علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

گزارش سالانه پیمان منتشر شد؛ ۲۳ میلیون تراکنش موفق به ارزش ۶.۵ همات

گزارش سالانه پیمان منتشر شد؛ ۲۳ میلیون تراکنش موفق به ارزش ۶.۵ همت

این گزارش، حاوی آمارهای کلیدی، رکوردهای ثبت‌شده و برنامه‌های آینده پیمان برای سال ۱۴۰۴ است.

پیمان، نخستین و بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده سرویس پرداخت مستقیم (Direct Debit) در ایران، با انتشار گزارش عملکرد خود در سال ۱۴۰۳، از رشد چشمگیر تعداد و مبلغ تراکنش‌های موفق، گسترش دامنه فعالیت‌ها و افزایش استقبال کاربران خبر داد.

اعتماد کاربران و گسترش خدمات در حوزه‌های متنوع

بر اساس داده‌های منتشرشده در این گزارش، تعداد تراکنش‌های ثبت‌شده سال ۱۴۰۳ پیمان، رشدی بیش از ۱۰۰ درصد، داشته است؛ هم‌چنین مبلغ تراکنش‌های موفق نیز با جهشی ۵۷۰ درصدی، رقم چشمگیر ۶.۵ همت را نشان می‌دهد.

کاربران در سال ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیون قرارداد (پیمان) جدید با کسب‌وکارها بسته‌اند؛ آماری که نشان‌دهنده اعتماد فزاینده کاربران به دایرکت دبیت است.

در سال ۱۴۰۳، کاربرانی که در بیش از یک اپلیکیشن اقدام به فعال‌سازی پرداخت مستقیم کرده‌اند، رشد قابل‌توجهی داشتند. برخلاف سال‌های گذشته، حالا نزدیک به نیمی از کاربران بیش از یک پیمان فعال دارند. این یعنی بسیاری از افراد، راهکار پرداخت مستقیم پیمان را هم‌زمان در چند کسب‌وکار مختلف استفاده کرده‌اند.

در میان کاربران پیمان، مشترکین همراه‌ اول با ۶۱.۶ درصد بیش‌ترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. مشترکین ایرانسل با ۲۵.۱ درصد در رتبه دوم قرار دارد؛ رایتل و سایر اپراتورها مجموعاً ۱۳.۳ درصد از کاربران را تشکیل می‌دهند.

افزایش پوشش‌دهی دایرکت دبیت در بانک‌ها و کسب‌وکارها

پیمان در سال ۱۴۰۳ با ثبت بیش از ۲۳ میلیون تراکنش موفق، توانست ۰.۷ درصد از تعداد کل تراکنش‌های آنلاین (IPG) کشور را به خود اختصاص دهد؛ عددی که با وجود رشد چشمگیر، همچنان نشان‌دهنده ظرفیت بالای این راهکار در ایران است.

۷۶.۲ درصد کاربران پیمان دست‌کم یک تراکنش موفق انجام داده‌اند. این نرخ تبدیل بالا نشان می‌دهد که اغلب کاربران پس از فعال‌سازی پیمان، فرآیند پرداخت را با موفقیت و رضایت به پایان رسانده‌اند.

همچنین تعداد قراردادهای فعال کاربران با کسب‌و‌کارها از مرز ۱,۴۰۰,۰۰۰ عدد و شمار کاربران فعال از ۱,۲۰۰,۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

در حال حاضر، کاربران ۱۳ بانک کشور می‌توانند از خدمات پرداخت مستقیم پیمان بهره‌مند شوند. این بانک‌ها در مجموع ۷۰ درصد از کارت‌های نقدی تراکنش‌دار کشور را پوشش می‌دهند؛ به‌عبارتی، بیش از دو سوم مشتریان بانکی فعال در ایران امکان دسترسی به سرویس پیمان را دارند.

مشتریان بانک‌های ملت، ملی ایران، قرض‌الحسنه مهر ایران و سامان فعال‌ترین کاربران از نظر تعداد و مبلغ تراکنش‌های ثبت‌شده بوده‌اند. از طرف دیگر، کاربران، اغلب دایرکت دبیت را در کسب‌و‌کارهای تاکسی اینترنتی، صرافی‌های رمزارز، اپلیکیشن‌های پرداخت و فروشگاه‌های دانلود اپلیکیشن و بازی، فعال‌ و استفاده کرده‌اند.

۱۴۰۴؛ سال گسترش راهکارها و ورود به زمین‌های بازی جدید

در سال پیش‌رو، پیمان با تمرکز بر توسعه خدمات در بازار خرده‌فروشی و پلتفرم‌های خریدوفروش طلا، مسیر تازه‌ای را آغاز خواهد کرد. توسعه سیستم ریفاند (بازگشت وجه) و ساخت راهکارهای ساده‌سازی‌شده برای فروشگاه‌های آنلاین از اولویت‌های کلیدی پیمان در سال ۱۴۰۴ است.

جزئیات بیشتر درباره عملکرد پیمان، آمارهای تحلیلی و چشم‌انداز آینده را در پیمان؛ به روایت داده‌ها بخوانید.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋