد و دندانپزشک عمومی توانایی و صلاحیت لازم را ندارد. اما درمان‌های ساده ارتودنسی و درمان با پلاک های متحرک را می‌توانید به دندانپزشک عمومی بسپارید.


3 تا از بهترین دکتر ارتودنسی در تهران را بشناسید!


کلینیک دکتر میلاد شامحمدی: دکتر شامحمدی ، متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت در سطح ایران میباشد.
خدمات کلینیک ارتودنسی دکتر میلاد شامحمدی:
ارتودنسی ثابت و متحرک
ارتودنسی شفاف (Invisalign)
ارتودنسی سرامیکی و لینگوال
درمان ناهنجاریهای اسکلتی
آدرس مطب: تهران ، بلوار اندرزگو ، بین کاوه و قیطریه ، کوچه خسروی جنوبی ، پلاک 3 ،مجتمع ماهور ،طبقه 2 ، واحد 8
شماره تماس: 021-22203343 - 09911123343

. . .


کلینیک دکتر امیر بیرقی: دکتر بیرقی مفتخر است با ارائه مجموعه خدمات دندانپزشکی تمام دیجیتال محیطی آرام و دوستانه را برای شما فراهم کند تا لبخند بر لبان شما نقش ببندد. 
خدمات کلینیک ارتودنسی دکتر بیرقی:
ایمپلنت
لمینت زیبایی
ارتودنسی
کامپوزیت دندان
بلیچینگ
لیفت لثه
آدرس مطب: تهران زعفرانیه خیابان بهزادی نبش مردانی پلاک ۵۱ طبقه ۴ واحد ۴۰۱
شماره تماس: 02122408022 – 09202408022

. . .


کلینیک دکتر وحید طالبی: دکتر طالبی، دندانپزشک ارتودنتیست، با سابقه و تجربه بالا هستند. ایشان دارای بورد تخصصی ارتودنسی و عضو انجمن ارتودنتیست‌های آمریکا هستند و سابقه تدریس به عنوان استادیار در دانشگاه را نیز دارا می‌باشند. 
خدمات کلینیک دکتر طالبی:
 زیبایی دندانپزشکی و مرتب سازی دندان (ارتودانتیکس)
ارائه انواع خدمات ارتودنسی
ارتودنسی نامرئی
آدرس کلینیک: تهران، خیابان شریعتی، بین میرداماد و ظفر، جنب ایستگاه مترو شریعتی، نبش خیابان مینا، ساختمان پزشکان نیکان، طبقه ششم، واحد 4
شماره تماس: 22901911 -021

. . .

مزایا ارتودنسی


راحت تر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن 
کاهش میزان خطر پوسیدگی دندان 
کاهش خطر التهاب، عفونت و سایر مشکلات لثه 
کاهش احتمال ایجاد جرم های دندانی 
زیبایی دندان‌ها 


معایب ارتودنسی


بعد درمان، به خاطر سفت و محکم بودن سیم و براکت‌های ارتودنسی از ناحیه لثه، دندان‌ها مقداری شل می‌شوند و اگر برای مدت طولانی تقریبا 3 سال از ارتودنسی استفاده نشود، احتمال بازگشت دندان‌ها به وضعیت قبل وجود خواهد داشت.
ممکن است در اثر درمان ارتودنسی پیش بیاید، حساسیت دندانی است، زیرا ممکن است بخشی از استخوان فک که دندان‌ها را در جای خود نگه می‌دارد، در حین درمان ارتودنسی عقب برود.
ارتودنسی باعث می‌شود که زمان زیادی صرف تمیز کردن دندان‌ها کنید.
تغییر در برنامه غذایی است، زیرا نمی‌توان غذاهای سفت یا چسبنده خورد.
درد، عدم توانایی در خوردن بعضی غذاها و تغییر در سبک زندگی خود.

نتیجه گیری

ارتودنسی یک رشته پزشکی است که به بررسی، تشخیص و درمان اختلالات دندانی و فکی می‌پردازد و یکی از روش‌های درمان عیوب دندانی ناشی از نامنظمی دندان‌ها و ناهماهنگی فک‌ها است، با استفاده از ابزارهای خاصی، متخصصین ارتودنسی به صاف کردن دندان‌ها و اصلاح ناهماهنگی فک‌ها می‌پردازند، این روش باعث کاهش خطر ابتلا به پوسیدگی، بیماری لثه و فرسایش دندان‌ها می‌شود. با مراجعه به بهترین دکتر ارتودنسی در تهران، درمان این عیوب دندانی امکان پذیر است.
 

wikidarman
wikidarman

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋