علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

نگاهی به نسخه پایه فولکس واگن گلف 2024، خودرویی شایسته

نگاهی به نسخه پایه فولکس واگن گلف 2024، یک خودروی ارزشمند

نسخه پایه گلف رینگ‌های آلیاژی ندارد و به جای آن رینگ‌های 15 اینچی فولادی با قالپاق روی آن قرار گرفته‌اند.

هنگامی که صحبت از خرید خودروهای خارجی نظیر فولکس واگن گلف یا تویوتا کرولا به میان می‌آید، مشتریان ایرانی تمایل دارند تا نسخه فول‌آپشن این خودروها را خریداری کنند. با این حال در دور جدید واردات محدودیت‌های بسیاری وجود دارد. از سوی دیگر مالیات‌ها و عوارض سنگین در اروپای غربی، باعث می‌شود تا نسخه‌های پایه خودروها برای مشتریان جذابیت قابل توجهی داشته باشند. فولکس واگن گلف 2024 در تریم پایه یکی از خودروهای ارزشمند بازار در حال حاضر محسوب می‌شود و برخلاف پیش‌داوری اولیه، به هیچ عنوان خودرو بدی نیست!

نگاهی به تیپ پایه فولکس واگن گلف 2024

نسل فعلی فولکس‌واگن گلف در اوایل سال جاری فیس‌لیفت شد. همراه با تغییرات ظاهری، گیربکس دستی از تیپ‌های GTi و R حذف شد تا این دو تیپ اسپرت تنها با گیربکس اتوماتیک قابل سفارش‌گذاری باشند. بنابراین نسخه پایه گلف تنها تیپ این خودرو است که همچنان با گیربکس دستی به فروش می‌رسد.

فولکس واگن گلف

نسخه پایه گلف رینگ‌های آلیاژی نیز ندارد و به جای آن رینگ‌های 15 اینچی فولادی با قالپاق  روی آن قرار گرفته‌اند. روکش صندلی‌های خودرو نیز از نوع پارچه‌ای است. تمامی این کمبودها هنگامی که مالیات بر ارزش افزوده کشورهای اروپایی را در نظر بگیرید، بی‌ارزش به نظر می‌رسند. به عنوان مثال مالیات بر ارزش افزوده در آلمان 19% است. این مالیات باعث می‌شود تا قیمت فولکس واگن گلف تیپ پایه به 28330 یورو معادل 31600 دلار برسد. میزان اختلاف قیمت تیپ پایه و تیپ GTi به حدود 1600 دلار می‌رسد.

همراه با فیس‌لیفت فولکس‌واگن گلف در سال 2024، تیپ پایه این خودرو صاحب یک مزیت شد. موتور سه سیلندر یک لیتری از این خودرو حذف شده است و به جای آن، موتور 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژر قرار گرفته است که 114 اسب‌بخار قدرت آزاد می‌کند. همچنین مشتریان می‌توانند از دکمه‌های فیزیکی در این خودرو لذت ببرند که جایگزین کنترلرهای لمسی قبل شده‌اند.

VW

نسل هشتم فولکس واگن گلف آخرین نسل این خودرو است که از موتورهای درون‌سوز بهره می‌برد؛ با این حال هنوز زمان زیادی تا بازنشستگی آن باقی مانده است. فولکس واگن اعتقاد دارد که نسل هشتم گلف تا سال 2035 روی خط تولید باقی خواهد ماند. بنابراین تغییرات بیشتری برای این هاچ‌بک جذاب طی سالیان آتی در راه هستند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋