فیروزآبادی معتقد است استفاده افراطی از ابزارهایی مثل فیلترینگ لطمههای جدی به برندسازی اجتماعی و اقتصادی وارد میکند.
«سید ابوالحسن فیروزآبادی»، دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی و رئیس گروه «توسعه فناوری زعیم»، معتقد است «تا زمانی که فیلترینگ وجود داشته باشد و فضای اعتماد برای توسعه بازار تکنولوژیهای نوین در کشور فراهم نشود، نمیتوانیم به برندسازی، بهویژه در حوزه بینالملل، امیدوار باشیم.»
به گزارش روابطعمومی گروه توسعه فناوری زعیم، فیروزآبادی در اختتامیه مجمع جهانی دیپلماسی برند، ابراز امیدواری کرد که موانعی مانند فیلترینگ از سر راه برندسازی برداشته شود.
او برند ملی را از جنس قدرت نرم دانست و تصریح کرد که نگاه به برندسازی باید استراتژیک و راهبردی باشد. دبیر سابق شورایعالی فضای مجازی «استفاده افراطی از ابزارهایی مثل فیلترینگ» را عامل وارد شدن لطمههای جدی به برندسازی اجتماعی و اقتصادی دانست و گفت: «دولتها بهدنبال مدیریت مستقیم قدرت هستند و نمیتوانند ساختارها و معماریهایی را پیادهسازی کنند که بهطور غیرمستقیم این قدرت را مدیریت کند؛ لذا در قبال برندسازیهای ملی که کاملاً اجتماعی شده، بهدلیل ناتوانی در مدیریت این قدرت نرم، در استفاده از ابزارهایی چون فیلترینگ افراط میکنند و توجه ندارند که با این کار به برندسازی اجتماعی و اقتصادی لطمات جدی وارد میشود.»
به باور فیروزآبادی، برندسازی در ایران نه از جنس اجتماعی که از جنس سیاسی است. او تأکید کرد: «در جمهوری اسلامی ایران، حاکمیت بهشدت سیاسی است و همچنان فکر میکند هر دستوری که بدهد، عملی میشود. اما اینطور نیست. فضای اجتماعی جامعه و دنیا در این حوزه تغییر کرده است.»
رئیس گروه توسعه فناوری زعیم افزود: «دولتها میتوانند حامی و پیشران برندسازی باشند. تا زمانی که تحریمها برقرار هستند، امکان موفقیت در حوزه برندسازی ملی در اقتصاد جهانی تقریباً منتفی و بحثی آکادمیک به شمار میآید. باید از فرصتهای موجود در فضای مجازی جهانی در جهانی شدن اقتصاد ملی حداکثر استفاده را ببریم و دراینرابطه ظرفیتهای پایانناپذیری وجود دارد.»
پاسخ ها