علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

تراشه آیفون 16 پرو در یک بنچمارک جدید 18 درصد سریعتر از نسل قبلی ظاهر شد

تراشه آیفون 16 پرو در یک بنچمارک جدید 18 درصد سریع‌تر از نسل قبل ظاهر شد

همچنین تراشه جدید اپل ۲۰۰ درصد رهگیری پرتو بهتری در مقایسه با نسل قبلش دارد.

تراشه A18 پرو در مقایسه با تراشه A18 حاضر در آیفون 16 و آیفون 16 پلاس، یک هسته بیشتر در GPU دارد و به همین دلیل بهتر از قابلیت‌های هوش مصنوعی و گیمینگ پشتیبانی می‌کند. نتایج بنچمارک‌ها همچنین از برتری این تراشه نسبت به A17 پرو در آیتم‌های مختلف خبر می‌دهند.

علی‌رغم اینکه تراشه‌های A18 پرو و A17 پرو از نظر تعداد هسته‌های CPU و GPU یکسان هستند، براساس نتایج بنچمارک‌ «Geekbench 6» تراشه جدید در تست‌های تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای ۲۸ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است.

برتری A18 پرو در مقایسه با نسل قبل

«وادیم یوریف»، فعال حوزه فناوری، نتایج تست‌های A18 پرو در بنچمارک «Geekbench 6 Metal» را با کاربران در پلتفرم ایکس به اشتراک گذاشته؛ جایی که چیپست جدید توانسته امتیاز 32,997 را کسب کند.

بنچمارک پردازنده A18 پرو
مقایسه نتایج بنچمارک چیپست‌های A18 پرو و A17 پرو

با درنظرگرفتن تعداد هسته‌های یکسان این دو چیپست، برتری A18 پرو را می‌توان به معماری جدیدش نسبت داد که تأثیر بسزایی در عملکرد و قدرت پردازش این تراشه داشته است. همچنین در همین بنچمارک، عملکرد A18 پرو مشابه پردازنده سال 2020 اپل، یعنی تراشه M1 ارزیابی شده است.

نتایج بنچمارک پردازنده M1 اپل
نتایج بنچمارک پردازنده M1 اپل

در مقایسه با پردازنده M1، تراشه جدید اپل کمی سریع‌تر است و البته در بخش رهگیری پرتو نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ به‌خصوص اینکه گفته می‌شود نسبت به نسل گذشته 200 درصد عملکرد سریع‌تری دارد. روی کاغذ، انتظار داریم A18 پرو نسبت به قبل بازی‌ها را روان‌تر و با نرخ فریم بالاتری اجرا کند. با‌این‌وجود باید منتظر عرضه رسمی مدل‌های پرو آیفون 16 بمانیم تا بتوانیم عملکرد آن‌ها را در تست‌های سخت‌افزاری و همینطور اجرای بازی‌های AAA ارزیابی کنیم؛ جایی که بیشتر با رهگیری پرتو سروکار خواهیم داشت.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋