villa sazee

villa sazee

مبلمان باغی ویلایی چیست ؟

 

استفاده از مبلمان در فضاهای باز مثل باغ، باغچه، ویلا یا تراس و بالکن یکی از فاکتورهایی است که به زیبایی محیط میافزاید و از طرفی اسباب راحتی و آرامش افراد را مهیا میکند، مبلمان مخصوص فضای باز با توجه به کاربردشان طراحی میشوند، البته در انتخاب و خرید آنها باید به نکاتی توجه داشت که در این مقاله سعی میکنیم این نکات را برای شما بازگو کنیم. میتوان آنها را بهطور دائم در پیش آمدگی لبه بام و سقف پاسیو، یا بطور قابل حمل و با پایه استفاده گردند. به عنوان مثال علاوه بر ایجاد فضای سبز، می توان آلاچیق های زیبا و دلخواهی را طراحی کرد و با چیدمانی مناسب، فضای باز بام را، به حیاطی در آسمان تبدیل کرد. در کنار مواردی که ذکر شد، می توان از پشت بام هم برای اجرای ایده های خلاقانه و مناسب استفاده کرد

معرفی مبلمان ویلایی

با این حال، نکتهای که در مورد مبلمان چوبی وجود دارد این است که به پردازش منظم با مواد نگهدارنده نیاز دارد. نوع دیگری از مبلمان ویلایی وجود دارند که برای غذا خوردن و استراحتهای دسته جمعی مناسب بوده و راحت هستند. مانند مبلمان آلومینیومی، این نوع مبلمان ویلایی برای راحتی بیشتر به کوسن نیاز دارند. مطمئن شوید که مبلمان خود را به صورت مرتب تمیز میکنید و از آن همانطور که توصیه شده است نگهداری میکنید.

آنها معمولاً به شکل میز کافه ای گرد یا بیضی شکل هستند. ست های بیسترو در هر باغی بسیار شیک، مد روز و با کلاس به نظر می رسند. این امر باعث می شود باغ شما بسیار گرم و دنج به نظر برسد. اگر باغ کوچکی دارید صندلی های باغ گزینه بسیار مناسبی هستند. اگر فضای محدودی دارید و می خواهید از فضای موجود استفاده بهینه کنید، نیمکت های چوبی بهترین گزینه هستند. با توجه به اینکه در فضای باز کاملاً بسیار تفریح میکنی، یکی از گزینه های مناسب ست مبلمان بار حیات خلوت است. مبلمان چوبی تکمیل کنندهترین نوع مبلمان ویلایی است.

 

 

 

 بهترین مزیت انواع مبلمان ویلایی پلاستیکی باغ،

راحت بودن آن است چون برای استفاده از آن به کوسن نیاز ندارید. مبلمان ویلایی استیل یا فرفورژه محکم و بادوام اما در عین حال سنگین است و نیازی نیست در داخل خانه نگهداری شوند.

نکته‌ درمورد مبلمان فلزی

با مبلمان باغی مناسب، می توانید راحتی و زیبایی به فرد بودن خانه خود را به فضای بیرونی خود نیز، چه حیاط خلوت باشد چه یک بالکن کوچک و یا یک باغ و ویلای مجلل؛ انتقال دهید.

مبلمان باغی فلزی معمولاً ساخته شده از فلز آهن یا آلومینیوم هستند که با پوشش رنگ الکترواستاتیک کورهای برای دوام بیشتر در مقابل شرایط جوی و رطوبت تولید و عرضه میگردند. ایجاد اندکی رطوبت برای ایجاد احساس خنکی در کنار مبلمان باغی ویا مبلمان ویلایی مورد استفاده قرار میگیرند. در لابیهای ساختمان، مبلمان باغی را میتوان از جنس حصیری انتخاب کرد 

مبلمان ویلایی

 

این مصالح علاوه بر اینکه فضای شما را گرم و راحت میکند، تداعی كننده طبیعت نیز است. مبله کردن فضای بازِ ویلا، همه این فعالیتهای لذت بخش را برای شما تسهیل خواهد کرد. یعنی این میز و صندلی ها را از موادی مثل آلومینیوم، بامبو، حصیر، چوب، آهن، پلاستیک و یا پی یو سی و فایبرگلاس میسازند که در برابر تغییرات دمایی، نور آفتاب، باد و باران و رطوبت مقاوم هستند. فایبرگلاس و پی وی سی نیز دیگر موادی هستند که میز و صندلی های با کیفیت و مقاوم را از آن میسازند. امروزه استراتژی توسعه کارآفرینی، یکی از مهمترین و کاربردیترین استراتژیهای توسعه اقتصادی جوامع تلقی میشود.

 

ساخت مبلمان ها در دو مرحله انجام می گیرد، مرحله اول اجرای ساختار اصلی که همان فریم و اسکلت اصلی مبلمان می باشد عمده ترین متریال مصرفی در این بخش، پروفیل های فلزی سبک با پوشش رنگ کوره ای الکترواستاتیک است، علاوه بر آن از استیل ضد زنگ و آلومینیوم نیز به سفارش مشتری و با توجه به شرایط اقلیمی، استفاده می گردد.

 

مبلمان ویلایی

اگر چه انتخاب مبلمان باغی و ویلایی، مهمترین بخش از خریدهای شما محسوب میشود اما برای لذت بردن از فضای باز ویلای خود به تجهیزات دیگری هم نیاز خواهید داشت. مبلمان فضای باز صنیع کار عمر مفید سازه آنها بیش از بیست سال می باشد و فقط کافیست هر 5 سال یک بار رنگ شوند. مبلمان ال ضمن برخورداری از فضای مناسب برای پذیرایی، جلوه جذاب و طراحی مدرنی را به فضای مورد نظر شما خواهند بخشید. تنوع بالا در طرح و جنس مبلمان فضای باز ، انتخاب را برای شما آسان خواهد کرد چرا که ما با در نظر داشتن شرایط آب و هوایی مختلف مدلهای مناسب که در هر شرایط دوام بالایی داشته باشند را تولید کردهایم. شما میبایست با توجه به محل زندگی خود و شرایط آب و هوایی آن منطقه، بهترین گزینه برای خرید را انتخاب کنید. در نتیجه تنها چهره زیبای وسایل کافی نیست بلکه تجهیزاتی که برای ویلا یا باغ تهیه میکنید میبایست کارایی مطلوبی برای شما داشته باشند. تنهای آبی و خاکستری یک گزینه مدرن و برای یک مبلمان ویلایی است، زیرا اکنون بسیاری از افراد احساس میکنند که بژ از رده خارج شده است. بدون شک محبوبترین رنگها رنگهای خانوادههای آبی و خاکستری است و در چند سال گذشته محبوبیت آنها از بژ و کرمها پیشی گرفته است. برای ظاهری مجلل، مخملی به رنگ خاکستری نقرهای را انتخاب کنید و برای یک نگاه مدرن و خنک، پارچه کتانی یا نخی را انتخاب کنید .

این مسئله به زیباتر دیده شدن مبلمان نیز کمک میکند، سعی کنید مبلمانی را انتخاب کنید که هنگام چیدمان فضای کافی برای رفت و آمد حرکت بین مبلمان را برای کاربر فراهم کند.

مبلمان باغی

مبلمان باغی نوعی از مبلمان است که مخصوص فضای باز طراحی و ساخت می شود. در انگلیسی به مبلمان باغی مبلمان پاسیو نیز گفته می شود, اما در ایران به مبلمان فضای باز و مبلمان ویلایی و مبلمان حصیری نیز شناخته می شوند. از این مبلمان معمولا برای باغ, حیاط, بالکن و ایوان و تراس,آشپزخانه, ویلا, رستوران و در همه محیط های فضای باز می توان استفاده کرد.

معمولا از مواد مقاوم در برابر آب و رطوبت و با وزن سبک ساخته می شوند. استراکچر داخلی آن ها معمولا از آلومینیوم و آهن است. آلومینیوم مورد استفاده در محصولات باغی سبک و ضد زنگ است. آلومینیوم و آهن به کار برده شده معمولا با پوشش رنگ الکترواستاتیک کوره ای برای مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و زنگ زدگی تولید می شود. مبلمان ویلایی معمولا در ست های شش نفره همراه میز دارای شیشه و باشتک وتشک پارچه ای ضد آب عرضه می گردد. از الیاف نانو با قابلیت شستشو برای قسمت های پارچه ای مبلمان باغی استفاده می گردد.

انواع محصولات فضای باز شامل موارد زیر می شود:

تاب و صندلی آویز

دارای بدنه ای با تحمل وزن بالا هستند. صندلی آویز از یک و گاهی دو پایه آویخته می باشد که به خاطر آرامشی که با نشستن بر روی آن به آدم دست می دهد به صندلی ریلکسی نیز شناخته می شوند.

سایبان و چتر

که برای ایجاد سایه ساخته می شوند. معمولا به مدل هایی که در برابر نفوذ آب مقاوم نیستند و فقط کاربرد ایجاد سایه دارند سایبان گفته می شود و مدل هایی که مقاوم در برابر نفوذ آب هستند چتر یا چتر باغی گفته می شود. اکثر سایبان های باغی و چترهات در برابر تابش خورشید مقاومت بالایی دارند. برخی متحرک با پایه کناری هستند که چتر پایه کار نامیده می شند. برخی نیز ثابت با پایه در وسط هستند که میله پایه آنها از وسط میز عبور می کند.

باربیکیو یا کباب پز

محصولاتی با جنس چدن و آلومینیوم هستند که برای پخت انواع کباب ,ذرت, پیتزار, استیک و … کاربرد دارند. باربیکیو با گاز شهری یا کپسول گاز و ذغال مصنوعی کار می کنند. بعضی از انواع مدرن تر آنها جوجه گردان و انواع لامپ ها و تجهیزات جانبی دراند.

مبلمان و میز صندلی حصیری

به محصولاتی اطلاق می شود که عموا دارای طرح و بافت حصیری (راتان) هستند و جنس بدنه آلومینیومی و درند که با پوشش خارجی پلی اتیلن پوشیده شده است. از مبلمان حصیری برای فضای داخل منزل نیز می توان استفاده کرد.

منبع :ویلاسازه

villa sazee
villa sazee

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋