vian company

vian company

روانشناس مناسب

 

این دومین مورد از مجموعه دو قسمتی مرکز ACT بریزبن است که در مورد یافتن یک روانشناس مناسب برای شماست. در اولین پست خود به انتخاب یک درمانگر نگاه کردیم ، اکنون به ویژگی ها و اقدامات درمانگران مؤثر می پردازیم - چه چیزی یک روانشناس عالی را می سازد؟

یک مقاله فوق‌العاده و در دسترس عموم منتشر شده توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا نشان می‌دهد که چهارده ویژگی و عملکرد درمانگران مؤثر  بر اساس نظریه، سیاست و شواهد تحقیقاتی وجود دارد . این ویژگی ها جامع نیستند، اما تصویر خوبی از آنچه که یک روانشناس را موثر می کند به شما ارائه می دهند. درمان، مانند همه مربیان مهارت‌ها، می‌تواند ظریف و پیچیده باشد، و آسان‌ترین روش همیشه بهترین درمان برای شما نیست.

در مقاله APA 14 ویژگی و عمل وجود دارد که یک درمانگر مؤثر را می سازد، در اینجا 10 مورد از موارد مورد علاقه ما آورده شده است:

1. درمانگران موثر مهارت های بین فردی پیچیده ای دارند  ،  به وضعیت عاطفی شما حساس هستند و می توانند با گرمی و پذیرش به خوبی ارتباط برقرار کنند. آیا شما درمانگر خود را گرم و راحت می دانید؟

2. روانشناسان مؤثر  با مراجعان خود اعتماد  ایجاد می کنند  - مراجع آنها احساس می کنند درک شده اند و معتقدند که درمانگر می تواند به آنها کمک کند. بسیار مهم است که احساس کنید اگر می خواهید با هم خوب کار کنید، می توانید به درمانگر خود اعتماد کنید.

3. درمانگران خوب قادر به ایجاد چیزی هستند که " اتحاد درمانگر " نامیده می شود، به این معنی که می توانند پیوندی درمانی پیرامون اهداف و وظایف درمان ایجاد کنند. فضا مشارکتی و هدفمند است. به دنبال درمانگرانی است که این رابطه را محکم و در اوایل درمان ایجاد کنند.

4. کیفیت چهارم پیچیده است، توانایی درمانگر  در ارائه توضیح قابل قبول و سازگار برای پریشانی مراجع . توضیح برای پریشانی می تواند ابزار مفیدی در درمان باشد و مهم است که مراجعان با آن همنوا شوند. با این حال، توضیح (در درمان) تنها ابزاری است، ابزاری که به وسیله آن مراجع می تواند بر مشکلات خود غلبه کند. توضیحات بیولوژیکی، در حالی که رایج هستند، مبتنی بر علم محکم نیستند و در واقع خودانگیزی را بدتر می کنند، ناامیدی را افزایش می دهند و تغییر رفتار مفید را کاهش می دهند. درک این موضوع که رنج یک انسان است و همه ما درگیر شیوه های خودمان می شویم، انگ را کاهش می دهد و خوش بینی/درگیری/انعطاف پذیری را افزایش می دهد. شکار "علل" اغلب کمتر از یادگیری مستقیم مدیریت احساسات دشوار و تغییر رفتارمان اهمیت دارد. مشکلات انسانی ساده نیستند، اغلب دلایل متعددی دارند که به راحتی نمی توان آنها را باز کرد. تثبیت بیش از حد علت مشکلات می تواند بسیار بی نتیجه باشد. مدل زیربنایی ACT توضیحات مفید و معنی‌داری از پریشانی ارائه می‌کند که باعث افزایش مشارکت، شفقت به خود و عمل می‌شود.

5. درمانگر یک  طرح درمانی  منطبق با توضیحات دارد که برای مشتری منطقی است. اگر مشتری احساس کند درک شده و بپذیرد که یک برنامه درمانی موثر خواهد بود، بهتر به آن پایبند خواهد بود. با روانشناس خود به دنبال برنامه های درمانی خوب و واضح باشید.

6. درمانگر مؤثر  پیشرفت مراجع را به روشی معتبر نظارت می کند. بسیار مهم است که یک روانشناس نحوه عملکرد مراجعان خود را بسنجد تا پیشرفت واضح باشد. به دنبال روان‌شناسانی باشید که از مقیاس‌های مناسب استفاده می‌کنند، هدفشان را به وضوح مورد بحث قرار می‌دهند، و به ابزارهای نظارت بر پیشرفت توجه می‌کنند و رویکرد خود را به نتایج منطبق می‌کنند.

7. یک  رویکرد انعطاف پذیر  کلید درمان و مشاوره خوب است. برای روانشناسان مهم است که بتوانند رویکرد خود را زمانی که کار نمی کند یا اگر پیشرفت خیلی کند است، تطبیق دهند. روانشناس برای اطلاعات جدید باز است، فرضیه های آنها را آزمایش می کند و مهمتر از همه مایل به اشتباه است.

8. روانشناسان مؤثر  از نواحی دشوار یا دردناک اجتناب نمی کنند و در واقع از نواحی دشوار برای کمک مؤثرتر به مراجعان خود استفاده می کنند. اغلب ما می توانیم از افکار و احساسات دردناک اجتناب کنیم. درمانگران خوب زمانی که مراجعانشان از یک موضوع سخت اجتناب می کنند، تصمیم می گیرند و می توانند به آرامی این حوزه های دشوار را به روشی حرفه ای و مفید بررسی کنند. ممکن است برای مشتری ناراحت کننده باشد، اما در نهایت یک ویژگی مهم یک درمانگر موثر است.

9. درمانگر مؤثر  با امید و خوش بینی ارتباط برقرار می کند. این برای مشتریانی که به خوبی پیشرفت می کنند نسبتاً آسان است، با این حال، کسانی که مشکلات شدید و/یا مزمن دارند، شاید حتی بیشتر به این نیاز داشته باشند. درمانگران ACT عاشق کار با مشتریانی هستند که در سایر رویکردها شکست خورده اند - آنها خوب می دانند چه چیزی کار نمی کند و مشتاق هستند چیز جدیدی را امتحان کنند! درمانگران مؤثر، مبارزات را تصدیق می‌کنند و در عین حال امیدی را ایجاد می‌کنند که درمان‌کننده می‌تواند و خواهد گرفتار شود.

10. روانشناسی رشته ای است که به سرعت در حال رشد است، تحقیقات قوی تری دائما در حال انجام است که به ما کمک می کند تا بفهمیم بهترین رفتار با مشتریانمان چگونه است. درمانگران موثر  با بهترین تحقیقات ممکن  مرتبط با مشتریان خود همراه هستند. به دنبال درمانگرانی باشید که متعهد به ماندن در لبه علم روانشناسی هستند.

اینها 10 ویژگی هستند که یک درمانگر را در درمان بیماران خود مؤثر می کند.  اگر دوست دارید تمام چهارده ویژگی را داشته باشید،  درمان می‌تواند سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای برای سلامتی و شادی باشد، و مهم است که درمانی را انتخاب کنید که در رسیدن به اهدافتان به شما کمک کند. اگر با یک روانشناس جدید شروع کرده اید، یا به دنبال یکی از آنها هستید، می توانید از این 10 ویژگی استفاده کنید تا بفهمید که آیا آنها در کمک به شما موثر هستند یا خیر.

vian company
vian company

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋