هدف از این کمپین افزایش آگاهی جامعه در مورد اختلال اتیسم بود تا همه افراد جامعه تفاوت دنیای افراد مبتلا به اتیسیم را درک کنند.
اسنپ با همکاری «انجمن اتیسم ایران» در دهمین طرح نیکوکاری خود با عنوان «مرکز مشاوره ویژه افراد دارای اتیسم» قدم دیگری برای بهبود کیفیت زندگی افراد دارای اتیسم برداشته است.
به گفته روابطعمومی اسنپ، در این طرح ۱۰۰ هزار مرتبه مشارکت شده و درمجموع مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای راهاندازی مرکز مشاوره ویژه افراد اتیسم پرداخت شده است.
اتیسم اختلالی است که از زمان تشخیص تا پایان عمر همراه فرد میماند. دلایل متعددی وجود دارد که میتواند فرد دارای اتیسم را در هر ساعتی از شبانهروز دچار بههمریختگی کند؛ عواملی مانند صدای ناهنجار از بیرون منزل، تغییر فصل، هوای نامطلوب، بیخوابی، چالش با اعضای خانواده، بلوغ و ...
در طرح نیکوکاری اسنپ با همراهی کاربران، هزینههای راهاندازی واحد مشاوره آنلاین اتیسم تأمین شد؛ با راهاندازی این مرکز، خانوادههای فرد دارای اتیسم میتوانند از خدمات مشاوره تخصصی آنلاین بهرهمند شوند.
ظرف یک ماه از آغاز به کار مرکز مشاوره ویژه افراد دارای اتیسم، ۵۲۳ تماس با این مرکز برقرار شده است.
این تعداد تماس درواقع تعداد دغدغههای حلشده، تعداد چالشهای رفعشده و تعداد خانوادههایی است که احساس تنهایی نکرده و با مشارکت اسنپ و کاربرانش، همراهی کارشناسان این حوزه را داشتهاند.
طبق آمار، در ایران از هر صد نفر یک نفر دارای اختلال اتیسم است. به همین دلیل علاوه بر طرح نیکوکاری «مرکز مشاوره ویژه افراد دارای اتیسم»، تیم اسنپ طی سالهای گذشته نیز با هدف اطلاعرسانی و آگاهسازی جامعه در مورد اختلال اتیسم در قالب یک کمپین با عنوان «دنیای متفاوت من» با انجمن اتیسم ایران همکاری کرده است.
هدف از این کمپین فرهنگسازی و افزایش آگاهی جامعه در مورد اختلال اتیسم بوده تا همه افراد جامعه این پیام را که دنیای افراد دارای اتیسم از دنیای دیگران کاملاً متفاوت است، درک کنند.
علاوهبراین، اسنپ با استفاده از شبکههای اجتماعی خود تلاش میکند کاربران مسافر و راننده را با دنیای متفاوت افراد دارای اتیسم آشنا کند و روشهای تعامل مناسب را در برخورد با این افراد به کاربرانش آموزش دهد.
آنطور که روابطعمومی اسنپ میگوید، این مجموعه در سالهای اخیر طرحهای نیکوکاری متنوعی را در راستای مسئولیت اجتماعی خود با مشارکت کاربران در باشگاه مشتریان (اسنپکلاب) اجرا کرده است. پیش از این نیز طرحهایی مانند «تأمین تجهیزات توانبخشی و پزشکی ویژه کودکان دارای معلولیت» و «حمایت از کودکان بیسرپناه» در اسنپکلاب با استقبال گسترده کاربران روبهرو شده بود.
اسنپ در بخش نیکوکاری باشگاه مشتریان اسنپ تلاش دارد با شناسایی طرحهای مؤثر و پایدار مسئولیت اجتماعی در حل مشکلات جامعه یاریرسان باشد. خیریهها و سازمانهای مردمنهاد میتوانند طرحهای پیشنهادی خود را به ایمیل مسئولیت اجتماعی شرکت اسنپ به آدرس csr.pr@snapp.cab ارسال کنند.
پاسخ ها