علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش
توسط ۱ نفر دنبال می شود

اتحادیه اروپا در حال بررسی تغییر رفتار اپل پس از جریمه 2 میلیارد دلاری است

اتحادیه اروپا تغییر رفتار اپل پس از جریمه 2 میلیارد دلاری را بررسی می‌کند

اروپا اپل را به‌دلیل مسائل ضدرقابتی جریمه کرد. حالا این اتحادیه به‌دنبال بررسی این است که اپل سیاست خود را تغییر داده یا نه.

اپل به‌دلیل محدودکردن اپ‌های استریم موسیقی در زمینه پرداخت‌های خارج از اپ استور، توسط اتحادیه اروپا جریمه سنگینی شد. اکنون اتحادیه اروپا درحال ارزیابی این مسئله است که آیا کوپرتینویی‌ها پس از این جریمه، سیاست خود را تغییر داده‌اند یا خیر.

جریمه 1.95 میلیارد دلاری اپل به‌طور خاص در رابطه با همین موضوع بود. اما اپل در آن زمان در واکنش به این حکم گفت که اتحادیه اروپا «در کشف هر گونه مدرک مبنی بر آسیب‌ به مصرف‌کنندگان، شکست خورده است».

البته کوپرتینویی‌ها متعاقباً تصمیم اتحادیه اروپا را پذیرفتند و به‌تازگی در قوانین اپ استور تغییری ایجاد شده است که طبق آن اپل دیگر جلوی ارائه لینک‌های پرداخت جایگزین در اتحادیه اروپا را نخواهد گرفت. بنابراین اکنون به اپ‌های موسیقی در اتحادیه اروپا امکان پرداخت خارج از اپ استور داده شده است.

حالا به‌گزارش GamesFray، اتحادیه اروپا درحال ارزیابی این موضوع است که آیا اپل به‌طور کامل از تصمیم جدید آن‌ها پیروی کرده یا خیر.

تشخیص اینکه آیا اپل واقعاً سیاست‌های قبلی خود را لغو کرده یا خیر، برای اتحادیه اروپا ساده خواهد بود. بااین‌حال اپل هنوز هم از روش‌های پرداخت جایگزین، کارمزد نسبتاً بالایی دریافت می‌کند که نارضایتی برخی از سرویس‌های اشتراکی را در پی داشته است. یکی از این سرویس‌ها، اسپاتیفای است.

اپل و اسپاتیفای

اسپاتیفای هنوز از سیاست‌های اپل ناراضی است

اسپاتیفای همچنان به شکایت از کارمزدهای اپل ادامه می‌دهد، اما چیزی در قانون بازارهای دیجیتال وجود ندارد که بگوید اپل نمی‌تواند برای پرداخت از طریق لینک‌های موجود در برنامه‌های اپ استور، هزینه‌ای دریافت کند.

«جین موران»، یکی از مدیران اسپاتیفای دراین‌باره می‌گوید:

«پیروی از قانون اجباری است، اما اپل همچنان از این تصمیم سرپیچی می‌کند. از 6 آوریل، کمیسیون اتحادیه اروپا می‌تواند رسیدگی‌های عدم انطباق را آغاز کند و جریمه‌های روزانه اعمال کند. زمان اقدام قاطع فرا رسیده است تا یک بار برای همیشه به مصرف‌کنندگان حق انتخاب واقعی بدهیم.»

این گفته جین موران درباره حق انتخاب مصرف‌کننده درحالی است که 56 درصد از کاربران سرویس‌های استریم موسیقی، اسپاتیفای را به آمازون موزیک، یوتیوب موزیک و اپل موزیک ترجیح می‌دهند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋