علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

OpenAI با آزمایشگاه سازنده اولین بمب اتم جهان وارد همکاری شد

OpenAI با آزمایشگاه سازنده اولین بمب اتم جهان وارد همکاری شد

«آزمایشگاه ملی لس آلاموس» که نخستین بمب اتمی جهان به سرپرستی «رابرت اوپنهایمر» در آن ساخته شد، وارد همکاری با OpenAI شده است.

OpenAI با «آزمایشگاه ملی لس آلاموس» (LANL) که نخستین بمب اتمی جهان به سرپرستی «رابرت اوپنهایمر» در آن ساخته شد، وارد همکاری شده است. در طول این همکاری، موارد استفاده از هوش مصنوعی در تحقیقات علوم زیستی آزمایش خواهد شد.

طبق بیانیه‌ OpenAI، این استارتاپ می‌گوید که با بخش علوم زیستی آزمایشگاه همکاری خواهد کرد تا نحوه استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی ازجمله GPT-4o در انجام وظایف دانشمندان را ارزیابی کند.

OpenAI با آزمایشگاه سازنده اولین بمب اتم جهان وارد همکاری شد

OpenAI می‌نویسد:

«این همکاری شامل ارزیابی تکنیک‌های ایمنی بیولوژیکی برای GPT-4o و سیستم صوتی هم‌زمان منتشر نشده آن می‌شود تا متوجه شویم چگونه می‌توان از آن‌ها برای حمایت از تحقیقات در زمینه علوم زیستی استفاده کرد.»

همچنین OpenAI می‌گوید با وجود مدل هوش مصنوعی GPT-4o که کانال‌های جدیدی را برای «تسریع یادگیری بالقوه» دانشمندان ارائه می‌کند، روی توسعه شیوه‌های جدید استفاده از مدل خود در محیط آزمایشگاهی تمرکز خواهد کرد.

آزمایشگاه ملی لس آلاموس؛ اولین سازنده بمب اتم در جهان

OpenAI با آزمایشگاه سازنده اولین بمب اتم جهان وارد همکاری شد

آزمایشگاه ملی لس آلاموس سال 1943 با هدف طراحی و ساخت اولین بمب اتمی جهان تأسیس شد. برای نزدیک به 50 سال، این آزمایشگاه روی تحقیقات نظامی سطح بالا متمرکز بود، اما پس از پایان جنگ سرد در سال 1991، تمرکز آن به تحقیقات غیرنظامی تغییر پیدا کرد.

بخش علوم زیستی LANL امروزه روی طیف وسیعی از زمینه‌ها، مانند توسعه واکسن، زیست‌فناوری پایدار و تأثیر تغییرات آب‌و‌هوایی بر ظهور بیماری‌های جدید کار می‌کند.

گزارش‌های مربوط به این همکاری درحالی منتشر شده است که غول‌های فناوری، مانند مایکروسافت و اپل، هم‌زمان با نگرانی‌های رگولاتوری‌ها، شروع به فاصله‌گرفتن از استارتاپ‌های هوش مصنوعی کرده‌اند. اخیراً در گزارشی گفته شده بود که مایکروسافت و اپل صندلی خود در هیئت‌مدیره OpenAI را ترک می‌کنند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋