علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

گفته می شود متا در حال مذاکره با ستارگان هالیوود برای صداپیشگی هوش مصنوعی خود است

متا ظاهراً برای صداگذاری هوش مصنوعی خود با ستاره‌های هالیوودی مذاکره می‌کند

متا ظاهراً با چند ستاره هالیووی مانند «جودی دنچ»، «آکوافینا» و «کیگان-مایکل کی» مذاکره کرده است.

به گفته چند منبع آگاه، شرکت متا با چهره‌های مشهور هالیوود برای حق ضبط و استفاده از صدای آن‌ها در پروژه‌های هوش مصنوعی مذاکره کرده و به آن‌ها پیشنهادهای چند میلیون دلاری داده است. به نظر می‌رسد این شرکت با تمام آژانس‌های استعدادهای برتر هالیوود مذاکره کرده است.

براساس گزارش بلومبرگ، متا ظاهراً در پروژه صداگذاری هوش مصنوعی با چند ستاره هالیووی مانند «جودی دنچ»، «آکوافینا» و «کیگان-مایکل کی» درحال گفتگو است. تاکنون متا هیچ اظهارنظری دراین‌باره نداشته است. البته به ادعای منابع آگاه این مذاکرات همچنان برقرار هستند و مشخص نیست که دقیقاً کدام بازیگران و اینفلوئنسرها با متا قرارداد خواهند بست.

متا ظاهراً برای صداگذاری هوش مصنوعی خود با ستاره‌های هالیوودی مذاکره می‌کند
جودی دنچ (Judi Dench)

همکاری متا با ستاره‌های هالیوودی برای صداپیشگی هوش مصنوعی

متا تاکنون سرمایه‌گذاری زیادی روی هوش مصنوعی انجام داده است؛ مالک اینستاگرام و فیسبوک میلیاردها دلار برای استفاده از این فناوری در اپلیکیشن‌ها و تجارت تبلیغاتی خود، ازجمله ایجاد شخصیت‌های هوش مصنوعی در اینستاگرام هزینه کرده است.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، اخیراً گفت که میزان هزینه شرکتش برای هوش مصنوعی را افزایش داده است. به عبارتی این شرکت قصد دارد در سال جاری میلادی حداقل 37 میلیارد دلار در این فناوری هزینه کند که از رقم 30 میلیارد دلاری که در ابتدای سال 2024 اعلام کرد، بیشتر است. اکنون به نظر می‌رسد قراردادهای چند میلیون دلاری با هنرپیشگان هالیوودی نیز جز برنامه‌های متا باشد.

متا ظاهراً برای صداگذاری هوش مصنوعی خود با ستاره‌های هالیوودی مذاکره می‌کند

مشخص نیست که متا چگونه قرار است از هنرپیشگان مشهور هالیوود در هوش مصنوعی استفاده کند، اما احتمال دارد این شرکت بخواهد یک چت‌بات توسعه دهد که به عنوان یک دستیار دیجیتالی همانند سیری اپل عمل می‌کند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند با یک چت‌بات که صدای آکوافینا را دارد، صحبت کنند.

به‌طور کلی، کپی‌رایت در دنیای هوش مصنوعی یکی از مسائل اصلی شرکت‌های هوش مصنوعی است؛ برای مثال OpenAI با معرفی GPT-4o که دارای دستیار صوتی با صدایی شبیه به «اسکارلت جوهانسون» بود، باعث شد این بازیگر مشهور هالیوودی از این شرکت انتقاد کند و بعد نیز OpenAI این صدا را از هوش مصنوعی خود حذف کرد.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋