علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

اجرای ویندوز 11 روی سیستمی با 176 مگابایت رم! [تماشا کردن]

اجرای ویندوز 11 روی سیستمی با 176 مگابایت رم! [تماشا کنید]

در این پروژه، نسخه‌ای محدود از ویندوز 11 روی این سیستم اجرا شده که می‌تواند برنامه‌ها و ابزارهای کوچک را اجرا کند.

یک توسعه‌دهنده موفق شده تا ویندوز 11 را روی سیستمی با فقط 176 مگابایت رم اجرا کند. این میزان رم تقریباً یک بیستم حداقل مقدار توصیه‌شده مایکروسافت است.

همانطور که در ویدیوی منتشرشده توسط این توسعه‌دهنده با نام NTDev دیده می‌شود، سیستم‌عامل بسیار محدود او که به نام Tiny11 شناخته می‌شود، در هنگام استفاده از برنامه‌ها و ابزارهای کوچک «به‌طور شگفت‌انگیزی قابل استفاده» است، هرچند ممکن است مطابق با میل کاربران واکنش نشان ندهد. البته یک واقعیت آشکار وجود دارد: سیستم‌عامل ویندوز 11 طراحی‌شده به‌جای اکسپلورر، دستورات خود را از طریق CMD اجرا می‌کند.

اجرای ویندوز 11 با 176 مگابایت رم

آخرین‌بار در اواخر سال گذشته توسعه‌دهندگان موفق شده بودند تا ویندوز 11 را روی سیستمی با 196 مگابایت رم اجرا کنند. بااین‌حال، در تلاش قبلی از اکسپلورر برای اجرای فرمان‌های ویندوز استفاده شده بود که این امر انجام وظایف را به‌طور وحشتناکی آهسته می‌کند. بنابراین فداکردن اکسپلورر برای ارائه یک تجربه روان و سریع‌تر ممکن است ارزشش را داشته باشد.

NTDev توضیح می‌دهد که برای انجام این کار به‌طور گسترده پروژه خود را آزمایش کرده و درایورها و سرویس‌هایی که برای بوت‌شدن ویندوز 11 کاملاً موردنیاز هستند را شناسایی کرده است. در ویدیوی بالا می‌توانید ببینید که کدام درایورها در هنگام بوت راه‌اندازی شده‌اند، عملکرد کدام یک متوقف شده و کدام یک به‌طور کلی غیرفعال شده‌اند.

اجرای ویندوز 11 روی سیستمی با 176 مگابایت رم! [تماشا کنید]

همچنین در پاسخ به توییت این توسعه‌دهنده، یکی از اینسایدرهای ویندوز با نام Xeno اشاره کرده که نسخه متن‌محور ویندوز‌ 1‌1 را می‌توان روی سیستمی با 96 مگابایت رم نیز اجرا کرد.

اجرای ویندوز 11 به میزان رم زیادی نیاز ندارد، اما این سیستم‌عامل به‌گونه‌ای طراحی شده که بتواند برای اجرای سریع برنامه‌ها و فایل‌های پرکاربرد کاربران از بیشترین میزان موردنیاز خود استفاده کند. مایکروسافت همراه با معرفی سیستم‌عامل جدید خود گفته بود که برای اجرای ویندوز 1‌1 به 4 گیگابایت رم نیاز دارید که نسبت به دو گیگابایت موردنیاز در ویندوز 10 افزایش قابل‌توجهی داشته است.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋