علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

هزینه ثبت نام گوشی مسافری با گذرنامه در سال 1403 چقدر است؟

هزینه رجیستری گوشی مسافری با پاسپورت در سال 1403 چقدر است؟

تعرفه‌های جدید رجیستری مسافرتی با پاسپورت به چه‌شرح هستند؟

طرح رجیستری یکی از جنجالی‌ترین و پربحث‌ترین رویدادهای بازار موبایل ایران است که از چندین سال پیش، ذهن بسیاری از کاربران و خریداران موبایل را درگیر کرده؛ به‌خصوص افرادی که قصد آوردن گوشی مسافری و رجیستری آن با پاسپورت را داشته باشند. در ادامه تعرفه‌ها و هزینه رجیستری گوشی مسافری با پاسپورت و شرایط آن‌را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تعرفه و هزینه رجیستری گوشی مسافری در سه رده قیمتی مختلف

هزینه رجیستری گوشی مسافری با پاسپورت

بخش بسیار زیادی از خریداران گوشی هوشمند در ایران، محصول مورد نظر خود را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی تهیه می‌کنند؛ باوجوداین، برخی کاربران به خرید گوشی‌های خاص علاقه دارند یا در شرایطی، گوشی هوشمند جدید خود را خارج از خاک ایران تهیه کرده‌اند. این دسته از گوشی‌ها برای ثبت رسمی در سامانه همتا، به‌عنوان گوشی مسافری تلقی می‌شوند و ازاین‌رو، تعرفه آن‌ها با آن‌چه که در واردات رسمی وجود دارد متفاوت است.

اخیراً تعرفه‌های هزینه رجیستری گوشی با پاسپورت تغییراتی داشته که دلیل پشت افزایش قیمت این نوع گوشی‌ها نیز همین موضوع محسوب می‌شود. طبق مصوبه جدید گمرک، نرخ جدید واردات مسافری گوشی‌های تلفن همراه، از دو رکن «حقوق گمرکی» و «سود بازرگانی» تشکیل شده است. حقوق گمرکی برای رجیستری مسافری تمام گوشی‌های هوشمند، برابر با ۴ درصد قیمت محصول در نظر گرفته شده و سود بازرگانی بر حسب رده قیمتی دستگاه متغیر خواهد بود:

  • سود بازرگانی گوشی‌های زیر ۱۵۰ دلار: ۱۲ درصد
  • سود بازرگانی گوشی‌های بین ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار: ۲ درصد
  • سود بازرگانی گوشی‌های بالاتر از ۶۰۰ دلار: ۵۶ درصد

به‌همین‌ترتیب، با افزودن ۴ درصد از قیمت محصول به ارقام بالا، می‌توانید هزینه رجیستر گوشی در فرودگاه را حساب کنید؛ البته از یاد نبرید که می‌بایست ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه‌های جانبی این فرایند را نیز بپردازید. باتوجه به مصوبه جدید گمرک، هزینه رجیستری گوشی مسافری با پاسپورت در رده قیمتی بین ۱۵۰ تا ۶۰۰ دلار کم‌تر بوده و ازاین‌رو می‌توانید با خرید این رده دستگاه‌ها، می‌توانید در هزینه‌های خود بیش‌از پیش می‌توانید صرفه‌جویی کنید.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋