علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

مدیاتک از تراشه Helio G100 رونمایی کرد. پشتیبانی از دوربین های 200 مگاپیکسلی و اتصال بهتر

مدیاتک از چیپ هلیو G100 رونمایی کرد؛ پشتیبانی از دوربین‌های 200 مگاپیکسلی و اتصال بهتر

یکی از پیشرفت‌های قابل‌توجه Helio G100 پشتیبانی از دوربین‌های 200 مگاپیکسلی است.

مدیاتک از جدیدترین چیپست موبایل خود با نام هلیو G100 رونمایی کرد. چیپ جدید بر پایه Helio G99 و با چند پیشرفت با هدف بهبود قابلیت‌های عکاسی و اتصال ساخته شده است.

مشخصات چیپ هلیو G100

هلیو G100 دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای است و از دو هسته Cortex-A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز تشکیل شده است. این چیپ از رم LPDDR4X و فضای ذخیره‌سازی UFS 2.2 استفاده می‌کند که برای دستگاه‌های ارزان‌قیمت یک انتخاب محبوب است. حداکثر رزولوشن نمایشگر پشتیبانی‌شده آن نیز 2520 در 1080 پیکسل است.

مدیاتک از چیپ هلیو G100 رونمایی کرد؛ پشتیبانی از دوربین‌های 200 مگاپیکسلی و اتصال بهتر

یکی از پیشرفت‌های قابل‌توجه Helio G100 پشتیبانی از دوربین‌های 200 مگاپیکسلی است تا به گزینه مناسبی برای گوشی‌هایی تبدیل شود که روی عکاسی تمرکز دارند. علاوه‌براین، از دو دوربین 16 مگاپیکسلی و فیلم‌برداری 32 مگاپیکسلی با سرعت 30 فریم‌بر‌ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

مدیاتک همچنین در چیپ خود از فناوری اتصال جدیدی با نام «حالت آسانسور» (Elevator Mode) استفاده کرده است که هدف آن بازیابی سریع اتصال پس از خروج از مناطق بدون پوشش، مانند تونل‌ها یا آسانسورها است.

هلیو G99 به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه‌بودن در مقایسه با چیپ‌های دایمنسیتی، در گوشی‌های هوشمند میان‌رده بازارهای LTE محبوب بود. هلیو G100 نیز قیمت رقابتی خود را حفظ خواهد کرد و درعین‌حال ویژگی‌های ارتقاء یافته‌ای را ارائه می‌کند تا به گزینه‌ای جذاب برای تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان تبدیل شود.

مدیاتک هم‌اکنون عرضه Helio G100 را به مشتریان خود آغاز کرده است و می‌توان انتظار داشت گوشی‌های هوشمند جدیدی با این چیپست در هفته‌ها و ماه‌های آینده عرضه شوند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋