علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

چین بیش از 100 نوع بذر گیاهی را برای آزمایش به ایستگاه فضایی خود فرستاده است

چین بیش از 100 نوع بذر گیاهی را برای آزمایش به ایستگاه فضایی خود فرستاده است

چین اعلام کرده که بیش از 100 نوع بذر و دانه گیاهان را به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاده است تا روی آن‌ها آزمایش کند.

مسئولان دولت چین اعلام کرده‌اند که بیش از 100 نوع بذر و دیگر مواد ژنتیکی گیاهی را به ایستگاه فضایی خود موسوم به تیانگونگ فرستاده‌اند. آن‌ها می‌خواهند ببینند تکثیر گیاهان در محیط فضا تحت گرانش و تابش‌های کیهانی این ایستگاه چه حاصلی را در پی خواهد داشت.

به گزارش Space.com، سازمان فضایی چین در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که 136 گونه گیاهی را در اواخر ماه مه مصادف با اوایل خردادماه به ایستگاه فضایی تیانگونگ فرستاده. این محموله شامل 47 محصول زراعی، 7 گیاه مقاوم در برابر خاک شور-قلیایی و 76 نوع گیاه جنگلی، چمن، گل و گیاهان دارویی بوده است. به‌علاوه، 13 ریزارگانیزم دیگر شامل ریزارگانیزم‌های زراعی و صنعتی، قارچ‌ها، جلبک‌ها و خزه‌های خوراکی هم به تیانگونگ ارسال شده‌اند.

چین از ارسال بذر گیاهان به فضا چه هدفی دارد؟

تکثیر در فضا شامل مواجهه بذرها با تابش‌های کیهانی و شرایط ریزگرانش است که می‌تواند به جهش‌های ژنتیکی مختلفی در گیاهان منجر شود. این تغییرات ممکن است نرخ بازدهی محصولات زراعی را افزایش دهد و گیاهان را در برابر خشکسالی و بیماری‌ها مقاوم‌تر کند.

چین بیش از 100 نوع بذر گیاهی را برای آزمایش به ایستگاه فضایی خود فرستاده است

چین دهه‌هاست که درزمینه تکثیر گیاهان در فضا فعالیت می‌کند. این کشور اولین‌بار در دهه 1980 با استفاده از فضاپیمای «شیجیان» وارد این حوزه شد. کشورهای غربی هم از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی دست به آزمایش‌های مشابهی در این زمینه زده بودند. فضانوردان ناسا پیش‌تر از پرورش فلفل چیلی در ISS خبر داده بودند و با آن یک غذای معروف مکزیکی به نام «تاکو» را درست کردند.

چین در سال 2022 ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی خود را به پایان رساند. جدیدترین ساکنان این ایستگاه در تاریخ 30 مه با فضاپیمای «شنژو 16» به تیانگونگ رسیدند و پنجمین گروه فضانوردان هستند که به این پایگاه فضایی رفته‌اند.

دولت پکن اعلام کرده بود که در آینده یک ماژول دیگر هم به تیانگونگ اضافه می‌شود تا اندازه این ایستگاه را بزرگ‌تر کند. به‌علاوه، ایستگاه مذکور احتمالاً به‌زودی میزبان فضانوردان بین‌المللی خواهد بود.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋