علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

مطالعه جدید: گربه ها از مرگ سایر حیوانات در خانه نیز غمگین هستند

مطالعه جدید: گربه‌ها هم از مرگ دیگر حیوانات داخل یک خانه غمگین می‌شوند

ظاهراً گربه‌ها هنگام فوت یک حیوان خانگی دیگر، حتی اگر آن حیوان یک سگ بوده باشد، نشانه‌های غم و اندوه را نشان می‌دهند.

خیلی از افراد گربه‌ها را موجوداتی بی‌تفاوت می‌دانند. گربه‌های خانگی به‌خاطر رفتارهای سردشان مشهورند اما باوجود حالت‌های بی‌هیجان و بداخلاق، این موجودات همیشه آن‌طور که به نظر می‌رسد، خونسرد نیستند. آن‌ها حداقل در مواجهه با مرگ حیوانات خانگی دیگر، نشانه‌های غم و غصه را از خود بروز می‌دهند.

به‌ گزارش ساینس‌الرت، پژوهشی جدید نشان داده است وقتی یکی از حیوانات خانه می‌میرد، گربه‌ای که در همان خانه زندگی می‌کند، علائمی شبیه اندوه را از خود نشان می‌دهد که مشابه علائم ناراحتی سگ‌هاست.

«بریتانی گرین» و «جنیفر ونک»، روانشناسان دانشگاه اوکلند ایالات متحده، می‌گویند:

«نتایج ما با این ایده مطابقت دارد که گربه‌ها ممکن است ازدست‌دادن حیوانات همراه خود را به روش‌های اندوه مشابه آنچه سگ‌ها پشت سر می‌گذارند، تجربه کنند، هرچند از اجدادی کمتر اجتماعی تکامل یافته‌اند.»

محققان می‌گویند این قضیه می‌تواند تصور ما از گربه‌ها را به‌عنوان موجودات غیراجتماعی و گوشه‌گیر تغییر دهد.

گربه

یافته‌های آن‌ها از طریق نظرسنجی آنلاین از 412 صاحب حیوان خانگی به دست آمده است که درحال‌حاضر یک گربه دارند اما سگ یا گربه دیگرشان اخیراً مرده است.

در هفته‌ها و ماه‌های پس از مرگ حیوان خانگی، افراد تغییری در رفتار گربه خود را گزارش کردند. این موارد شامل افزایش سروصدا، زمان صرف‌شده برای جستجو یا بوکردن حیوان خانگی متوفی و ​​کاهش تمایل به غذاخوردن، خواب یا بازی بوده است.

گرین و ونک می‌گویند هرچه گربه بازمانده زمان بیشتری با حیوانی که مرده سپری کرده باشد، احتمال اینکه تغییرات رفتار فوری و بلندمدت غمگینانه در واکنش به مرگ آن حیوان نشان دهد، بیشتر است. حتی زمانی که حیوان خانگی مرده سگ بوده باشد، گربه‌ها ظاهراً از فقدان آن‌ها احساس ناراحتی می‌کنند.

صاحبان حیوانات خانگی در این نظرسنجی ادعا کردند گربه‌هایشان نشانه‌های موقتی از گیجی یا ترس را پس از مرگ سگ نشان می‌دهند؛ بنابراین، این تغییر رفتار می‌تواند نشانه‌ حس ناراحتی حاصل از فقدان دوست باشد.

این یافته‌ها با مطالعه مشابهی که سال 2016 انجام شد، مطابقت دارد. در آن مطالعه مشخص شد حدود 6 ماه پس از مرگ یکی از حیوانات خانگی، هم گربه‌ها هم سگ‌ها رفتارهای مبنی بر جلب‌توجه خود، مثل فرکانس و حجم صدای‌، را افزایش می‌دهند. همچنین مشخص شده بود این حیوانات پس از مرگ حیوان خانگی دیگری، کمتر از حد معمول غذا می‌خوردند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋