شیائومی در این گزارش برای اولینبار آمار فروش خودروی برقی SU7 را اعلام کرده که تاکنون 27,307 دستگاه از آن به فروش رسیده است.
شرکت شیائومی گزارش مالی سهماهه دوم سال 2024 خود را اعلام کرد که افزایش درآمد و سود ناشی از فروش گوشیهای هوشمند آن را نشان میدهد.
طبق گزارش شیائومی، درآمد کلی این شرکت در سهماهه دوم امسال 88.9 میلیارد یوان (حدود 12 میلیارد دلار) بوده است و چینیها سود 6.2 میلیارد یوانی (868 میلیون دلار) را گزارش کردهاند.
درآمد حاصل از فروش گوشیهای هوشمند این شرکت در بین ماههای آوریل تا ژوئن 46.5 میلیارد یوان (6.5 میلیارد دلار) بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 27 درصد رشد پیدا کرده است. شیائومی در این دوره 42.2 میلیون دستگاه (از جمله گوشیهای ردمی و پوکو) به بازار عرضه کرده است.
گوشیهای هوشمند پریمیوم 22.1 درصد از کل دستگاههای عرضهشده آن را تشکیل میدهند که در این زمینه نیز غول چینی به یک پیشرفت سالانه دست یافته است. این بخش شامل دستگاههای فروختهشده در چین با قیمت بیشتر از 3000 یوان (420 دلار) میشود و برخی از این مدلها مانند شیائومی 14 پرو یا شیائومی میکس فولد 3 هنوز در خارج از چین عرضه نشدهاند.
شیائومی پس از اپل و سامسونگ برای شانزدهمین سهماهه متوالی سومین شرکت بزرگ سازنده گوشیهای هوشمند در جهان بوده است. بااینحال، در مناطق آمریکای لاتین و خاورمیانه بهترتیب با 18.6 درصد و 21.2 درصد سهم بازار در رتبه دوم قرار دارد.
تعداد کل کاربران اکوسیستم شیائومی نیز 676 میلیون نفر اعلامشده که این میزان نسبت به سال قبل 11.5 درصد افزایش یافته است. این میزان با درنظرگرفتن این موضوع که تعداد کاربران اکوسیستم آن در چین 164 میلیون نفر است، بسیار چشمگیرتر بهنظر میرسد. در واقع این موضوع یعنی که از هر چهار کاربر، سه کاربر خارج از بازار داخلی هستند.
شیائومی همچنین برای اولینبار آمار فروش خودروی برقی SU7 خود گزارش کرده است. از زمان عرضه این خودرو در ماه آوریل تاکنون 27,307 دستگاه فروخته شده است. در همین رابطه، «لو ویبینگ»، موسس و رئیس شیائومی به رسانهها اعلام کرده که این شرکت در مسیر تحویل 120 هزار خودرو تا پایان سال 2024 قرار دارد و کارمندان کارخانههای آن در شیفتهای دوبرابری مشغول به کار هستند تا بتوانند به تقاضای بازار پاسخ بدهند.
غول چینی برای کسبوکار خودروهای برقی خود درآمد 6.4 میلیارد یوان (900 میلیون دلار) را گزارش کرده، اما این بخش همچنان با زیان همراه است و 1.8 میلیارد یوان (252 میلیون دلار) ضرر کرده است. با افزایش میزان سفارشات، انتظار میرود سودآوری کسبوکار خودرو این شرکت در طول زمان بهبود یابد.
پاسخ ها