این تبلیغات که Ad breaks نام دارند، در هنگام مرور یا تماشای پستها نمایش داده میشوند.
اینستاگرام در حال آزمایش شیوهای از تبلیغات است که نمیتوان آنها را اسکیپ یا رد کرد و کاربران را در بین اسکرولکردن پستها مجبور میکند تا یک آگهی را مشاهده کنند.
ظاهراً تبلیغات اینستاگرام برای دستهای از کاربران ارائه شده است، چرا که چند کاربر در ایکس و Reddit به آن اشاره کردهاند. همچنین «متیو تای»، سخنگوی این شبکه اجتماعی به The Verge گفته است که این تبلیغاتها در حال آزمایش هستند. او میگوید که اینستاگرام «در صورتی که این آزمایش منجر به تغییرات رسمی در محصول شود، اخبار جدیدی را ارائه میکند.»
همانطور که این کاربر Reddit با تصاویر خود نشان داده است، این تبلیغات در هنگام اسکرولکردن استوریها و پستها نمایش داده میشود. در واقع پس از گذشت مدت زمانی، اینستاگرام تبلیغی را به کاربر نشان میدهد که تماشاکردن آن برای ادامه مرور شبکه اجتماعی اجباری است.
همانطور که در تصاویر دیده میشود، اینستاگرام در این تبلیغات از آیکون «ad break» و همچنین یک تایمر شمارش معکوس استفاده کرده است که زمان پایانیافتن آن را نشان میدهد. با ضربهزدن روی آیکون نیز پیامی نمایش داده میشود که در آن آمده:
«وقفههای تبلیغاتی (Ad breaks) روش جدیدی برای مشاهده تبلیغات در اینستاگرام است. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد قبل از اینکه بتوانید مرور کنید، یک تبلیغ مشاهده کنید.»
اینستاگرام هماکنون نیز پستهایی را بهعنوان تبلیغات در بین محتوای فید اصلی یا Reels کاربران به آنها نمایش میدهد. اما اضافهشدن تبلیغاتی که نمیتوان آنها را رد کرد موضوع متفاوتی است که احتمالا در صورت راهاندازی با واکنشهای زیادی همراه خواهد بود.
یوتیوب نیز در حال حاضر پیش از پخش ویدیوها یا در حین تماشای آنها، تبلیغاتی را نمایش میدهد که نمیتوان آنها را رد کرد. یوتیوب و تیکتاک نیز در بین ویدیوهای کوتاه خود از تبلیغات استفاده میکنند، اما آنها را میتوان رد کرد.
پاسخ ها