قیچی باغبانی یکی از مهمترین این ابزارها می باشد. باغبانان به ابزارهایی نیاز دارند که به آنها کمک کند کار خود را انجام دهند. به همین دلیل توجه افراد به چند نکته در هنگام خرید این دستگاه بسیار مهم است. مشکلاتی مانند وزن، کیفیت دسته ای، تیغه محصول و غیره. ممکن است بر خرید شما تأثیر بگذارد.

قیچی باغبانی چیست ؟

قیچی باغبانی و قیچی هرس یکی از ابزار باغداران و افرادی است که به طور کلی با گل و گیاه سروکار دارند. این ابزارهای مهم انواع مختلفی دارند، اما به طور کلی همه آنها برای یک هدف طراحی شده اند. بسیاری از افرادی که قصد خرید این دستگاه را دارند

آنها به ظاهر قیچی نگاه می کنند و معتقدند که این امر می تواند کیفیت و کارایی محصول را تضمین کند. اما چنین چیزی تنها با تحقیقات معمولی امکان پذیر نیست و دقت زیادی می طلبد. مسائل مهمی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت

 

چگونه یک قیچی سرشاخه زن و هرس زن مناسب بخریم ؟

علاوه بر دانستن این مشکلات، باید از قیچی باغبانی خوب نگهداری کنیم تا بتوانیم برای مدت طولانی از آنها استفاده کنیم. حال وقت آن است که به لحظات مهم خرید این دستگاه و همچنین قیچی هرس زنانه و هرس زن اشاره کنیم.

انواع قیچی باغبانی از نظر مدل تیغه

قبل از خرید قیچی باغبانی بهتر است تیغه های این محصول که جزء قسمت های اصلی این ابزار است آشنا شویم تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشیم.

قیچی جغجغه ای

از قیچی های باغبانی برای بریدن شاخه ها استفاده می شود. چنین برشی نیاز به منبع قدرت بالایی دارد. به همین دلیل ، هنگام طراحی انواع مختلف قیچی باغ ، از تیغه های کوتاه و دسته های بلند برای ایجاد اهرم بیشتر استفاده می شود.

اما آیا به نظر می رسد این طرح ساده برای ارائه قدرت کافی هنگام برش شاخه های ضخیم کافی است؟ این ممکن است کافی باشد ؛ اما ما قطعاً باید مدل قیچی قوی در باغبانی داشته باشیم.

روش استفاده از قیچی چوب جغجغه ای تقریبا ساده است. یک سیستم مکانیکی صرفه جویی در انرژی ، هر بار که تعدادی قیچی باغبانی را فشار می دهید ، تیغه های فشرده کمی نزدیکتر می شوند. این عملکرد مکانیکی تا برش سطح مقطع شاخه مورد نظر ادامه می یابد.

به این ترتیب ، نیازی به فشردن یک دسته قیچی باغبانی قوی با یکبار فشار نیست و از چندین بار با نیروی بسیار کمتر برای تکمیل عملیات برش استفاده می شود. حتی ضعیف ترین مچ نیز می تواند قوی ترین برش را ایجاد کند.

قیچی سرشاخه زن

گیاهان باغی از درختان تا درختچه ها و شاید بسیاری از گیاهان  نیازهای ما را برآورده کنند. اما آنها نباید به اندازه ای قد ما رشد کنند.

وقتی که شاخه و برگ درختان رشد می کنند، ما با چالش جدی برای هرس آنها روبرو میشویم، برای هرس شاخه درختان به قیچی باغبانی سرشاخه زن نیاز داریم، البته باید قبلا یک قیچی تهیه کنید.

قیچی های شاخه زن به قیچی تلسکوپی شهرت دارند. آنها از دسته دسته تلسکوپی سبک اما کارآمد استفاده می کنند. قیچی تلسکوپی می تواند حرکت شما را برای رسیدن به شاخه هایی با ارتفاعات مختلف فراهم کند.

مفهوم طراحی این است که در پایین دسته ، یک اهرم ساده دارید که از طریق آن می توانید تیغه تعبیه شده در بالای دسته تلسکوپی را کنترل کنید.

به این ترتیب ، باغبان داستان ما ، صرف نظر از قد ، می تواند پای درخت مورد نظر بایستد و با تنظیم ارتفاع قیچی ها شروع به هرس درختان باغ کند.

قیچی شمشاد زن

فرض کنید می خواهید با هرس یک درخت را شکل دهید. در این حالت ، هرس منظم و هدفمند همان چیزی است که شما می خواهید. نمونه اصلی این نوع هرس را می توان در هرس شاخه های درختچه های زینتی مانند شمشاد مشاهده کرد.

اساساً شمشاد یا درختان و درختچه هایی که از شاخه های متراکم سود می برند برای ایجاد فضاهای طبیعی مانند محیط های زیبا باغ استفاده می شود.

در صورت مواجهه با بوته هایی مانند شمشاد متراکم ، هرس شاخه های جداگانه به ما اجازه نمی دهد به هدف نهایی برسیم. از سوی دیگر ، ما باید زمان زیادی را صرف کوتاه کردن آنها کنیم. البته برای این کار از قیچی شمشاد زن استفاده می کنند.

طرح قیچی شمشاد شامل یک تیغه شمشیر بلند است که لبه های آن در انتهای برش شاخه ها در کنار هم قرار گرفته است.

وجود این تیغه های بلند به ما اجازه می دهد تا تعداد زیادی از شاخه های متراکم را همزمان با برش معمولی کوتاه کنیم. به این ترتیب می توانیم به راحتی فضای منظم و زیبا از محیط باغ سبز را ایجاد کنیم.

قیچی چمن زنی

چمن ها و علف های کوچک برای پوشاندن منطقه وسیعی از زمین های کشاورزی یا حیاط خلوت رشد میکنند و همچنین باید کوتاه شوند. طراحی قیچی های چمن زن به گونه ای است که یک زاویه عمودی کامل بین دسته و تیغه قیچی ایجاد می کند.

هنگام استفاده از قیچی های ساده هرس برای کوتاه کردن چمن ها یا هر گیاه کوتاه دیگر ، یک مشکل جدی وجود دارد که نمی توان تیغه را به طور کامل در زمین قرار داد. اما در طراحی قیچی چمن زنی، این مشکل با تشکیل زاویه عمودی با تیغه در محور دسته تیغه حل شده است.

انواع قیچی باغ طرح های متنوعی را برای برش گیاهان ارائه می دهد. همانطور که از قیچی های مناسب هرس باید در سطح باغبانی استفاده شود ، مهم است که از قیچی های چمن زنی برای بریدن هر چیزی که ساقه گیاه نیست استفاده نکنید.

شرط اصلی برای استفاده از قیچی باغبانی ، انتخاب ساقه های گیاهی مناسب برای برش است. در غیر این صورت ، به تیغه قیچی آسیب می رسانید یا به خودتان آسیب می رسانید.

قیچی پیوند زدن

این قیچی ها مخصوصا برای پیوند زدن طراحی شدن و دارای امکانات متفاوتی است و قطعا با این قیچی ها می توانید هر نوع پیوندی را انجام دهید.

 

راهنمای خرید قیچی باغبانی

1- جنس تیغه: برای ساخت قیچی باغی می توان از فلزات مختلفی مانند فولاد ضد زنگ و تیتانیوم استفاده کرد. استنلس استیل دوام بالایی دارد اما از طرف دیگر این امکان وجود دارد که پوشش استنلس استیل هر لحظه از بین برود.

اما تیتانیوم زنگ نمی زند و وزن زیادی ندارد. علاوه بر این، مقاومت بالایی دارد. بنابراین می توان گفت تیتانیوم از استحکام بالاتری نسبت به فولاد برخوردار است و البته به همین دلیل باعث افزایش قیمت نیز می شود.

2- نوع استفاده: باید توجه داشته باشید که قیچی باغچه را برای چه منظور و هدفی خریداری می کنید. شاخه های ضخیم یا نازک به چمن، شمشاد و قیچی مخصوص نیاز دارند. همچنین سر مادگی شاخه با قیچی هرس متفاوت است. بنابراین باید مشخص کنید که قیچی را برای چه کاری می خواهید. قیچی شاخه زن کاربرد بیشتری دارد.

3- استحکام و ضخامت شاخه: اگر شاخه مورد نظر ضخیم است از قیچی روی دسته بلندتر با تیغه های تیزتر استفاده کنید.

4- وزن: وزن عاملی است که در صورت عدم توجه به آن پس از مدتی با استفاده از قیچی هرس فرد احساس خستگی می کند. وزن قیچی بر اساس مواد تشکیل دهنده آن تعیین می شود.

5- طراحی ارگونومیک: در واقع اگر بتوان قیچی را به راحتی در دست گرفت و کار کرد، می توان گفت این دستگاه دارای طراحی ارگونومیک است. توجه به این فاکتور در کنار فاکتور وزن می تواند به شما کمک زیادی برای خرید دستگاه مناسب تری کند.

6. ضربه: ممکن است هنگام کار با قیچی باغچه ضربه بخورید. پس بهتر است قبل از خرید به این موضوع فکر کنید و مدلی را انتخاب کنید که دسته های آن چنین عملکردی داشته باشد.

7- گارانتی: خدمات پس از فروش همیشه عامل مهمی در هنگام خرید محصولات می باشد. یکی از معروف ترین برندهای این دستگاه فیسکارس می باشد که دارای گارانتی مادام العمر می باشد. این یک ویژگی منحصر به فرد است.

https://biknik.ir/scissors