vida.mearaj94

vida.mearaj94

در مورد سمعک دولتی بخوانید!

در ابتدا سمعک دولتی را بشناسیم! 

سمعک های دولتی، سمعک هایی هستند که با ارز دولتی وارد کشور عزیرمان می شوند. در کل همه سمعک های موجود در ایران وارداتی هستند و از دلایل بارز قیمت بالای سمعک نیز همین مورد می باشد. برای مطالعه وبلاگ کامل سمعک دولتی به لینک https://tehransamak.com/government-hearing-aid-purchase-conditions/ کلیک کنید.

 

دولت هر سال بر اساس قیمت دلار و ارز با محاسبه روز، بودجه ای را برای واردات سمعک تخصیص می دهد. همانطور که گفتیم سمعک ها دارای قیمت بالایی هستند و با افزایش تکنولوژی و پیشرفت روز به روز این قیمت بیشتر شده و برای برخی افراد احتمال تهیه سمعک بسیار سخت می شود. به همین دلیل دولت هر ساله ارز دولتی را به این بخش اختصاص می دهد یعنی همیشه توسط هیئت دولت و بانک مرکزی مشخص می شود که چه قیمتی را در چه محدوده ای برای کدام سمعک در مجموعه سمعک دولتی تخصیص دهیم.

در نتیجه ی این ارز دولتی تعیین شده، تمام وارد کنندگان محترم سمعک و کلینیک های شنوایی و توزیع کنندگان مثل نمایندگی های موجود در سراسر کشور، موظف هستند مطابق قیمت تصویب شده سمعک دولتی را برای کم شنوایان عزیز بفروشند. در غیر رعایت نکرد قوانین و فروش با قیمت بالاتر از ارز دولتی، با پیگرد قانونی رو به رو خواهند شد.

در هنگام خرید سمعک دولتی، بیمه سمعک نیز برای کاهش هزینه های افراد بی بضاعت و یا کم بضاعت، مبالغی را تحت عنوان کمک هزینه ی خرید سمعک در قالب بیمه سمعک تقدیم می کند. این سمعک ها می تواند هر نوعی از سمعک مورد نیاز بیمار باشد که از گروه سمعک پشت گوشی، سمعک داخل گوشی و یا سمعک نامرئی خارج نیست.

تفاوت بین سمعک دولتی و سمعک خصوصی

سمعک دولتی را دانستیم که بر اساس ارز دولت وارد بازار فروش می شود و دارای قیمت سمعک کمتری برای افراد نیازمند دارد. حال می خواهیم تفاوتی که بین سمعک دولتی و غیر دولتی یا به بیان ساده تر، تفاوت بین سمعک دولتی و سمعک خصوص را بیان کنیم.

به علت قیمت بالای سمعک خصوصی معمولا افراد با درآمد بالا و وضع مالی متوسط به بالا به راحتی می توانند آن را تهیه کرده و از سمعک مورد نیاز خود که می تواند از نوع هوشمند نیز باشد، به شنوایی بهتری برسد. اما در مورد افراد با وضع مالی کمتر از متوسط، این گزینه صدق نمی کند.

سمعک های خصوصی هم دارای هر نوع سمعکی از گروه سمعک پشت گوشی، سمعک داخل گوشی و یا سمعک نامرئی می باشند. تنها فرق بین آن دو، سمعک های خصوصی برای خریداران بدون نیاز به ارائه مدارک و واجد شرایط خاصی قابل دسترسی هستند اما سمعک دولتی نیازمند برخی مدارک می باشد که در ادامه بیان می کنیم. همچنین، سمعک های خصوصی معمولاً با قیمت های بالاتری نسبت به سمعک های دولتی عرضه می شوند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت سمعک دولتی

برای دریافت سمعک دولتی، نیاز به ارائه مدارکی دارید تا واجد شرایط دریافت سمعک باشید. این مدارک شامل موارد زیر هست:

فاکتور خرید سمعک

کارت گارانتی سمعک

نسخه پزشک متخصص گوش و حلق و بینی

تست شنوایی‌سنجی

گزارش نتیجه تست شنوایی توسط متخصص شنوایی

گواهی پزشک متخصص گوش حلق و بینی

شناسنامه

کارت ملی و دفترچه بیمه و کپی از صفحات اول آن

خلاصه ای از سمعک دولتی


سمعک‌های دولتی، سمعک‌هایی هستند که با استفاده از ارز دولتی وارد کشور شده و به همین دلیل، قیمت آن‌ها نسبت به سمعک‌هایی که با ارز آزاد وارد می‌شوند، پایین‌تر است. این سمعک‌ها به منظور کمک به افراد کم‌شنوا و کم‌توانی که توانایی خرید سمعک با قیمت آزاد را ندارند، ارائه می‌شوند. برای دریافت سمعک دولتی، افراد باید به کلینیک‌های شنوایی مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند. سمعک‌های دولتی معمولاً در رده‌های متوسط و گاهی اوقات در مدل‌های پایین‌تر قرار دارند، در حالی که سمعک‌های مدل بالا و با کیفیت به صورت آزاد وارد می‌شوند و قیمت بالاتری دارند.

افرادی که عضو سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند، می‌توانند با مراجعه به این مراکز و پر کردن فرم درخواست، در نوبت دریافت سمعک رایگان قرار بگیرند. قیمت سمعک‌های دولتی بین 6 تا 12 میلیون تومان متغیر است و با کمی هزینه بیشتر، می‌توان سمعک‌های باکیفیت‌تری که دولتی نیستند و به صورت آزاد وارد شده‌اند، تهیه کرد.

 

 

جمع بندی

برای دریافت سمعک دولتی بعد از جمع کردن تمام این موارد گفته شده به کلینیک شنوایی مراجعه کنید تا با سرعت بیشتری این پروسه برای خرید سمعک طی شود. توصیه می کنیم برای خرید سمعک به کلینیک تهران سمعک واقع در تهران که داری سه شعبه هست مراجعه کنید و در ابتدا با تماس مشاورین مدارک را برای شما بیان کرده و راهنمایی های لازم را بیان می کنند.

برای خرید سمعک دولتی و خصوصی و انواع دیگر، کلینیک شنوایی تهران سمعک که سابقه بیشتر از 10 سال در زمینه شنوایی دارد، یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

vida.mearaj94
vida.mearaj94

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋