علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

مدیرعامل مکس امید: ما به دنبال مجموعه هایی هستیم که با صرف کمترین انرژی، بیشترین تغییرات را ایجاد کنند

مدیرعامل مکس امید: به دنبال مجموعه‌هایی هستیم که با صرف حداقل انرژی، بیشترین تغییرات را ایجاد کنیم

نخجوانی اعلام کرد برای شروع سرمایه 500 میلیارد تومانی را در نظر گرفته‌اند و مقدار سرمایه‌گذاری در هر شرکت نیز 50 میلیارد تومان خواهد بود.

مدیرعامل مکس امید اعلام کرد فعالیت خود را محدود به حوزه خاصی نمی‌کنند، اما با توجه به منابع مالی و سرمایه انسانی، به سراغ مجموعه‌هایی می‌روند که با صرف حداقل انرژی، بیشترین تغییرات را ایجاد کنند.

«احمدرضا نخجوانی» مدیرعامل شرکت تازه تأسیس «مکس امید» در لایوی اینستاگرامی، توضیحاتی درباره جدایی از شاتل و برنامه‌های پیش روی خود ارائه کرد. او که بیش از یک دهه مدیرعاملی شاتل را برعهده داشت، تابستان امسال و پس از چند استعفا، سرانجام از این شرکت جدا شد. نخجوانی دلیل این جدایی را مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات داخل سازمان و سهامداران مطرح کرد و گفت از سال 1396 به دنبال بهانه‌ای بود تا به هر شکل از شاتل جدا شود.

راه‌اندازی مکس امید

او در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌هایش بعد از کناره‌گیری از سمت پیشین خود اختصاص داد و گفت دنبال فعالیتی بوده تا جدل سهامداران، فیلترینگ و تصمیمات حاکمیتی، سرنوشت او را تحت تأثیر قرار ندهند.

از همین رو تصمیم گرفت تا کسب‌وکار جدید خود را آغاز کند و همکاری با برادرش در شرکت «آموزه‌های صبح امید» را آغاز کرد. مجموعه‌ای که حوزه فعالیت آن پیمانکاری مدیریت است یعنی به جای مشاوره، مسئولیت اجرایی را برعهده می‌گیرند و از نتیجه کار سهمی را برداشت خواهند کرد.

به گفته نخجوانی در این میان پیشنهادی از سوی هلدینگ مکث مطرح شد: «آنها گفتند در حوزه فعالیت جدیدتان (اصلاح مدیریت) شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی راه‌اندازی شود. وظیفه این شرکت آن است که سرمایه جذب کند، شرکت‌هایی که وضعیت خوبی ندارند را بخرد، حال شرکت را خوب کند و بعد از آن خارج شود.»

مکس امید

او با اشاره به اینکه این کار در دنیا قدمتی 100 ساله دارد اظهار داشت در 20 سال گذشته این حوزه رونق عجیبی پیدا کرده است و به طور مثال در دنیا دارایی تحت مدیریت شرکت‌های PE حدود 5 تریلیون دلار است:

«تفاوت شرکت VC با PE این است که در سرمایه‌گذاری جسورانه عمدتا به سراغ استارتاپ می‌روند، اما شرکت سرمایه‌گذاری خصوصی به سراغ مجموعه‌های با سابقه‌ای می‌رود که شرایط خوبی ندارند.»

بنابر اعلام مدیرعامل مکس امید، آنها طی یک ماه گذشته با یک شرکت خودروسازی کشور قراردادی بسته‌اند و تیم مدیریتی را مستقر کرده‌اند تا بازسازی و تغییرات ساختاری را انجام دهند. او همچنین از توافق با یک شرکت نرم‌افزاری خبر داد که قرار است طی روزهای آینده کارشان را در این مجموعه نیز آغاز کنند.

نخجوانی اعلام کرد برای سال اول و شروع، سرمایه 500 میلیارد تومانی را در نظر گرفته‌اند و مقدار سرمایه‌گذاری در هر شرکت نیز 50 میلیارد تومان خواهد بود. او همچنین تأکید کرد در حال حاضر خود را محدود به حوزه خاصی برای فعالیت نکرده‌اند، اما با توجه به محدودیت منابع مالی و نیروی انسانی ترجیح می‌دهند مجموعه‌هایی را انتخاب کنند که با صرف حداقل انرژی، بیشترین تغییرات را ایجاد کنند و بیشترین نفع را برسانند.

مدیرعامل مکس امید در ادامه به معیار انتخاب یک شرکت اشاره کرد و گفت عملکرد آنها در حوزه تکنولوژی، مالی، حقوقی، زیرساخت‌ها، سرمایه انسانی و اطلاعاتی را در نظر می‌گیرند. او مکانیزم خروجشان را نیز IPO یا فروش سهام عنوان و تأکید کرد باید در عمل این امر را تجربه کنند؛ چراکه این حوزه در ایران سابقه چندانی ندارد.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋