اپل واچ تمرکز اصلی اپل در حوزه محصولات پوشیدنی باقی میماند.
حلقههای هوشمند نوع جدید محصولات پوشیدنی هستند که چند سال اخیراً به بازار عرضه شدهاند و شرکتهایی مانند سامسونگ نیز با محصولاتی همچون گلکسی رینگ سعی در جلب نظر مشتریان دارند. اما به نظر میرسد اپل پروژه خودش برای ورود به این بازار را لغو کرده است.
به گزارش «مارک گرمن» از نشریه بلومبرگ، اپل بعد از چند سال تحقیق داخلی درباره عرضه حلقهای هوشمند تصمیم گرفته این پروژه را بهطورکلی کنار بگذارد و از برنامههای خودش صرفنظر کند. در گزارش گرمن آمده است دلیل اپل برای تصمیم این است که عرضه حلقه هوشمند میتواند بهطور بالقوه فروش اپل واچ را کاهش دهد.
درحالحاضر، تمرکز اصلی اپل در بازار پوشیدنیها روی اپل واچ است؛ بنابراین این کمپانی دلیلی نمیبیند بخواهد فروش بالای ساعتهای هوشمند خود را با عرضه حلقه هوشمند تحتتأثیر قرار دهد. اپلواچ هماکنون پرفروشترین ساعت هوشمند بازار است و سالانه میلیاردها دلار برای اپل درآمدزایی دارد.
تصمیم اپل ممکن است برای طرفداران این شرکت ناراحتکننده باشد اما از دیدگاه استراتژیک تصمیمی کاملاً درست است. باید این موضوع را مدنظر قرار داد که حلقههای هوشمند هنوز محصولات جدیدی هستند و بسیاری از مشتریان با مفهوم آنها آشنا نیستند. همچنین مشخص نیست تقاضای کافی برای این محصول وجود دارد یا خیر.
اپل واچ مجموعه کاملی از ابزارهای رهگیری سلامتی را ارائه میدهد و در این زمینه هیچ کمبودی ندارد. اما قابلیتهای رهگیری سلامتی حلقههای هوشمند در مقایسه با ساعتها بسیار محدودترند؛ بنابراین حداقل تا چند سال آینده اپل واچ همچنان محصول اصلی اپل در زمینه کالاهای پوشیدنی خواهد بود و این شرکت به سرمایهگذاری روی توسعه قابلیتهای آن ادامه میدهد.
شرکتهای محدودی تاامروز وارد بازار حلقههای هوشمند شدهاند؛ ازجمله آنها میتوان به سامسونگ با گلکسی رینگ و Oura با سری حلقههای Ring اشاره کرد.
پاسخ ها