علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

تحقیقات جدید: ربات های مخرب 73 درصد از ترافیک اینترنت را تشکیل می دهند

تحقیق جدید: بات‌های مخرب 73 درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند

بات‌های مخرب در 9 ماه اول سال 2023 رشد بسیار زیادی داشته‌اند. زمینه فعالیت این بات‌ها متنوع است و اکوسیستم اینترنت را ناایمن می‌کند.

براساس تجزیه‌وتحلیل فضای اینترنت در 9 ماه اول سال 2023، حدود 73 درصد از ترافیک اینترنت به بات‌هایی که فعالیت‌های مخرب داشته‌اند مربوط می‌شود. سهم بالای این بات‌ها باعث هدررفتن قابل‌توجه منابع ارزشمند می‌شود. فعالیت این بات‌ها بیشتر در زمینه تصاحب حساب کاربری، وب اسکرپینگ، ایجاد حساب جعلی، مدیریت حساب و سوءاستفاده درون برنامه‌ای است.

براساس گزارش Arkose Labs، در سه‌ماهه سوم سال 2023 بات‌های مخرب در پنج دسته اصلی شامل تصاحب حساب کاربری، وب اسکرپینگ، ایجاد حساب جعلی، مدیریت حساب و سوءاستفاده درون برنامه‌ای تسلط داشته‌اند. در سه‌ماهه دوم سال 2023 نیز این بات‌ها چنین عملکردهای مخربی داشتند اما در سه‌ماهه سوم فعالیت این بات‌ها بیشتر در بخش درون برنامه‌ای متمرکز بوده است.

تحقیق جدید: بات‌های مخرب 73 درصد از ترافیک اینترنت را به خود اختصاص داده‌اند
فعالیت بات‌های مخرب در 5 دسته اصلی

افزایش بات‌های مخرب در سال 2023

در میان دسته‌بندی‌های فعالیت‌های مخرب، کلاهبرداری از طریق پیامک در سه ماهه سوم امسال نسبت به سه ماهه قبلی، 2,141 درصد افزایش داشته است. همچنین حملات به مراکز تماس پشتیبانی مشتری، 160 درصد بیشتر شده است. اسکرپینگ که بیشترین افزایش را از سه ماهه اول تا سه ماهه دوم سال 2023 با 432 درصد داشته، پتانسیل افزایش بیشتر نیز دارد.

روند روبه‌افزایش حملات مخرب بات‌ها نشان می‌دهد که مجرمان سایبری این شیوه عملکرد را بسیار سودآور می‌دانند. پیش‌بینی می‌شود که ادغام هوش مصنوعی با این روند، وضعیت را تشدید نیز کند و همین حالا هم نگرانی‌هایی درمورد کارآمدی مکانیسم‌های دفاعی فعلی ایجاد کرده است. چند ماه پیش، گزارش شد که بینگ‌چت مایکروسافت، بدافزاری را پیشنهاد می‌دهد که کاربران را به وب‌سایت‌های مخرب هدایت می‌کند.

درحالی که شیوع بات‌های مخرب باعث نگرانی است، همچنین باید به بات‌های مفیدی اشاره کرد که به اکوسیستم آنلاین کمک می‌کنند. بسیاری از این بات‌ها عملکردهای مفیدی مانند ایندکس‌کردن وب‌سایت‌ برای موتورهای جستجو، انجام وظایف اولیه خدمات مشتری و مدیریت رسانه‌های اجتماعی را ارائه می‌دهند.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋