علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

تپسی دلایل حمایت از یک برنامه در شبکه نسیم را جذب 4 میلیون کاربر و درآمد 272 میلیارد تومانی اعلام کرد

تپسی دلایل اسپانسری یک برنامه در شبکه نسیم را افشا کرد: جذب 4 میلیون کاربر و 272 میلیارد تومان درآمد

تپسی پرده از جزئیات و اهداف قرارداد 205 میلیاردی‌اش با شبکه نسیم برداشت.

شرکت تپسی در نامه‌ای که به‌منظور شفاف‌سازی قراردادش در رابطه با حضور در یک برنامه تلویزیونی در شبکه نسیم خطاب به رییس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی بورس نوشته، اطلاعات مهمی را دراین‌باره منتشر کرده است.

دیجیاتو چندی پیش در خبری درباره قرارداد شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) با موسسه نیک مهر اندیشان برای تولید یک برنامه تلویزیونی به ارزش حدود 205 میلیارد تومان منتشر کرد.

حالا این شرکت در پاسخ به نامه اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی که از تپسی خواستار ارایه توضیح درباره قرارداد شده بود، جزییاتی از این قرارداد و همچنین برآوردهای تپسی از مزایای ناشی از این قرارداد را تشریح کرده است.

افشای زودهنگام قرارداد به سود رقیب بود

تپسی در پاسخ به نامه اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی، توضیحاتی در خصوص عدم افشای به موقع اطلاعات ارائه کرده است.

بر اساس این توضیحات، افشای زودهنگام این قرارداد ممکن بود به رقبای شرکت اجازه برنامه‌ریزی برای مقابله با برنامه رشد شرکت را بدهد. همچنین، با توجه به عدم نهایی شدن قرارداد پخش با سازمان صدا و سیما، افشای این اطلاعات تا زمان پخش اولین قسمت برنامه به زیان شرکت و سهامداران تلقی می‌شد. به همین دلیل، تصمیم بر این بوده که افشای اطلاعات به مرحله پخش موکول شود. با این حال، نهایتاً با مشورت کارشناسان بورس، اطلاعیه‌ای جهت شفافیت بیشتر منتشر شد.

قیمت قرارداد با چندماه چانه‌زنی نهایی شد

در قرارداد افشا شده در سامانه کدال اعلام شده بود که قرارداد شرکت تپسی و موسسه نیک مهراندیشان دیار به ارزش ۲۰۴ میلیارد و ۷۸۲ میلیون تومان برای ساخت برنامه تلویزیونی سرگرمی در شبکه «نسیم» بوده و تپسی به عنوان اسپانسر در این برنامه مشارکت می‌کند.

بر مبنای قرارداد منتشرشده، قرار است در ازای مبلغ قرارداد، اپلیکیشن و برندهای تپسی در این برنامه ۱۰۰ قسمتی تبلیغ شود.

تپسی در مورد قیمت‌گذاری این قرارداد نیز اعلام کرده که به دلیل نبود تعرفه مصوب، مبلغ قرارداد با مذاکرات و چانه‌زنی چندماهه مورد توافق قرار گرفته است.

این شرکت توضیح داده که تهیه‌کننده به عنوان سرمایه‌گذار برنامه قیمت پیشنهادی خود را ارائه کرده که پس از مذاکرات چندماهه به قیمت نهایی مندرج در قرارداد تعدیل و کاهش یافته است. بخشی از این قیمت به واسطه وابستگی برنامه به یک بازی تعاملی ارائه‌شده در سوپراپلیکیشن تپسی است که امکان شرکت در مسابقه بدون نصب این نرم‌افزار وجود ندارد.

تپسی تاکید کرده که در این برنامه تنها به عنوان یک اسپانسر حضور ندارد و اهمیت بالایی در جذابیت و تعامل برنامه خواهد داشت.

تپسی 4 میلیون کاربر جذب می‌کند

تپسی اعلام کرده که از انعقاد این قرارداد و حضور در برنامه تلویزیونی دو هدف اصلی افزایش از آگاهی برند و جذب کاربران جدید را دنبال می‌کند.

این شرکت توضیح داده است که این برنامه به مدت نزدیک به یک سال و شامل ۱۰۰ قسمت خواهد بود و می‌تواند به خوبی به افزایش آگاهی از برند تپسی کمک کند.

تپسی اعلام کرده که با توجه به نظرسنجی‌های منتشر شده، شبکه نسیم نزدیک به ۴۰ میلیون مخاطب دارد و پیش‌بینی می‌شود این برنامه نیز از پربیننده‌ترین برنامه‌های صدا و سیما باشد. در مقایسه با هزینه اجرای کمپین گسترده محیطی بیلبوردی که حدود ۵۰ میلیارد تومان برای یک ماه در ۸ شهر پرجمعیت کشور است، این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسد.

همچنین برنامه مذکور قرار است طی ۱۰۰ شب با پیش‌بینی هر شب ۵ میلیون بیننده پخش شود. تپسی پیش‌بینی کرده با توجه به اینکه تماشاگران برای شرکت در مسابقه تلویزیونی نیاز به نصب اپلیکیشن تپسی دارند، طی ۱۰۰ قسمت برنامه، تپسی ۴ میلیون کاربر جدید جذب کند.

این شرکت همچنین تخمین زده که هر شب ۴۰ هزار کاربر جدید اپلیکیشن تپسی را نصب کنند.

پیش‌بینی 272 میلیارد تومان درآمد

نکته دیگر این نامه درباره درآمدی است که این کاربران جدید برای تپسی ایجاد می‌کنند.

تپسی نوشته است که طبق داده‌های تاریخی، مسافرانی که در تپسی ثبت‌نام می‌کنند، طی یک سال پس از ثبت‌نام به طور متوسط ۵.۶ سفر انجام می‌دهند و متوسط قیمت سفرهای تپسی نیز ۸۱ هزار تومان است. به این ترتیب با در نظر گرفتن درآمد ۱۵ درصدی تپسی از سفرها، هر مسافر جدید در سال اول ۶۸ هزار تومان درآمد برای این شرکت ایجاد می‌کند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود درآمد جدید حاصل از جذب این کاربران طی یک سال پس از ثبت‌نام مجموعاً مبلغ ۲۷۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان باشد که در طی سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ محقق خواهد شد.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋