علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

راهنمای بازدید از الکامپ 27؛ در هر سالن نمایشگاه به دنبال چه شرکت هایی باشیم؟

راهنمای بازدید از الکامپ ۲۷؛ در هر سالن نمایشگاه به دنبال کدام شرکت‌ها باشیم؟

از نزدیک با الکامپ آشنا شوید.

«الکامپ» قدیمی‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه حوزه فناوری اطلاعات در کشور است که امسال بیست و هفتمین دوره آن برگزار می‌شود. محل برگزاری نیز «نمایشگاه بین‌المللی تهران» است.

نام این نمایشگاه از حروف نخست Electronics, Computer & E-Commerce گرفته شده که محورهای اصلی الکامپ را به خوبی نشان می‌دهد: الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی.

پس از همه‌گیری ویروس کرونا، چند سالی امکان برگزاری این رویداد نداشت و حالا این دومین دوره‌ای است که الکامپ در دوران پس از کرونا برگزار می‌شود.

با وجود اینکه الکامپ در طی‌ سال‌های برگزاری‌اش بیشتر رویکرد B2B و B2G داشته است اما بسیاری از علاقه‌مندان به فناوری و کاربران نهایی نیز از آن بازدید می‌کنند.

اما در سالن‌های الکامپ چه می‌گذرد؟ در ادامه توضیح خواهیم داد چطور می‌توانید از الکامپ بازدید کنید و در هر سالن چه اتفاقی می‌افتد.

پیش از آن بد نیست نقشه نمایشگاه بین‌المللی تهران را از اینجا مشاهده کنید.

استارتاپ‌های بزرگ را در ۸-۹ ملاقات کنید

برای رفتن به الکامپ بهتر است از در جنوبی وارد نمایشگاه بین‌المللی شوید چون سالن‌های اصلی الکامپ از نزدیکی همین در شروع می‌شوند.

از در جنوبی که وارد نمایشگاه می‌شوید سالن ۸-۹ در سمت راست شما قرار دارد. این سالن یکی از سالن‌های بخش استارتاپی الکامپ یعنی «الکام‌استارز»‌ است که استارتاپ‌های بزرگ و شناخته‌شده‌تر ایرانی در آن حضور دارند.

در انتهای این سالن با یک استیج روبه‌رو خواهید شد که بخش «الکام‌پیچ» در آن برگزار می‌شود. الکام‌پیچ بخشی از الکام‌استارز است که افراد در آن، ایده‌های استارتاپی خود را به داوران ارائه می‌کنند و در انتها به سه تیم برتر، مجموعا ۳۵۰ میلیون تومان جایزه داده می‌شود. اگر علاقه‌مند هستید بدانید تیم‌های استارتاپی چطور ایده خود را ارائه می‌کنند حتما به این بخش سر بزنید.

الکام استارز بخشی به نام «تینو استارز» هم دارد که مخصوص دانش‌آموزان است. رقابت‌های دانش‌آموزان استارتاپی هم در سال ۸-۹ و در همین بخش سالن، البته در ساعت‌هایی دیگر در جریان است.

غرفه‌های دانش‌آموزی و کانترهای استارتاپی در سالن ۲۷ نمایشگاه بین‌المللی

بازدید از سالن ۸-۹ که تمام شد همان مسیری که را رفتید، طی کنید و از در ورود خارج شوید تا به بقیه سالن‌ها سر بزنید. روبه‌روی شما سالن ۷ قرار دارد که بخش جدید «الکام‌اینشورنس» در آن برگزار می‌شود. اگر استارتاپ‌های حوزه بیمه برای شما جالب هستند حتما از این سالن بازدید کنید.

دقیقا کنار این سالن، سالن ۲۷ قرار دارد که این بخش هم به «الکام‌استارز» اختصاص یافته است. در سالن ۲۷ بیش از ۳۰ کانتر استارتاپی که متعلق به استارتاپ‌های نسبتا کوچک‌تر است وجود دارند.

همچنین حدود ۲۰ استارتاپ دانش‌آموزی بخش تینو استارز در این سالن مستقر شده‌اند.

یکی از تفاوت‌های سالن ۲۷ با سال‌های پیش، حضور غرفه‌های بخش «دولت الکترونیک» است. مسئولان دولتی معمولا برای سر زدن به این غرفه‌ها از الکامپ بازدید می‌کنند. امسال غرفه‌های دولت الکترونیک در سالن ۲۷ قرار داده شد‌ه‌اند تا این افراد ضمن بازدید از آن‌ها، سری هم به کانترهای استارتاپی بزنند.

از تاک‌های الکامپی غافل نشوید

بخش «الکام‌تاکس» شامل پنل‌ و تاک‌هایی در زمینه‌های متنوع در این سالن برگزار می‌شود. هر روز از الکام‌تاکس به طور اختصاصی به یک موضوع اختصاص یافته است. روز اول به «فین‌تک»، روز دوم به «گیم و هوش مصنوعی»، روز سوم به «زنان و اکوسیستم نوآوری» و روز چهارم به دیجیتال مارکتینگ اختصاص داده شده است. همچنین موضوعات مربوط به دسترسی‌پذیری دیجیتالی هم در روز دوم ارائه می‌شوند.

از در غربی سالن ۲۷ که خارج شوید سالن ۶ در سمت چپ شما قرار دارد که می‌توانید از غرفه‌های شرکت‌های فعال در حوزه امنیت سایبری در آن بازدید کنید.

با خروج از سالن ۶، روبه‌روی شما سالن ۵ یا همان سالن ملل قرار دارد. پارک‌های علم و فناوری و تعدادی شرکت تولیدکننده تجهیزات غرفه‌های خود را در این سالن برپا کرده‌اند.

همراه اول، ایرانسل و رایتل کجا هستند؟

در قسمت چپ سالن ملل، خیابان امام خمینی قرار گرفته که یک خیابان فرعی به نام خلیج فارس را در بخشی از آن مشاهده خواهید کرد. با ورود به خیابان خلیج فارس، سالن خلیج فارس یا همان ۴۴ را خواهید دید که تولیدکنندگان تجهیزات در آن نیز ححضور دارند.

در قسمت جنوبی خیابان خلیج فارس نیز سالن بزرگ میلاد یا 31a و b۳۱ را می‌بینید که عمدتا شرکت‌های نر‌م‌افزاری در آن مستقر شده‌اند.

در ادامه خیابان خلیج فارس سالن‌های ۴۰ و ۴۱ در کنار یکدیگر میزبان تعدادی دیگر از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های فناوری اطلاعات هستند.

در روبه‌روی این سالن‌ها، سالن ۳۸ قرار دارد. در الکامپ بیست و هفتم ایرانسل، رایتل و شرکت‌های زیرمجموعه آن‌ها در این سالن قرار گرفته‌اند. همچنین اگر می‌خواهید بدانید شرکت‌های خارجی در الکامپ چه می‌کنند، در این سالن آن‌ها را ملاقات کنید.

از در جنوبی سالن ۳۸ که خارج شوید، سالن ۳۵ نمایان است. این سالن میزبان یک اپراتور همراه دیگر یعنی «همراه اول» است که با شرکت‌های زیرمجموعه خود در آن حضور پیدا کرده است.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋