علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

کوالکام ظاهرا در حال کار بر روی نسل بعدی تراشه اسنپدراگون X2 Elite است

کوالکام ظاهراً روی تراشه نسل بعدی اسنپدراگون ایکس 2 الیت کار می‌کند

کوالکام ظاهراً برای اولین‌بار نسخه‌های اولیه تراشه اسنپدراگون ایکس 2 الیت را در ماه‌های ژوئیه و آگوست سال جاری آزمایش کرده است.

چند ماه قبل لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون ایکس الیت و اسنپدراگون ایکس پلاس کوالکام با عمر باتری و بهره‌وری باورنکردنی در مصرف انرژی معرفی شدند. اکنون اطلاعات جدیدی از پردازنده‌ نسل بعدی این شرکت با نام «اسنپدراگون ایکس 2 الیت» فاش شده است.

براساس گزارش Winfuture، تمامی نسخه‌های 12 هسته‌ای اسنپدراگون ایکس الیت فعلی دارای شماره مدل داخلی یکسان «SC8380XP» هستند. اکنون شماره مدل تراشه جدیدی در پایگاه داده‌ها به‌صورت «SC8480XP» قید شده است که به گفته منابع آگاه، اسنپدراگون ایکس 2 الیت نام خواهد داشت. همچنین WinFuture فاش می‌کند که کوالکام برای اولین‌بار نسخه‌های اولیه تراشه SC8480XP را در ماه‌های ژوئیه و آگوست سال جاری آزمایش کرده است.

توسعه اسنپدراگون ایکس 2 الیت کوالکام

درحال‌حاضر هیچ اطلاعاتی درباره سرعت کلاک و تعداد هسته‌های SC8480XP در دسترس نیست. بااین‌حال، نام رمز این تراشه ظاهراً «پروژه گلایمور» (Project Glymur) است. گلایمور دومین آبشار مرتفع ایسلند است و احتمالاً به پیشرفت‌های قابل‌توجه تراشه اسنپدراگون ایکس 2 الیت اشاره دارد.

کوالکام ظاهراً روی تراشه نسل بعدی اسنپدراگون ایکس 2 الیت کار می‌کند

کوالکام تاکنون از مکان‌ها مختلف واقع در هاوایی به عنوان اسم رمز پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند و کامپیوترهای شخصی استفاده کرده است. ممکن است انتخاب نام رمز متفاوت، نشان‌دهنده تغییرات اساسی این تراشه باشد. به‌طورکلی، احتمال دارد کوالکام توسعه پروژه گلایمور یا SC8480XP خود را در سال 2025 تکمیل کند.

همچنین طبق گزارش‌های قبلی، کوالکام حداقل روی دو نوع نسل جدید معماری هسته‌های Oryon کار می‌کند که در پردازنده‌های کامپیوترهای شخصی مجهز به هوش مصنوعی ارائه خواهند شد؛ پردازنده‌های کوالکام با معماری جدید احتمالاً اسنپدراگون ایکس V2 خواهد بود که برای عرضه در اواسط سال 2025 برنامه‌ریزی شده است و همچنین انتظار می‌رود اسنپدراگون V3 نیز تا سه‌ماهه چهارم 2027 وارد بازار شود.

از سویی، نسل اول اسنپدراگون ایکس یک رقیب جدی دارد و آن نیز تراشه M4 اپل است. به‌تازگی تصویر دای این دو تراشه پرچمدار فاش شده که تفاوت آن‌ها را نشان می‌دهد.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋