علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مدیرعامل انویدیا به فکر انرژی هسته ای برای تامین انرژی مراکز هوش مصنوعی است

مدیرعامل انویدیا برای تأمین برق مراکز هوش مصنوعی به انرژی هسته‌ای فکر می‌کند

بخشی از این تصمیم ظاهراً به‌منظور حمایت ار محیط‌زیست است.

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی اخیراً به طور فزاینده‌ای تصمیم گرفته‌اند به انرژی هسته‌ای روی بیاورند تا نیاز برق مراکز داده خود را برآورده کنند. «جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا به‌تازگی اعلام کرده است که انرژی هسته‌ای می‌تواند گزینه مناسبی برای تأمین انرژی مورد نیاز این شرکت باشد. این خبر، پس از تلاش اخیر مایکروسافت برای فعال‌کردن مجدد تأسیسات هسته‌ای Three Mile Island برای تأمین انرژی مراکز داده خود در این منطقه، منتشر شده است.

به گزارش بلومبرگ، هوانگ در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفت که انویدیا می‌تواند به انرژی هسته‌ای به عنوان بخشی از استراتژی گسترده‌تر خود برای تنوع‌بخشیدن به منابع انرژی که برق مراکز داده را تأمین می‌کنند، علاقه‌مند باشد.

انرژی هسته‌ای به‌عنوان یکی از منابع انرژی پایدار و فوق‌العاده است. البته این تنها منبع مورد استفاده شرکت‌های تکنولوژی بزرگ نخواهد بود.

مدیرعامل انویدیا برای تأمین برق مراکز هوش مصنوعی به انرژی هسته‌ای فکر می‌کند

دلیل روی آوردن شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی به انرژی هسته‌ای

ایده برق‌رسانی به مراکز داده با انرژی هسته‌ای، به یک ترند در شرکت‌های فناوری بزرگ تبدیل شده است، زیرا شرکت‌هایی مانند انویدیا، مایکروسافت و حتی آمازون و گوگل درحال افزایش دو برابری مراکز داده خود برای حمایت از ابتکارات هوش مصنوعی هستند. بنابراین قصد دارند در طول زمان، انرژی این فناوری را از طریق انرژی‌های کم‌ضررتر مثل انرژی هسته‌ای تأمین کنند. در نتیجه انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز در سراسر جهان کاهش می‌یابد و محیط‌زیست آسیب کمتری می‌بیند.

طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، انتظار می‌رود مصرف برق مراکز داده تا سال 2026 تقریباً دو برابر شود و به چیزی بین 650 تا 1050 تراوات‌ساعت در مقایسه با 460 تراوات‌ساعت در سال 2022 برسد. بنابراین احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی می‌شود.

مدیرعامل انویدیا با اشاره به مراکز داده‌ای که برای پشتیبانی از نیازهای سنگین هوش مصنوعی طراحی شده‌اند، در مورد چالش‌های مختلف ساخت این «کارخانه‌های هوش مصنوعی» صحبت کرد. ساخت این کارخانه‌ها انرژی قابل توجهی می‌طلبد، به همین دلیل است که آن‌ها اغلب دور از مراکز پرجمعیت ساخته می‌شوند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋