علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

اپل در سال 2023 بیش از 30 استارت آپ هوش مصنوعی را خریداری کرده است

اپل در سال 2023، بیش از 30 استارتاپ هوش مصنوعی را خریداری کرده است

طبق این گزارش، استارتاپ‌های هوش مصنوعی خریداری‌شده توسط اپل بسیار بیشتر از سایر شرکت‌های حوزه فناوری است.

در گزارش جدیدی ادعا شده که اپل در سال 2023، مجموعاً 32 استارتاپ حوزه هوش مصنوعی را خریداری کرده است؛ یعنی بیشتر از سایر غول‌های فناوری. این گزارش درحالی منتشر شده که اپل به‌تازگی اولین مدل هوش مصنوعی خود برای ویرایش عکس را به‌صورت آزمایشی در دسترس کاربران قرار داده است.

شرکت تحلیلی Statista در گزارش جدید خود توضیح می‌دهد:

«تلاش اپل درزمینه نوآوری‌های هوش مصنوعی در سال‌های اخیر مشهود بوده است. این غول فناوری یک‌سری خریدهای استراتژیک انجام داده؛ ازجمله استخدام کارکنان استارتاپ‌های هوش مصنوعی برای تقویت قابلیت‌های خود در خطوط تولید مختلف...»

عملکرد رقبا اپل درزمینه خرید استارتاپ‌های هوش مصنوعی

اپل در سال 2023، بیش از 30 استارتاپ هوش مصنوعی را خریداری کرده است

در ادامه این گزارش آمده است:

«تا سال 2023، اپل 32 استارتاپ هوش مصنوعی را خریداری کرده که در میان غول‌های فناوری، این بیشترین میزان است. در خرید استارتاپ‌های این حوزه، گوگل با 21، متا با 18 و مایکروسافت با 17 خرید پس از اپل قرار دارند.»

همچنین در ادامه گفته‌ شده است که اپل در مقایسه با سایر شرکت‌های فناوری، ارزش استارتاپ‌ها را زودتر از رقبای خود تشخیص می‌دهد:

«یکی از جنبه‌های قابل‌توجه خریدهای اپل، تأکید آن بر خرید استارتاپ‌ها در مراحل اولیه آن‌هاست که نشان‌دهنده یک استراتژی پیشگیرانه برای شناسایی و سرمایه‌گذاری روی فرایندها و فناوری‌های نوظهور هوش مصنوعی، پیش از رسیدن آن‌ها به مسیر اصلی است.»

اپل در سال 2023، بیش از 30 استارتاپ هوش مصنوعی را خریداری کرده است

البته باید اشاره کرد که داده‌های این گزارش اساساً تخمین هستند، زیرا ا‌پل اغلب استارتاپ‌ها را بدون هیچ اعلامیه‌ای خریداری می‌کند. «تیم کوک»، مدیرعامل این شرکت، در سال 2021 گفته بود که اپل به‌طور متوسط هر 3 یا 4 هفته یک استارتاپ خریداری می‌کند و سال 2022 نیز به خرید یک استارتاپ در هر 2 یا 3 هفته اشاره کرده بود.

همچنین غول کوپرتینویی اعلام کرده است که معمولاً شرکت‌های دیگر را به‌خاطر فناوری و کارمندانش خریداری می‌کند، اما این شرکت تقریباً هیچ‌وقت درمورد دلایل خاص خود برای خرید صحبت نمی‌کند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋