ابرآمد با ارائه طیف گستردهای از خدمات ابری، به کسبوکارها کمک میکند زیرساختهای فناوری اطلاعات خود را بهروزرسانی کنند.
شرکت ابرآمد، عصر سهشنبه، ۲ بهمن ۱۴۰۳، رویداد «ابری گپ» را با حضور مدیران و نمایندگانی از شرکتها و سازمانهای بزرگ برگزار کرد و کسبوکارها را دعوت کرد که به ابر مهاجرت کنند. در این رویداد، از مرکز داده پیشرفته ابرآمد در ونک و پلتفرم ابرآمد نیز رونمایی شد.
مدیرعامل شرکت «ابرآمد»، در این رویداد با تأکید بر سرعت تغییرات فناورانه و لزوم تطبیق کسبوکارها با این تغییرات، بر ضرورت تحول دیجیتال و نقش کلیدی رایانش ابری در این تحول تأکید کرد.
«فرید فولادی» گفت: «تحولات فناورانه موجب شده کسبوکارها بهشدت تغییر شکل دهند؛ بنابراین کسبوکارهای ایرانی اگر بخواهند زنده بمانند و توسعه پیدا کنند، چارهای ندارند مگر اینکه خود را در مسیر فناوری بازتعریف کنند.»
او با اشاره به اینکه هوش مصنوعی فارغ از هیاهوهایی که حول آن شکل گرفته، در زندگی انسانها تحول ایجاد کرده است، افزود: «این فناوری نیاز انسانها را تغییر داده و بر کسبوکار ما هم تأثیر میگذارد.»
فولادی با اشاره به رشد سریع بازار هوش مصنوعی آمارهایی را به اشتراک گذاشت که نشان میداد حجم بازار هوش مصنوعی از ۸۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ تا سال ۲۰۲۷ به ۴۰۷ میلیارد دلار خواهد رسید.
مدیرعامل ابرآمد گفت: «کاربرد هوش مصنوعی در کسبوکارها آغاز شده است، مطمئن باشید مدل کسبوکارها را عوض خواهد کرد؛ کسبوکارهایی که این موضوع را درک نکنند، با خطر حذف روبهرو خواهند بود.»
فولادی همچنین به اهمیت اینترنت اشیا پرداخت و با استناد به آمار توضیح داد: «پیشبینی میشود تعداد دستگاههای متصل به اینترنت در سال 2025 به بیش از 41 میلیارد و 600 میلیون دستگاه برسد که حدوداً 80 زتابایت دیتا در سال تولید میکنند. استفاده مؤثر از این دادهها میتواند به کسبوکارها کمک کند بینشهای ارزشمندی به دست بیاورند و تصمیمات بهتری بگیرند.»
فولادی با بیان مزایای متعدد رایانش ابری، مانند کاهش هزینهها، افزایش انعطافپذیری و مقیاسپذیری، بر اهمیت این فناوری در تحول دیجیتال تأکید کرد.
او با ذکر مثالی در این زمینه، گفت: «همین الان 2 شرکت بزرگ در یک صنعت فعالاند. یکی از آنها 400 نفر نیروی مرکز تماس دارد، شرکت دوم با بهرهگیری از هوش مصنوعی، تعداد پاسخگویان مرکز تماس خود را به 13 نفر کاهش داده است.»
تهیه زیرساختهای موردنیاز برای هوش مصنوعی، ازجمله سرور، GPU، فضای ذخیرهسازی، اینترنت پرسرعت و پایدار و نیروی متخصص برای شرکتها هزینه زیادی دارد.
مدیرعامل ابرآمد گفت: «استفاده از خدمات ارائهدهندگان سرویسهای رایانش ابری، میتواند این هزینهها را از روی دوش شرکتها بردارد؛ به همین دلیل گفته میشود رایانش ابری زیرساخت اصلی تحول دیجیتال است و میتواند انعطاف، مقیاسپذیری و سرعت را برای شرکتها و کسبوکارها به ارمغان بیاورد.»
فولادی با معرفی شرکت ابرآمد بهعنوان ارائهدهنده پیشرو خدمات رایانش ابری در ایران، بر تعهد این شرکت برای حمایت از کسبوکارهای ایرانی در مسیر تحول دیجیتال تأکید کرد. او گفت: «ابرآمد با ارائه طیف گستردهای از خدمات ابری، به کسبوکارها کمک میکند زیرساختهای فناوری اطلاعات خود را بهروز کنند و خدمات جدیدی تعریف کنند.»
یکی از نکاتی که فولادی بر آن تأکید داشت، رویکرد کلاد فرست (Cloud-First) بود. او معتقد است کسبوکارها باید از همان ابتدا تمامی زیرساختها و برنامههایشان را براساس رایانش ابری طراحی کنند.
فولادی با اشاره به تحقیقات شرکت مککنزی، نشان داد شرکتهایی که رویکرد کلاد فرست را پیش گرفتهاند، موفقتر بودهاند.
مدیرعامل ابرآمد گفت: «تحقیقات مککنزی نشان میدهد سازمانهایی در تحول دیجیتال موفقتر بودهاند که رایانش ابری را در اولویت استراتژی خود قرار دادهاند.»
فولادی تأکید کرد مهاجرت به ابر فرایندی چندمرحلهای است و الزاماً هم به این معنی نیست که همه سرویسها و دادههای سازمانها روی ابر قرار بگیرد.
مدیرعامل ابرآمد با دعوت از سازمانها به استفاده از خدمات ابری گفت: «از ابتدا مأموریت اصلی ابرآمد ارائه خدمات جامع رایانش ابری به کسبوکارهای ایرانی بوده است.»
او با تأکید بر سابقه طولانی گروه همکاران سیستم در ارائه خدمات فناوری اطلاعات، گفت: «امروزه، ابرآمد با هدف تکمیل سبد خدمات این گروه، تمامی سرویسهای موردنیاز کسبوکارها را روی بستر ابری فراهم میکند تا سازمانها بتوانند با خیالی آسوده بهسمت رایانش ابری مهاجرت کنند و بدون درگیری با دشواریهای توسعه زیرساختها به خدمات و بازارشان بپردازند. ما سازوکارهایمان را به گونهای طراحی کردهایم که بتوانیم نیازهای حیاتی کسبوکارها را برآورده کنیم.»
معاون فناوری شرکت ابرآمد نیز در این رویداد مرکز داده جدید این شرکت در منطقه ونک را معرفی کرد و ویژگیها و مزایای این مرکز داده را شرح داد.
«سعید رحمن» گفت: «با افتتاح این دیتاسنتر، ابرآمد گام بزرگی در جهت توسعه زیرساختهای فناوری اطلاعات در ایران برداشته است. این دیتاسنتر با بهرهگیری از فناوریهای روز دنیا و رعایت استانداردهای جهانی، میتواند نیازهای متنوع کسبوکارهای ایرانی را برطرف کند.»
او با اشاره به آمارهای رشد خدمات ابرآمد، ازجمله بیش از ۴ هزار مشترک و بیش از ۳۲۰ مشترک راهکارهای ابری، بر اهمیت این پروژه در راستای پاسخگویی به نیازهای روبهرشد کسبوکارهای ایرانی تأکید کرد.
رحمن ضمن ارائه این آمار، گفت بیش از ۵۰۰ مشترک از سرویسهای مدیریتشده ابرآمد استفاده میکنند و بیش از ۳۲۰ مشترک از راهکارهای ابری مبتنیبر زیرساخت ابرآمد بهره میبرند.
به گفته او، ابرآمد با ارائه طیف گستردهای از خدمات ابری، ازجمله زیرساخت ابری (IaaS)، پلتفرم ابری (PaaS) و نرمافزارهای ابری (SaaS)، نیازهای متنوع کسبوکارها را برآورده میکند. این شرکت با همکاری همکاران سیستم، زیرساختهای قدرتمندی فراهم کرده که به کسبوکارها امکان میدهد با سرعت و امنیت بالا به خدمات ابری دسترسی داشته باشند.
رحمن در ادامه توضیح داد با استفاده از خدمات ابری ابرآمد، کسبوکارها میتوانند از مزایای بسیاری مانند کاهش هزینهها، افزایش انعطاف، بهبود کارایی و دسترسی به فناوریهای نوین بهرهمند شوند.
رحمن همچنین اعلام کرد این دیتاسنتر با سرمایهگذاری حدود ۳۵۰ میلیارد تومانی و با رعایت استانداردهای جهانی طراحی و پیادهسازی شده است و افزود: «این دیتاسنتر با ظرفیت ۵۶ رک با طراحی Tier 3، فضایی امن و پایدار برای نگهداری سرورها و تجهیزات شبکه و ذخیرهسازی فراهم میکند و نیازهای فعلی و آینده کسبوکارها و سازمانها را برآورده میکند.»
از ویژگیهای برجسته این دیتاسنتر پایداری و امنیت بالای آن است. با طراحی 2N و استفاده از 2 منبع مجزای برق، سیستمهای خنککننده پیشرفته و باتریهای صنعتی با ظرفیت بالا، این دیتاسنتر میتواند در برابر حوادث غیرمترقبه مانند قطع برق مقاومت کند و به فعالیت خود ادامه دهد. همچنین اتاق توزیع شبکه با تجهیزات و روترهای پیشرفته، اتصال پایدار و امنی بین سرورها و سایر تجهیزات فراهم میکند.
رحمن با اشاره به مشکل این روزهای کشور که به ناترازی انرژی و قطع برقهای متعدد دچار است، گفت: «این مرکز داده درصورت قطعی برق، میتواند تا ۳۶ روز بدون اختلال فعالیت کند. در full load نیز یک هفته برق موردنیاز تأمین میشود.»
وی افزود: «یکی از ویژگیهای برجسته این دیتاسنتر پایداری و امنیت بسیار بالای آن است. با طراحی 2N و استفاده از 2 منبع مجزای برق، سیستمهای خنککننده پیشرفته و باتریهای صنعتی با ظرفیت بالا، این دیتاسنتر میتواند در برابر حوادث غیرمترقبه مانند قطعی برق مقاومت کند و به فعالیت خود ادامه دهد.»
رحمن در ادامه به موضوع اتصالپذیری بالا در این دیتاسنتر اشاره کرد و گفت: «این دیتاسنتر با استفاده از تجهیزات ارتباطی پیشرفته و فایروالهای قوی، اتصال پایدار و امنی بین سرورها و سایر تجهیزات فراهم میکند. همچنین این دیتاسنتر به شبکههای پرسرعت متصل است تا امکان دسترسی سریع و آسان به دادهها را برای کاربران فراهم کند.»
رحمن در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت خدمات مدیریتشده ابرآمد اشاره کرد و گفت: «ابرآمد با ارائه خدمات مدیریتشده، ازجمله بهروزرسانی سیستمعامل، آنتیویروس، پشتیبانگیری و مانیتورینگ، به کسبوکارها کمک میکند روی فعالیتهای اصلی خود تمرکز کنند و دیگر نگران مدیریت زیرساختهای فناوری اطلاعات نباشند.»
تحلیلگر امنیت سایبری ابرآمد درباره فعالیتهای این شرکت در زمینه امنیت، گفت: «روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ سورس حمله ناموفق در زیرساختهایمان را شناسایی و مهار میکنیم.»
«سارا مشفقی» افزود: «بسیاری از سازمانها وقتی حملهای اتفاق میافتد، به این فکر میکنند که حالا چه باید کنیم، درحالیکه قبل از وقوع حمله باید تدابیری اتخاذ شود. باتوجهبه پیچیدگی و تنوع حملات، در ابرآمد تصمیم گرفتیم استراتژی دفاع در عمق داشته باشیم؛ یعنی لایههای مختلف دفاعی تعریف کنیم، اگر یک لایه نتوانست حمله را مهار کند، در لایههای دیگر آن را مهار کنیم.»
او توضیح داد: «اولین، دردسترسترین، راحتترین و کمهزینهترین رویکرد در امنیت اسکن مداوم آسیبپذیری و درنظرگرفتن بهموقع مسائل امنیتی نرمافزارهاست. این موضوع را در ابرآمد ضرورت در نظر گرفتیم، حتی بهروزرسانیها را تا حد ممکن خودکار کردهایم تا نهفقط تأخیر نداشته باشیم، بلکه از خطاهای انسانی هم جلوگیری کنیم.»
این تحلیلگر صحبتهایش را با ذکر مثالی ادامه داد و گفت: «شرکت زوهو کورپوریشن سالهای اخیر در یکی از سرورهایش، آسیبپذیری داشت؛ هکرها توانسته بودند کد مخربی را وارد سرور و به آن دسترسی پیدا کنند. با این آسیب، این شرکت حدود 3 میلیون دلار خسارت دید، سیستمش دچار اختلال شد و اعتماد مشتریان را از دست داد.»
به گفته مشفقی، «راهکار جلوگیری از این اتفاق ساده بود؛ داشتن پک امنیتی. از آن غفلت نکنید. این سؤال را از خودتان بکنید که کسب اعتبار چقدر برایتان مهم است. لایه دوم دفاعی ما در امنیت، ارزیابی امنیتی، تست نفوذ و سرویس دفع است.»
با اشاره به مشکل شرکت خردهفروشی به نام ریتل مکث در سال ۲۰۲۱، گفت: «در این آسیب، هکرها از این آسیبپذیری که در صفحه سفارش مشتریان رخ داده بود، استفاده و به سازمان نفوذ کرده، به دیتابیس هم دسترسی پیدا کردند و اطلاعاتی مثل مسائل تجاری و مشتریها را فاش کردند. درنهایت وبسایت این سیستم حدود 3 روز از دسترس خارج شد.»
تحلیلگر امنیت سایبری ابرآمد اضافه کرد: «سیستم زمانی بالا آمد که بسیاری از مشتریها تصمیم گرفته بودند حساب کاربری خود را پاک کنند؛ چون اعتمادشان را از دست داده بودند.»
مشفقی با تأکید بر رویکرد ابرآمد برای پیشگیری از وقوع چنین اتفاقهایی، گفت: «ما 2 رویکرد داریم؛ تست نفوذ و سرویس WAF. در واقع، برای رویکرد تست نفوذ ما مثل هکر فکر و عمل میکنیم. قبل از اینکه کسی این آسیبپذیری را پیدا کند و داخل سازمان بیاید، آن را پیدا و حل میکنیم.»
به گفته او، «سرویس WAF نیز لایهای دفاعی است که جلوی حملات را میگیرد؛ یعنی تمام ورودیهای وبسایتمان را بررسی میکند. جلوی برخی حملات رایج را میگیرد. قابلیت دیگر آن یادگیری است؛ اگر رفتار غیرعادی در ترافیک ببیند، جلوی آنها را میگیرد اما به زمان نیاز دارد. این رویکرد ابزار سادهای نیست، تخصص است. با این توضیح که اگر بخواهید WAF را داشته باشید، باید هزینه کنید. هزینه سختافزار و لایسنس آن بسیار بالاست.»
او توضیح داد: «این قابلیت همچنین نیاز به مدیریت و نظارت دارد و باید همزمان با حملات بهروزرسانی شود. با هر حمله جدید، ما هم باید بهروزرسانی کنیم. این سیستم باید متناسب با کسبوکار شما تنظیم شود، جلوی خطاهای کاذب را بگیرد برای اینکه در وبسایت شما اختلال ایجاد نشود.»
تحلیلگر امنیت سایبری ابرآمد با اشاره به قابلیت پروفایل داس در سرویس WAF، گفت: «این ویژگی زمانی به کار میآید که مراجعه به سایت بسیار زیاد میشود؛ مثلاً شما فروش ویژه دارید یا تخفیف گذاشتهاید. اینجاست که احتمال حمله به وبسایت شما بسیار زیاد میشود. با فعالسازی پروفایل داس پروداکشن سایت شما از دسترس خارج نمیشود. در ابرآمد این سرویس را ارائه میدهیم.»
مشفقی یادآور شد: «حدود ۱۵ دقیقهای است که با هم هستیم. در این چند دقیقه با حساب سرانگشتی به ۹۰ شرکت
حمله سایبری شده است. در تیم امنیت ابرآمد آمادهایم امنیت زیرساختها و دادههای شما را تأمین کنیم.»
در بخش دیگری از این رویداد شرکت ابرآمد از پلتفرم خود نیز رونمایی کرد.
پلتفرم ابرآمد این امکان را به سازمانها میدهد که سرویسهای ابری خود را متناسب با نیازهای زیرساختیشان بهصورت Self-Service ایجاد و مدیریت کنند.
«امیر رضایی»، مدیرمحصول شرکت ابرآمد، با اشاره به نیاز کسبوکارها به کنترل بیشتر بر زیرساختها و سرویسهای ابری، گفت: «در گفتگو با مدیران آیتی سازمانها، متوجه شدیم بسیاری از آنها دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند برخی سرویسهای خود را Self-service مدیریت کنند. آنها سرویسهایی در کسبوکارشان داشتند که میخواستند به زیرساخت ابرآمد منتقل کنند و درعینحال بهدلیل پیچیدگیهای سرویس مدیریت آن در اختیار خودشان باشد. پلتفرم ابرآمد نیز دقیقاً برای پاسخگویی به این نیاز طراحی شده است.»
او با بیان اینکه ابرآمد عضوی از گروه شرکتهای همکاران سیستم است، افزود: «همکاران سیستم میخواست محصول راهکاران را روی بستر ابر ارائه بدهد و رسالت اصلی ابرآمد این بود که این سرویس را سازگار با نیازمندیهای راهکاران عرضه کند.»
رضایی شروع کار ابرآمد با ارائه سرویسهای مدیریتشده را روندی همگام با ارائهدهندگان سرویسهای ابری در دنیا دانست و گفت: «خبر خوب این است که با راهاندازی پلتفرم ابرآمد، در گام اول سرویسهای سلف سرویس و در گامهای بعدی سرویسهای مدیریتشده به این پلتفرم منتقل میشوند و از امروز با رونمایی از پلتفرم میتوانید زیرساخت خودتان را مدیریت کنید.»
رضایی با تأکید بر همکاری نزدیک ابرآمد با همکاران سیستم، گفت: «این پلتفرم به گونهای طراحی شده که با نرمافزارهای بومی مانند راهکاران سازگاری کامل داشته باشد و به کسبوکارها امکان میدهد بهراحتی به ابر مهاجرت کنند.»
این مدیر شرکت ابرآمد ادامه داد: «سازمانها علاوهبر ERP ابری، از راهکارهای دیگری نیز در سیستمهای On premise (در محل) یا بهصورت اجاره فضای رک (Colocation) مدیریت میکنند. با راهاندازی پلتفرم، میخواهیم بخشی از این سرویسها را به ابر عمومی ابرآمد منتقل کنیم.»
رضایی توضیح داد: «معماری پلتفرم ابرآمد به گونهای است که سازمانها بهراحتی از آن استفاده کنند، به همین دلیل با مفهوم ابرخصوصی مجازی شروع کردیم؛ یعنی میتوانید شبکه را با فایروالها و VPSهای موردنیازتان در پلتفرم بسازید و فرایندهایی مثل پشتیبانگیری را بهسادگی انجام دهید و اموری مثل پشتیبانی و موضوعات مالی نیز درون خود پلتفرم انجام میشود. هماکنون برای سازمانهایی که ترافیک بالایی دارند، VPN و Load Balancer نیز دارند به پلتفرم ابرآمد اضافه میشوند.»
به گفته او، مواردی همچون طراحی سرورها و فایروالها، داشبورد مدیریت همراه ماشینحساب برای محاسبه و دریافت پیشفاکتور و پایش سرور ابری از دیگر امکانات این پلتفرم است.
رضایی گفت: ارزشافزودههای استفاده از خدمات ابری شامل انعطافپذیری، مقیاسپذیری، پرداخت براساس استفاده (Pay-as-You-Go)، پهنای باند اینترنتی مرکز داده، فناوریهای نوین بیگ دیتا و هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است که همه در راستای تمرکز مدیران بر کسبوکارشان در اختیار آنها قرار میگیرد.»
او در پایان درباره مهاجرت به پلتفرم ابرآمد گفت: «پیشنهاد ما این است که در فاز اول، سرویسهای جدید را روی روی پلتفرم ابرآمد بیاورید؛ چون در سرویسهای جاری پیچیدگیهای بیشتری وجود دارد. همچنین پیشنهاد میکنیم سرویسهایی را در مرحله اول به پلتفرم ابرآمد منتقل کنید که قابلیت Mirror یا HA دارند و با هزینه معقول، محیطهای توسعه و تست ایجاد کنید. ما سرویسهای مدیریتشده خود را داخل همین پلتفرم ارائه خواهیم داد و برنامه ما این است که این پلتفرم پل ارتباطی ما با مشتریانمان در ابرآمد باشد.»
نشست تخصصی «کلاد و آینده زیرساختها در نگاه مدیران سازمانی» دیروز در جریان رویداد «ابری گپ» با حضور مدیران سازمانهای مشتری ابرآمد برگزار و درباره تجربه آنان از مهاجرت به ابر گفتگو شد.
«شهرام شریف»، گرداننده این نشست، ابتدا با بیان اینکه اندازه بازار ابری ایران ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده که با حجم ۶۰۲ میلیارد دلاری بازار جهانی فاصله چشمگیری دارد، این سؤال را از «مهدی امیری»، نایبرئیس هیئتمدیره همکاران سیستم پرسید که به نظر او وضعیت توسعه خدمات ابری در ایران چگونه است.
امیری دراینباره گفت: «توسعه کاربری فناوری و نفوذ ابزارهای فناورانه در زندگی مردم در سالهای اخیر بسیار زیاد بوده و زیرساختها به اندازه کافی توسعه پیدا نکرده است، به طوری که اجاره رک در دیتاسنترهای باکیفیت بسیار سخت شده و بسیاری از مشتریان ما ناچار برای خودشان اتاق سرورهای اختصاصی ایجاد کردهاند.»
او با تأکید بر اینکه ایران در مفاهیمی مثل ابر عمومی همچنان اول راه است، دلایل این مسئله را مواردی مثل نگاه فرهنگی در جامعه، نگرانی از مسائل امنیتی و زیرساختهای ارتباطی دانست.
امیری افزود: «اما شرکتها بهمرور متوجه میشوند ابرهای خصوصی هزینه زیادی دارند و جذب و نگهداشتن نیرو متخصص نیز دشوار است. ارائهدهندگان ابر خصوصی نیز تا فراهمکردن همه سرویسهای موردنیاز مشتری راهی طولانی پیش رو دارند.»
نایب رئیس هیئتمدیره همکاران سیستم ادامه داد: «من به آینده صنعت خدمات ابری در ایران بسیار امیدوارم. اگر تأمینکنندگان زیرساخت روی تولید سرویس تمرکز و خیال شرکتها را راحت کنند، توسعه بسیار سریع اتفاق میافتد. باید توجه کرد که ایران در زمینه نگاه مثبت به تکنولوژی جزو کشورهای پیشرو دنیاست.»
امیری در بخش دیگری از این پنل، درباره استراتژی توسعه ابرآمد توضیح داد: «ابرآمد 2 مأموریت دارد: نخست، پاسخگویی به نیازهای همکاران سیستم برای تحقق هدف کلاد فرست؛ یعنی همکاران سیستم هر محصول جدیدی را منحصراً روی بستر ابر عرضه میکند. دوم، ارائه امن و آسان زیرساخت و خدمات موردنیاز کسبوکارهاست.»
امیری افزود: «ابرآمد میخواهد برای مشتریانش ارزش خلق کند و در سطح ERP نماند. چشمانداز ما این است که هر سرویسی در AWS آمازون عرضه میشود، ما هم در ابرآمد ارائه کنیم.»
«امیر شعاعی»، مدیر سیستمها و روشهای شرکت سهامی مادیران، با بیان اینکه مادیران رابطهای قدیمی با همکاران سیستم دارد، درباره استراتژی این شرکت در زمینه استفاده از خدمات ابری گفت: «علاقهمندیم در استفاده از سرویسهای ابری پیشرو باشیم. این کار از نظر هزینه و مقیاسپذیری و انعطاف به ما کمک میکند.»
او افزود: «در مواجهه با ابر، مسئلهمحور برخورد کردهایم و هدفمان انتقال به ابر در آینده است. هلدینگ مادیران دارای زیرمجموعههای متعددی در حوزههایی مثل خردهفروشی و فروشگاههای زنجیرهای با نقاط متعدد فروش در کشور است. کسبوکارهای ما درحالرشد است؛ بنابراین زیرساختهای فناوری ما هم باید توسعه بیابند. در این زمینه، از خدمات ابرآمد استفاده کردیم که باتوجهبه کیفیت و سرعت پاسخگویی ابرآمد به نیازهای ما، تجربه موفقی بود و مجموعه ما از این همکاری و تغییر رضایت دارد.»
او ادامه داد: «هیئتمدیره ما افرادی پرمشغله در نقاط مخلتف دنیا هستند و باتوجهبه اینکه شرکت بورسی است، انتقال امن اطلاعات استراتژیک بین این افراد اهمیت فوقالعادهای دارد. در این زمینه نیز با همکاری ابرآمد از مزایای سرویسهای ابری و هوش تجاری استفاده میکنیم.»
«سینا افلاکی»، معاون فناوری اطلاعات شرکت صنایع غذایی «آماده لذیذ» نیز که برندهایی همچون نودلیت زیرمجموعهاش هستند، درباره استراتژی کلاد و همکاری این شرکت با ابرآمد گفت: «شرکت ما 2 سال اخیر از ERP ابری روی ابرآمد استفاده کرده است. درمورد سیستمهای غیر از ERP مانند هوش تجاری و تمامی سرویسهای کنترل و تست و مانیتورینگ را روی ابر بردهایم و مشغول بررسی این موضوع هستیم که زیرساختهای شبکه پخش و تمامی سرویسها را به ابرآمد منتقل کنیم.»
او دلیل این رویکرد را ماهیت شکننده حوزه آیتی دانست و گفت: «ما به این نتیجه رسیدهایم که تا هرجا ممکن است، بهویژه در زمینه زیرساختها، از تمرکز دوری کنیم.»
او مزایای حرکت بهسوی ابر را کاهش هزینهها، بینیازی از منابع انسانی متخصص و حفظ امنیت دانست و گفت: «چالش موجود نیز مسئله برقراری ارتباطات پایدار است که به موضوع ناترازی انرژی گره خورده است.»
پاسخ ها