علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

مارک زاکربرگ به سانسور کاربران متا اعتراف کرد: متاسفم که بیشتر صریح نبودیم

مارک زاکربرگ به سانسور کاربران متا اعتراف کرد: متأسفم که بیشتر صریح نبودیم

«مارک زاکربرگ» در نامه‌ای اعتراف کرد که شرکت او توسط دولت «جو بایدن» برای سانسور محتوای کاربران تحت فشار قرار گرفته بود.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، به‌تازگی در نامه‌ای اعتراف کرد که شرکت او توسط دولت «جو بایدن» برای سانسور محتوای کاربران، به‌ویژه درباره کرونا در سال 2021 تحت فشار قرار گرفته بود. زاکربرگ این نامه را درحالی به کمیته قضایی مجلس نمایندگان نوشته است، که دستگیری «پاول دورف»، بنیان‌گذار تلگرام به موضوع مهمی درباره آزادی بیان در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

مارک زاکربرگ در نامه خود می‌نویسد: «در نهایت، این تصمیم ما بود که محتوا را حذف کنیم یا نه، و ما صاحب این تصمیم‌ها هستیم ... من معتقدم که فشار دولت اشتباه بوده است و متأسفم که ما بیشتر درباره آن صریح نبودیم. همچنین فکر می‌کنم ما تصمیم‌هایی گرفتیم، که با نگاه به گذشته و اطلاعات جدیدی که در اختیار داریم، امروز آن‌ها را انجام نمی‌دهیم.»

او در نامه‌اش می‌گوید که مقامات ارشد دولت بایدن بارها متا را تحت فشار قرار دادند تا برخی از محتوای مربوط به کووید 19 از جمله محتوای طنز را سانسور کند. زمانی هم که این کار انجام شد، تیم‌های متا با این کار موافق نبودند و ابراز ناامیدی زیادی کردند.

اعتراف مارک زاکربرگ به سانسور محتوای کاربران متا

اعتراف مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ در نامه خود می‌گوید: «در‌حال‌حاضر صحبت‌های زیادی درباره نحوه تعامل دولت ایالات متحده با شرکت‌هایی مانند متا وجود دارد و من می‌خواهم موضع خود را روشن کنم. پلتفرم‌های ما برای همه است.»

از روز شنبه که پاول دورف توسط فرانسه دستگیر شد، بحث آزادی بیان و عدم سانسور محتواها به یکی از موضوع‌های مهم رسانه‌ها تبدیل شده است. برای مثال «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس ضمن حمایت از پاول دورف، بر دفاع از آزادی بیان تأکید کرده است.

ماسک همچنین گفت که در اینستاگرام نشانه‌هایی از سوءاستفاده از کودکان دیده می‌شود ولی کسی مارک زاکربرگ را دستگیر نمی‌کند. او گفته بود که زاکربرگ آزادی بیان را سانسور می‌کند و به دولت‌ها اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را می‌دهد.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋