علی روحانی؛ برنامه نویس وب

علی روحانی؛ برنامه نویس وب

هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

پرتاب موفقیت آمیز اسپیس ایکس برای ناسا به ایستگاه فضایی

شرکت فضایی اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک، روز پنجشنبه فضاپیمای خود را در مسیر ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا پرتاب کرد که حامل یک فضانورد روسی و امارات متحده عربی همراه با دو فضانورد ...

شرکت فضایی اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک، روز پنجشنبه فضاپیمای خود را در مسیر ایستگاه فضایی بین‌المللی به فضا پرتاب کرد که حامل یک فضانورد روسی و امارات متحده عربی همراه با دو فضانورد ناسا است.

وسیله پرتاب اسپیس ایکس که شامل راکت فالکون 9 و یک کپسول خودران کرو دراگون (Crew Dragon) به نام Endeavour می‌شود، در ساعت 9:04 دقیقه صبح پنجشنبه (به وقت ایران) از مرکز فضایی کندی ناسا در کیپ کاناورال، فلوریدا به سمت فضا پرتاب شد.

حدود 9 دقیقه پس از پرتاب، مرحله بالایی موشک، کپسول Crew Dragon را در حالی که با بیش از 20 برابر سرعت صوت در حال حرکت بود، به مدار اولیه رساند. در همین حال، تقویت‌کننده فالکون که مرحله پایین قابل‌استفاده مجدد وسیله پرتاب است، به زمین بازگشت و موفق شد با سلامت روی یک کشتی به نام «Just Read the Instructions» در اقیانوس اطلس فرود بیاید.

ماموریت فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی

اسپیس ایکس

ماموریت علمی شش ماهه این خدمه در ایستگاه فضایی شامل حدود 200 آزمایش و نمایش فناوری می‌شود که از جمله آن‌ها می‌تواند به تحقیق در مورد رشد سلول‌های انسانی در فضا و کنترل مواد قابل احتراق در گرانش بسیار ضعیف اشاره کرد.

همچنین این ماموریت ابتدا قرار بود در اوایل روز دوشنبه انجام شود، اما به دلیل انسداد در جریان مایع احتراق موتور به 72 ساعت بعد و امروز موکول شد. به گفته ناسا، این مشکل با تعویض فیلتر مسدود شده و پاکسازی سیستم برطرف شده است.

رویترز در گزارش خود به نکته جالبی اشاره کرده است. لحظاتی پس از رسیدن کپسول به مدار، یکی از مدیران تیم کنترل مأموریت اسپیس ایکس با شوخی به خدمه می‌گوید: «اگر از گردش خودتان لذت بردید، لطفا به ما امتیاز پنج ستاره بدهید». «استفان بوون»، فرمانده این ماموریت و فضانورد ناسا نیز در مقابل از تیم کنترل تشکر کرد.

علی روحانی؛ برنامه نویس وب
علی روحانی؛ برنامه نویس وب هر چه درباره برنامه نویسی و ماشین و گیمینگ بخونم و برام جالب باشه، اینجام می نویسمش

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋