علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

نرخ جدید تخلفات رانندگی اجرایی شد

نرخ جدید جرایم رانندگی اجرایی شد

براساس اعلام راهنمایی و رانندگی فراجا، نرخ جدید جرایم رانندگی با افزایش 5 و 6 برابری از روز 23 تیرماه 1403 اجرایی شد.

براساس اعلام راهنمایی و رانندگی فراجا، نرخ جدید جرایم رانندگی از روز 23 تیرماه 1403 اجرایی شد. براساس گفته‌های سردار «سید تیمور حسینی»، رئیس پلیس راهور، نرخ جریمه‌های رانندگی افزایش 5 و 6 برابری داشته‌اند. این افزایش با هدف بازداری از خطر و رفتارهای منجر به تصادفات رانندگی ایجاد شده است.

نرخ جدید جرایم رانندگی، تیرماه 1403:

نرخ جدید جرایم رانندگی
نرخ جدید جرایم رانندگی

مبحث افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی نخستین بار در فروردین امسال مطرح شد. مدتی بعد نیز نرخ‌های رسمی این جریمه‌ها از سوی پلیس منتشر شدند. این جریمه‌ها با هدف کاهش تخلفات حادثه‌ساز افزایش یافتند.

تخلفات حادثه‌ساز مثل سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و عدم توجه به جلو باعث بروز تصادفات بسیاری در سطح کشور می‌شوند. همچنین مبلغ جریمه‌های رانندگی با توجه به نرخ تورم افزایش می‌یابد تا اثر بازدارندگی آن‌ها حفظ شود.

افزایش جریمه‌های رانندگی علاوه‌بر کاهش تخلفات حادثه‌ساز، بودجه بیشتری را روانه بخش تجهیزات راهنمایی و رانندگی می‌کند. به گفته «مجتبی شفیعی»، دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، وجوه حاصل از جریمه‌های رانندگی صرف تعمیر و تعویض دوربین‌های نظارتی پلیس‌راه می‌شود. بنابراین بخشی از وجوه مربوط به جریمه‌های رانندگی، صرف خرید تجهیزات جدید برای پلیس راهور خواهد شد.

پلیس راه اصفهان شیراز
پلیس راه اصفهان شیراز

در نهایت سومین هدف از اعلام نرخ جدید جرایم رانندگی و افزایش آن‌ها، کاهش میزان مرگ‌ومیر در جاده‌هاست. آمار تلفات حوادث رانندگی در ایران طی یک دهه گذشته، کاهشی را تجربه نکرده است. به‌طور میانگین سالیانه بیش از 17 هزار نفر در تصادفات رانندگی ایران کشته می‌شوند. سه عامل راننده، خودرو و جاده در این بین مقصر هستند. تمرکز پلیس برای کاهش تلفات گسترده حوادث رانندگی در ایران، بر رانندگان و نحوه راندن خودرو توسط آن‌ها قرار گرفته است.

به گفته رییس پلیس راهور فراجا، جوان‌مرگی در کشور ما فراگیر شده است و این موضوع با جوانی جمعیت و حفظ خانواده تضاد دارد. طرح جوانی جمعیت از چندسال گذشته در حال اجراست که هدف از آن افزایش جمعیت جوان کشور از طریق فرزندآوری است. بااین‌حال تلفات شدید جوانان در جاده‌ها و خیابان‌های کشور، جمعیت جوان کشور را کاهش می‌دهد.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋