علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

اینستاگرام همچنان حرف اول را در ایران می زند

اینستاگرام همچنان در ایران حرف اول را می‌زند

اینستاگرام با ۷۲ درصد محبوبیت، همچنان جایگاه خود را به عنوان محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران حفظ کرده است.

نتایج نظرسنجی «پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی» که اردیبهشت‌ماه سال جاری با نمونه آماری ۱۴ هزار و ۵۰۵ نفر از سراسر کشور انجام شده است، نشان می‌دهد باوجود فیلترینگ، اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین رسانه اجتماعی در ایران است.

«مجید سلیمانی ساسانی»، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران و مجری این طرح، همراه «صابر جعفری کافی‌آباد»، رئیس مرکز طرح‌های ملی، در نشستی خبری در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، از نتایج این پیمایش رونمایی کردند و به سؤالات خبرنگاران و پژوهشگران حوزه فضای مجازی دراین‌باره پاسخ دادند.

براساس آنچه مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش داده، داده‌های این پیمایش اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق گردآوری میدانی و مصاحبه حضوری با ۱۴ هزار و ۵۰۵ نفر از افراد ۱۵ سال به بالای ساکن ۳۱ استان کشور به دست آمده است.

نتایج پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد اینستاگرام با ۷۲ درصد محبوبیت، همچنان جایگاه محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران را حفظ کرده است. تلگرام و واتس‌اپ با ۵۲ و ۴۶ درصد به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

باوجود فیلتر بودن بسیاری از رسانه‌های اجتماعی محبوب مانند تیک‌تاک و ایکس (توییتر) در ایران، گزارش سالیانه «یکتانت» نشان می‌دهد از هر سه کاربر اینترنت در ایران، حداقل دو نفر از فیلترشکن استفاده می‌کنند. اما باتوجه‌به فیلتر بودن یوتیوب، ۴۲ درصد مردم برای تماشای ویدیو از آپارات و ۲۵ درصد از یوتیوب استفاده می‌کنند.

گزارش «دیتاک» نشان می‌دهد باوجود فیلتر شدن اینستاگرام در ایران، بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار کسب‌وکار همچنان در آن فعال هستند. تعداد کاربران فعال اینستاگرام در جهان به بیش از ۲ میلیارد نفر، یک‌چهارم جمعیت جهان، رسیده است. این کاربران به‌طور متوسط روزانه ۳۰ دقیقه در این پلتفرم فعالیت می‌کنند.

در نظرسنجی پیمایش ملی فرهنگ رسانه‌های اجتماعی ۲۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند از هیچ رسانه اجتماعی استفاده نمی‌کنند. ۳۰ درصد مردم نیز اخبار را از طریق رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋