vian company

vian company

کدام داروها برای اختلالات اضطرابی بهترین هستند؟

هر اختلال اضطرابی علائم متفاوتی دارد، اما  کن داکورث، دکتر ، افسر ارشد پزشکی اتحادیه ملی بیماری‌های روانی (NAMI) و استادیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، می‌گوید بسیاری از افراد مبتلا به این اختلالات می‌توانند از مزایای این بیماری بهره‌مند شوند. رویکرد سه جانبه: روان درمانی، ورزش و دارو درمانی.

هر فردی ممکن است به ترکیب متفاوتی از این سه عنصر و در توالی های مختلف نیاز داشته باشد. دکتر داکورث می گوید:  "در درمان اضطراب هیچ جادویی وجود ندارد  ."

برخی از افراد تنها با روان درمانی بهتر می شوند، در حالی که برخی از افراد ممکن است به دارو نیاز داشته باشند تا به آنها کمک کند تا روی درمان تمرکز بهتری داشته باشند. اضطراب و افسردگی می توانند انگیزه ورزش را کاهش دهند، اما دارو ممکن است به شما انرژی انجام آن را بدهد. همچنین، داکورث می‌گوید، ممکن است یک بیمار به بیش از یک دارو نیاز داشته باشد.

انواع مختلفی از داروها برای  درمان اختلالات اضطرابی استفاده می شود  . 

  • داروهای ضد افسردگی
  • بنزودیازپین ها
  • بوسپیرون
  • هیدروکسی زین
  • مسدود کننده های بتا

در هر یک از این دسته بندی ها، زیرگروه هایی از داروها وجود دارد که عملکرد متفاوتی دارند و فواید، خطرات و عوارض جانبی احتمالی خود را دارند.

داروهای ضد افسردگی اغلب به عنوان اولین خط درمان استفاده می شوند.

به طور خاص،  SSRI ها یا مهارکننده های انتخابی  بازجذب سروتونین  ، نوعی از داروهای ضد افسردگی هستند که اغلب تجویز می شوند. آنها بر یک  انتقال دهنده عصبی  که با خلق و خوی مرتبط است، تأثیر می گذارند.

این داروها اغلب چهار تا شش هفته یا بیشتر طول می کشد تا کاملاً مؤثر باشند.

دکتر بث سالسدو، مدیر پزشکی مرکز اضطراب و اختلالات مرتبط راس و رئیس قبلی هیئت مدیره انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، می‌گوید : «آنها در  درمان  اختلالات اضطرابی [برای افراد خاص] بسیار مؤثر هستند.  دکتر سالسدو می‌گوید: دقیقاً مشخص نیست که SSRI‌ها چگونه  روی سروتونین برای کاهش اضطراب کار می‌کنند، اما آنچه شناخته شده است این است که آنها مانند بنزودیازپین‌ها اعتیادآور نیستند (اگرچه اگر افراد خیلی ناگهانی متوقف شوند، می‌توانند علائم ناراحت‌کننده‌ای ایجاد کنند). 

هنگام مصرف هر داروی تجویزی، رعایت دستورالعمل های پزشک بسیار مهم است. اگر در مورد عوارض جانبی یک دارو نگران هستید یا اگر دارویی که مصرف می کنید علائم شما را کاهش نمی دهد، با پزشک خود صحبت کنید.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
0 of 4 minutes, 12 secondsحجم 0%
 
 
 
 
 
 
 
 
 
00:02
 
 
 
vian company
vian company

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋