مطالعه پژوهشی در مورد چراغ ترمز جلو، توسط دانشگاه گراتس در اتریش انجام شده است.
مطالعهای جدید در اروپا نشان میدهد که افزودن چراغ ترمز جلو خودرو میتواند سهم قابلتوجهی در کاهش تصادفات خودروها با عابرین پیاده داشته باشد. این چراغ ترمز به رنگ سبز طراحی شده است و هنگامی که خودرو ترمز میگیرد، روشن میشود. موضوع چراغ ترمز جلو خودرو بهصورت مفهومی در اروپا در حال بررسی است. نتایج اولیه این پژوهش نشان میدهد که نصب چراغ ترمز جلو خودرو باعث کاهش تصادفات در تقاطعها و کاهش آسیبها درصورت وقوع آنها میشود.
مطالعه پژوهشی در مورد چراغ ترمز جلو توسط دانشگاه گراتس در اتریش و مؤسسه روانشناسی حقوق و ترافیک بن در آلمان بهصورت مشترک انجام شده است. هدف اصلی این مطالعه درک سایر رانندگان و کاربران جاده از زمان ترمز گرفتن یک خودرو است. این کار به سایر رانندگان و همچنین عابرین پیاده کمک میکند تا پیشبینی حرکات دیگران را با دقت بیشتری انجام دهند.
مطالعه انجامشده پیشنهاد کرده است که نشانگرهای ترمز سبز رنگ میتوانند در جلو و کنارههای خودرو نصب شوند. برخلاف چراغهای ترمز عقب خودرو که قرمزرنگ هستند، برای چراغهای ترمز جلو خودرو رنگ سبز پیشنهاد داده شده است. دلیل پیشنهاد رنگ سبز این است که به دیگران نشان میدهیم درحال حرکت بودهایم. به گفته مجله خودرویی موتورترند، رنگ سبز به دیگران نشان میدهد که خودرو آماده حرکت بوده است اما اکنون توقف میکند. این موضوع به ویژه در تقاطعها مفید واقع خواهد شد.
در آزمایشهای شبیهسازی شده، مجموعهای از تصادفات واقعی با سه زمان واکنش متفاوت بین ۰.۵ الی ۱.۵ ثانیه بازسازی شدند. استفاده از چراغ ترمز جلو خودرو تأثیر چشمگیری بر کاهش تصادفات داشت. در شبیهسازیها مشخص شد که استفاده از چراغ ترمز جلو باعث کاهش ۲۵ درصدی تصادفات و ۱۷ درصدی جراحات میشود. همچنین میانگین سرعت تصادفات از ۴۵ کیلومتربرساعت به ۲۹ کیلومتربرساعت کاهش یافت.
براساس آمارهای منتشر شده توسط سازمانهای حملونقل در استرالیا، یک عابر پیاده در تصادفات با سرعت ۳۰ کیلومتربرساعت، ۹۰ درصد شانس زنده ماندن دارد. این رقم درصورت تصادف با سرعت ۴۰ کیلومتربرساعت، به نصف کاهش مییابد. بنابراین کاهش سرعت خودرو در برخوردها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
پاسخ ها