علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

Entropic از قابلیت جدیدی برای مهندسی سریع در تعامل با هوش مصنوعی رونمایی کرد

انتروپیک از قابلیت جدیدی برای مهندسی پرامپت در تعامل با هوش مصنوعی رونمایی کرد

توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند با هوش مصنوعی انتروپیک، پرامپت‌های مختلف را تولید، آزمایش و ارزیابی کنند تا به بهترین نتیجه برسند.

مهندسی پرامپت روشی برای ایجاد پرسش‌ها و دستورات مناسب است تا ابزارهای هوش مصنوعی بتوانند خروجی‌های مدنظر را ارائه دهند. انتروپیک در راستای همین هدف ساخت و توسعه ابزارهایی را در دستور کار قرار داده تا بخشی از این فرایند خودکار و بهتر انجام شود.

طبق پست منتشرشده، انتروپیک روز گذشته چندین ویژگی جدید را عرضه کرد تا به توسعه‌دهندگان در ساخت برنامه‌های کاربردی با مدل زبانی Claude کمک کنند. توسعه‌دهندگان حالا با Claude 3.5 Sonnet می‌توانند پرامپت‌ها یا دستورات را آزمایش، تولید و ارزیابی کنند. این ابزار از تکنیک‌های مهندسی پرامپت برای ایجاد دستورات بهتر و بهبود پاسخ‌های مدل زبانی بهره می‌برد.

نحوه عملکرد ابزار جدید مهندسی پرامپت در هوش مصنوعی انتروپیک

انتروپیک این ویژگی جدید را در محیط کنسول خود و تب Evaluate قرار داده؛‌ جایی که توسعه‌دهندگان می‌توانند با آزمایش محصولات مبتنی‌بر Claude، ایرادات آن‌ها را رفع کنند. یکی از این قابلیت‌ها، Prompt Generator است که برای ساده‌کردن فرایند ارائه دستورات و تعامل با مدل زبانی انتروپیک طراحی شده است. در واقع به‌جای نوشتن دستی فرمان‌ها، توسعه‌‌دهندگان می‌توانند شرح مختصری از آن‌ها را وارد کنند و در ادامه موتور مولد از تکنیک‌های مهندسی پرامپت برای ایجاد فرامین دقیق و مؤثر بهره می‌برد.

آنتروپیک

در پست وبلاگ انتروپیک، نمونه‌ای نشان داده شده است که در آن توسعه‌دهنده‌ای تغییرات کمی در خط از دستور خود انجام می‌دهد تا به‌جای تولید پاسخ‌های کوتاه قبلی، پاسخ‌های طولانی‌تری دریافت کند. در واقع این تغییرات هم‌زمان در تمام بخش‌های آزمایش انجام شده تا پاسخ‌‌ها کاربردی‌تر شوند.

«داریو آمودی»، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار انتروپیک، در جریان رویداد Cloud Next با تأکید بر اهمیت مهندسی پرامپت در هوش مصنوعی گفت: «عملکرد این قابلیت به‌ نظر ساده می‌آید اما توسعه‌دهندگان اغلب در کمتر از ۳۰ دقیقه می‌توانند با مهندسی پرامپت، برنامه‌ای را که درست کار نمی‌کرد، تغییر دهند.» با فراگیر شدن این فناوری، احتمالاً شرکت‌های بیشتری به ارائه ابزارهای مهندسی پرامپت روی خواهند آورد؛ درنتیجه شاهد حضور و گسترش بیش از پیش هوش مصنوعی در شرکت‌ها و صنایع مختلف خواهیم بود.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋