clinic vip

clinic vip

انواع جراحی زیبایی چشم، ابرو، غبغب و....
توسط ۳ نفر دنبال می شود
 ۵۲ نفر را دنبال می کند

چه موقع نیاز به جراحی پلک داریم؟

همان طور که می دانید، چشم و اطراف آن از مهم ترین بخش های صورت هستند و با بالا رفتن سن، پلک های فرد کشیده شده، پوست آن شل می شود و ماهیچه های ظریف داخل پوست ضعیف می شوند. به دنبال آن، در زیر پلک های بالا و پایین، چربی های زیادی جمع می شوند که حالت پف آلودی به پلک ها می دهند.

پف آلودی پلک ها باعث سنگینی آنها می شود و این مساله باعث افتادگی ابروها نیز می شود. بدین ترتیب فرد مسن تر دیده شده و چهره او خسته و بی حوصله به نظر می آید.

برای حل این مشکل، افراد می توانند جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را انجام دهند؛ اما یکی از دغدغه های افراد این است که زمان مناسب برای این جراحی چه زمانی است. دانستن سن مناسب این عمل زیبایی، به افراد کمک می کند که عملی موفقیت آمیز با ماندگاری زیاد تجربه کنند.

تعیین سن برای این عمل زیبایی به موارد متعددی بستگی دارد و هر فرد با توجه به نیاز خود می تواند این عمل زیبایی را انجام دهد. همان طور که می دانید، هر فرد دارای ویژگی های منحصر به فردی بوده و علائم پیری و بالا رفتن سن در افراد، در سنین متفاوت بروز می کند؛ بنابراین نمی توان گفت که افراد باید حتما بعد از 50 سالگی اقدام به عمل زیبایی کنند. همچنین بیشتر پزشکان جراحی زیبایی پلک را قبل از اواسط دهه سوم زندگی فرد توصیه نمی کنند.

توجه داشته باشید که این عمل زیبایی که گاه عملکرد درمانی نیز دارد، باعث می شود که افراد اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند و از نظر روحی نیز شرایط بهتری را تجربه کنند.

اما برخی از افراد فکر می کنند که با این عمل زیبایی تمامی مشکلات زیبایی صورت و یا مشکلات روحی آنها حل خواهد شد؛ بنابراین توصیه می شود که افرادی که از نظر روحی و روانی به ثبات لازم رسیده اند و انتظارات آنها نامعقول نیست، برای انجام این عمل مناسب هستند.

بهترین زمان برای انجام این عمل زیبایی بعد از 35 سال است. افراد بالای 35 سال که افتادگی پلک یا پف زیر چشم در اثر تجمیع چربی اضافه دارند، برای این عمل مناسب هستند. از طرفی افرادی که تمایل دارند تا این عمل زیبایی را انجام دهند، باید از نظر جسمانی سالم بوده و بیماری خاصی نداشته باشند؛ بنابراین افراد مسن که بیماری های خاص دارند، برای این عمل مناسب نیستند.

این افراد باید انتظارات واقع بینانه ای داشته باشند و برای رسیدن به یک دیدگاه صحیح، باید تصاویر قبل و بعد از عمل افراد دیگر را به دقت مشاهده کرده و با افراد آگاه مشورت کنند.

در صورتی که این عمل زیبایی به دست جراح باتجربه انجام شود، عوارض چندان زیادی نخواهد داشت ولی در برخی مواقع خاص عوارض بلفاروپلاستی نمایان می شود. عفونت محل زخم، حساسیت به ماده بیهوشی و… از عوارضی هستند که ممکن است ایجاد شود که در این صورت پزشک داروهایی را تجویز خواهد کرد و باید دستورهای پزشک کاملا رعایت شوند.

با بالا رفتن سن، روند پیر شدن پوست آغاز می‌گردد. از عوارض بالا رفتن سن، کم شدن ترشح مواد ترمیم‌کننده پوست مانند کلاژن هست. کمبود کلاژن در پوست بدن باعث شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. چهره انسان که همواره در معرض تابش آفتاب و عوامل دیگر قرار دارد، بیشتر در معرض این آسیب‌ها قرار می‌گیرد. فرایند بالا رفتن سن، به همراه تابش آفتاب و عوامل دیگر پوست صورت را از حالت اولیه خود خارج می‌کند. در نتیجه، پوست خاصیت ترمیم و جوان‌سازی خود را از دست می‌دهد. این مسئله در ابتدا خود را دوروبر چشم‌‌ها نشان می‌دهد و پس از آن کم‌کم بقیه بخش‌های چهره را نیز درگیر می‌کند.

هیچ محدودیت سنی برای جراحی بلفاروپلاستی در تهران وجود ندارد. بسیاری از افرادی که نیاز به این جراحی دارند، کودکانی هستند که به‌صورت مادرزادی دچار بلندی و افتادگی پلک هستند. اما کسانی که به‌دلیل بالا رفتن سن به سمت این جراحی در کلینیکVIP رو می‌آورند، به‌طور معمول بیشتر از 35 سال سن دارند.

نخستین مرحله در جراحی پلک، پذیرش شما در کلینیکVIP و معاینه چشم‌ها و پلک‌های شما به‌وسیله بهترین متخصص جراحی پلک هست. در این جلسه، پلک‌های شما به‌صورت دقیق معاینه می‌شوند و متخصص جراحی از شما درباره وضعیت سلامتی و مشکلات جسمی‌تان سوال می‌پرسد. پرسش‌هایی درباره خشکی چشم، فشار خون، بیماری‌های مربوط به تیروئید، دیابت، گلوکوم و انواع آلرژی‌ها که در روند جراحی اهمیت دارند.

در همین جلسه از داروهایی که مصرف می‌کنید، ویتامین‌ها و همچنین مکمل‌های دارویی از شما سوال می‌شود. اگر سیگاری هستید یا قلیان می‌کشید هم موارد مهمی هست که باید مشخص شود. مصرف الکل نیز می‌تواند روی نتیجه جراحی تاثیر منفی داشته باشد. این مورد هم در این جلسه از شما پرسیده می‌شود.

مرحله بعد عکاسی از چهره و پلک‌های شما هست. از چشم‌های شما از زاویه‌های مختلف عکس گرفته می‌شود. این عکس‌ها در نبود شما وضعیت جراحی را برای پزشک روشن می‌کند. همچنین پس از جراحی، با چشم‌های جراحی‌شده و بهبودیافته شما مقایسه می‌شود. مقایسه‌ای که مقدار موفقیت عمل جراحی را مشخص می‌کند.

نخستین مرحله جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا، بیهوشی عمومی یا بی‌حسی هست. بیشتر جراحی‌های بلفاروپلاستی با بی‌حسی انجام می‌شوند. فقط در بعضی از جراحی‌ها که پزشک متخصص صلاح بداند، به بیمار بیهوشی عمومی داده می‌شود. در این صورت حضور پزشک بیهوشی در زمان عمل جراحی ضروری هست.

* پوست اضافه پلک از آن جدا می‌شود. مقدار برداشت پوست پلک تنها به‌اندازه‌ای هست که افتادگی آنها برطرف شود. اما اگر کوتاه شدن پلک‌ها حتی به‌اندازه یک میلی‌متر بیشتر از اندازه درست آن باشد، بیمار دچار کوتاهی پلک خواهد شد. کوتاهی پلک پیامدهای مختلفی مانند خشکی چشم و نقص در بینایی به دنبال دارد.

* تغییر دیگری که باید در پلک‌های بالا داده شود، برطرف شدن پف آنهاست. این کار با خارج شدن چربی و مایعات جمع‌شده در پشت پلک‌‌ها صورت می‌گیرد.

* تغییری هم باید در ماهیچه‌های پلک بالا انجام شود. اکنون باید ماهیچه‌هایی که از جای خود خارج شده‌اند، سر جای خود قرار گیرند یا از بافت پلک خارج شوند.

 

clinic vip
clinic vip انواع جراحی زیبایی چشم، ابرو، غبغب و....

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋